Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13841 til 13860 af 17507
-
Gratis internetlektiebog
ForumindlægHejsa allesammen Jeg har i et projekt i faget kommunikation/IT udviklet en internetbaseret lektiebog, som er gratis at bruge. Jeg håber i vil tage et kig på den, og meget gerne benytte den til at holde styr på jeres lektier fremover... Jeg er åben overfor tilbagemeldinger på eventuelle irritat... -
Grænsen til pervers??
ForumindlægHej jeg har en lære som der blev klaget over sidste år af en hel klasse, men der blev ikke gjort noget... I år har jeg så fået ham i engelsk om sidder med en hel bunke tekster på eksamensopgivelsen som indeholder enten vold eller sex/voldtægt, aldrig på en pæn måde. Næsten alle personer i de teks... -
skæbne
ForumindlægHvorledes forholdte grækerne sig til skæbnen? og hvordan så man på, hvis nogen prøvede at ændre den? -
smidt ud
ForumindlægJeg er blevet smidt ud af skolen pga. for højt fravær. Jeg har ligget på hospitalet i over en måned og min fraværsprocent er på 19,5 Det er fair nok, men min studievejleder var bare så modbydelig da hun fortalte mig det. "Du havde vel ikke regnet med at du kunne fortsætte?" Da jeg så s... -
Bestemt cirkel tangenten
ForumindlægJeg har fået opgivet cirklens ligning som værende C: (x-2)2+(y-3)2=41 og punkterne P(-2,-2). Jeg har bestemt at de ligger på cirklen, men jeg kan du ikke bestemme cirkel tangenten. Jeg har fulgt flere metoder på internettet end jeg kan tælle på to hænder, dog uden at få et korrekt svar. Er der n... -
Bolig i Odense
ForumindlægHej! Jeg regner med at skulle læse medicin i Odense her til aug. eller feb. Jeg bor og har altid boet i København, så jeg har ingen ide om, hvilke områder og kollegier som er gode at bo i. Det skal være et kollegie eller en lejlighed i et område som er trygt og som ligger tæt på uni. :) Håber der... -
Div. spørgsmål
Forumindlæg1) For at finde ud af, hvilken vinkel en kuglestøder skal kaste med for at kuglen kommer længst, isolerer jeg t i y(t) = 0 = v_0*sin(a)*t-½*g*t^2+h, hvor h er højden kuglen kastes fra. Dernæst indsætter jeg i x(t) = v_0*cos(a)*t, og finder vinklen. Men jeg står med et udtryk på formen ½*g*t - h/... -
Billige bøger til læge og tandlægestuderende
ForumindlægHej alle.... TILLYKKE med optagelsen. Jeg har læst tandlæge (ku) og er nu skiftet og har dermed alle bøger som de læge og tandlægestuderende skal bruge det første år dvs. på 1. og 2. semester. Da jeg selv skal købe bøger til mit nye studie så sælger jeg bøgerne RIGTIG billigt så jeg hurtigst mul... -
Biologi vs. biokemi: studie og karriere
ForumindlægJa overskriften forklarer egentlig problemet.. Jeg står og skal vælge mellem biokemi og biologi nu, et valg jeg efter et års tanker stadig ikke kan beslutte mig for. Umiddelbart virker biologi til at være lidt blødere et studie, uden den tunge matematik og kemi forhold til biokemi. Omvendt har ... -
Kendte gode bøger...
ForumindlægHejsa igen. Jeg vil bare høre om i har læst nogle rigtige gode bøger eller kender nogle rigtig gode nogle så må i gerne fortælle mig, Titel, genre og forfatter. Ikke nogle Klaus Rifbjerg har læst dem alle :) -
diskret matematik
ForumindlægI gamle dage fik vi tit opgaver som lød således. en lille historie: Da Xhalid døde efterlod han sig meget. Han hvade 4 sønner og 3 døtre. I sit testamente skrev han at alt hans arv skal deles ret og retfærdigt blandt hans børn. Hans arv var; 479 får, 241 geder, 197 guldmønter og 83 kameler. Da br... -
Differentiation af sammensat funktion?
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket og er ved at lave et matematik projekt i gymnasiet. Jeg er dog stødt ind i et »mindre« problem, jeg er igang med differentiation af en længere funktion, jeg har dog fået den kogt ned til nedenstående. Problemet er ikke at jeg ikke er klar over hvordan man differentie... -
Grafer og skråplan
ForumindlægJeg har en opgave, hvor en sten ligger på et skråplan med hældningskoef. my. Jeg skal plotte størrelsen (alfa;F_N/mg) og (alfa;F_gnid/mg), hvor alfa er elevationen. Jeg kan ikke se, at det skulle give nogen mening at sætte disse størrelser op mod hinanden, eftersom den resulterende kraft er giv... -
Klumme om danskhed
ForumindlægHej :·) Jeg skal skrive en klumme om danskhed, men ved ikke hvordan jeg skal komme i gang, og hvilke ting jeg skal komme ind på :·( Jeg vil virkelig gerne gøre en god indsats for min lærer, men det kan jeg kun ved hjælp af jer. Er i ikke søde at komme med nogle gode ideer og mege... -
Raketbil med variabel masse
ForumindlægJeg er blevet stillet en opgave: "En raketbil bevæger sig i en cirkelformet bane med radius, R. Vejbanen er vandret og gnidningskoefficienten mellem dæk og vejbane er _my. Bilens motor giver en konstant trykkraft, F_t. Der tages hensyn til, at bilens masse aftager (forbrændigsprodukternes h... -
Oversætte
ForumindlægNogle der vil oversætte denne her sætning; Butikkerne lukker, de skal hjem og de skal nå toget, som ville komme om 10 min. De løber hånd i hånd. Jörg er for hurtig, Bettina kan ikke holde med. Han ignorerer det og løber af vrede. Da de kommer ind, i toget er det fuldt af mennesker. Jörg følger ... -
Feedback til debatindlæg om sexmobning?
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 9. klasse og jeg har en time og fem minutter tilbage til at blive færdig med mit debatindlæg om sexmobning. Jeg har sjovt nok aldrig skrevet et debatindlæg før, så jeg kunne rigtig godt tænke mig noget feedback på min opgave, da jeg er meget usikker på hvor god/dårli... -
Tysk oversættelse :/
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe mig med en tysk over- sættelse, jeg har selv oversat godt en halv side, men er bare løbet tør for tid da den skal afleveres i morgen :/ Håber virkelig der er nogen der har tid og lyst:) Vh. Ditte -
Dynamisk Simulation af Væske
ForumindlægHej, Nogen her som kan hjælpe mig med denne artikel, http://www.eecs.berkeley.edu/~job/Papers/obrien-1995-DSS.pdf ? Sektion 3.1 formel 1 til 16. 1.) Hij = hij * p * g + p0 2.) hijj = Vij / dx*dy 3.) Pij = hij p*g + p0 + Eij. Hij = statisk tryk i søjlen ved position i,j p = massefylde... -
Hjælp - med at finde definitionsmængden af en funktion!!!
ForumindlægHej derude. Jeg håber virkelig at der er en sød sjæl, der kan hjælpe mig.. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal bestemme definitionsmængden af en funktion. En af mine funktoiner lyder sådan her: a)f__1(x) = 3/(1+x)
