Søgning på: fysik noter c. Resultater: 13921 til 13940 af 84813
-
Den omskrevne cirkel
ForumindlægHej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :) -
Gamle skoleting
ForumindlægHej. Jeg er her for 1,5 uge siden starter i STX. Fedt, fedt. Jeg har lige et spørgsmål, det er nok forsent nu men alligevel. Gamle ''stuff'' fra mine folkeskoleår har jeg smidt ud.. dog har jeg beholdt nogle stile, rapporter og noter til de forskellige afgangsprøver.. Ell... -
Kemi-hjælp
ForumindlægJeg har cirka 30 opgaver som jeg skal løse:jeg ved ikke helt hvordan jeg skal det, fordi jeg slet ikke er god til kemi? Og desværre står opgaverne ikke i min bog, men i min folkeskole bog, på grund af de opgaver er letopgaver. I folkeskolen havde jeg en dårlig lærer til fysik/kemi faget og kan de... -
Valg af valgfag
ForumindlægHejsa. Jeg vil lige forhøre mig her på Studieportalen.dk, om hvad der kan anbefales ang. valg af valgfag, inden jeg nu skal vælge valgfag til 2.g. Jeg har nemlig fået en del råd, hvoraf nogle af dem siger det modsatte af hinanden. Det jeg er mest i tvivl om, er antallet af A-fag. På den ene side... -
Syre & base - titrering
ForumindlægHej jeg står med noget titrering her. Min lærer har skrevet to formler, hvilket er c=n*V og c*v=c*v, hvilken formel skal jeg bruge til hvad? -
MATH!!
ForumindlægEn cirkel har ligningen:(x-7)^2 + y^2 = 25gø rede for at punktet P(4,4) ligger på cirklen.Bestem en ligning for tangenten t til cirklen i punktet P.Bestem en parameterfremstilling for den linie l, der går gennem punktet Q(-3,7) og står vinkelret på t.Løsning.centrum = (7;0)r= kvadratrod (25)=5lCP... -
Får I skr. afleveringer for i samf?
ForumindlægJeg synes, det går ret sløvt til i samfundsfag. Vi har endnu ikke fået noget skriftligt arbejde for.\nHvad med jer? -
Blækregning sæt nr 10...
ForumindlægOpg 6) Direktør Jøsson skal på forretningsrejse til Tyskland, Holland og Belgien. Han går i banken og køber: 500 D-Mark til kurs 387 800 Gylden til kurs 275 20.000 Belgiske frances til kurs 17.8 Hvor meget skal han ialt betale? (Der ses bort fra veksel-gebyr) Help?? x3 -
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
Smeltevarme
ForumindlægHej alle sammen er der nogen kan forklare den anden opgave i den file for jeg ikke helt sikker hvad det går ud på. -
Hvordan læser man lektier på Uni?
ForumindlægHej. Jeg er netop begyndt på en videregående uddannelse på universitetet. Her får vi op til 20 sider for hver dag i et fag. Jeg tænkte på om der er nogle derude som har nogle fifs til hvordan man kan følge med i forelæsningerne? Jeg tager noter til hver forelæsning, men jeg kan godt se at jeg bru... -
beregn firkant
ForumindlægHej jeg har en eksamensopgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til...Jeg kender arealet af firkantendvs. jeg kender t i formlen a x b = tdesuden kender jeg diagonalen i firkanten, dvs. jeg kender c i (a² + b² = c²)nogle der kan hjælpe mig videre ? -
Løsning til differentielligning
ForumindlægHej jeg er helt på bar bund omkring denne opgave og ville sætte ekstremt meget pris på hvis der er nogen der kunne løse den for mig... Undersøg ved beregning "i hånden" om alle funktioner f(x)=2x-4+c*e^-1/2*x , hvor c tilhører alle reele tal, er løsning til differentialligningen dy/dx=... -
Lidt lost
ForumindlægKan nogen hjælpe med opgave b og c ? -
kurveovergang
ForumindlægHej folkens Vil spørge om der er nogen som har nogle noter vedrørende kurveovergange når man snakker om differentialregning. Er lidt lost lige nu. Mangler nogle noter. Hvis i har nogle noter kan i ikke nok sende dem til min mail på Kohistani97@hotmail.com -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Formel til specifikkevarmekap.
ForumindlægHej alle sammen ved I om de formler er ens? - ?E/?T=c(v) * m(v) + C (kedel) og ?E=c (v) * m (v) * ?T altså man kan bruge den begge to til at beregne den specifikke varmekap. Den anden spørgsmål går ud på: Passer det at ud fra formlen: Kan vi beregne den modtagene energi og undersøge den ta... -
Hvad er volumen?
ForumindlægHej, Adrenalin findes i en koncentration på 1 mg/mL. Hvilken volumen af adrenalinopløsningen skal der til, hvis man vil have 54,6 μmol? Molare masse = 183,2 g/mol. -
Pdfcrop
ForumindlægJeg skal indsætte nogle billeder i mit dokument, og idet det skal afleveres som pdf, har jeg konverteret alle billederne til pdf-filer, så de nemt kan indsættes. Problemet er, at de ikke kan være på samme side, da de store hvide margener jo får dem til at fylde en hel side i sig selv. Umiddelbart... -
Færdighedsopgave hjælp
ForumindlægHey der genier ! Jeg sidder her med en færdighedsregning og har altså nogle irriterende problemer med nogle af de forskellige opgaver der findes i denne færdighedsopgave. En af dem er metoden "Reducering" De 2 regnestykker hedder: 7v - (2u + 5v) = _____ (5u + v) (2u - 3) = _____ ...
