Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13941 til 13960 af 20689
-
Bølgelænge af spektrallinje
ForumindlægHar søgt og søgt, men synes ikke helt jeg kan finde noget der besvarer mit spørgsmål, så nu håber jeg, der er nogle kloge hoveder derude, der kan :). Jeg er i gang med at skrive rapport om lys og bølgelængder. Vi har kigget på lys gennem et gitter, så jeg vil gå stærkt ud fra, man skal bruge gi... -
Hvad forstår man ved potensfunktion?
ForumindlægMit spørgsmål er som overskriften siger det: Hvad forstår man ved potensfunktion? Jeg sidder fast i en eksamensdisposition til på tirsdag om funktion(potens) Dette er det aller første punkt på listen over ting der skal med. Findes der en defination, eller hvad er det men finder med netop p... -
1g om ?
ForumindlægHej. Jeg har haft et noget ringe 1.g år på STX. Mine folkeskolekarakterer er blevet halveret i løbet af året, og jeg har lidt problemer med at følge med. Dette (må jeg erkende), skyldes egen uoplagthed, men jeg ved at jeg vil gøre det bedre næste år, uanset hvad der skal ske. Samtidig vil jeg sig... -
Haster - Organisk Syregruppe
ForumindlægHej. Det er mig igen.. jeg har virkelig brug for hjælp, og hvsi nogen vil bruge et øjeblik på at svare mit spørgsmål. Jeg har fysikrapport for, og et af punkterne er redegørelse for, hvordan en organisk syregruppe ser ud. jeg forstår ikke helt hvad det er man skal, så hvis nogen har et spørgsmål ... -
alfa, beta og gamma
Forumindlæghej hvor meget vejer alfa, beta og gamma -
Opvarmning af vand
Forumindlæga. Hvor meget energi kræves der for at varme 1,2 liter vand fra 23 grader til 56 grader? 1,2 <=> 1,2 kg 56-23= 33 grader? Så kan jeg ikke finde ud af mere? -
Gennemsnit
ForumindlægEr der nogen, der ved hvor høj gennemsnittet skal være, når man gerne vil være farmaceut i 2008? -
MDT eksamen
ForumindlægJeg har aldrig været til mundtlig eksamen i matematik. Det er så blevet trukket ud til os i år, og jeg vil gerne vide hvordan det foregår.. Skal man forklare hvorfor og hvordan en formel "virker"? Skal man løse en opgave for derefter at vise lærer og censor hvordan man har gjort og hvor... -
Matematik eksamen analytisk trigonometri
ForumindlægHej jeg sidder og skal til mundlig eksamen men en del af det ene spørgsmål forstår jeg ikke. Redegør for sinus og osinus som periodiske funktioner og redegør for harmoniske svingninger herunder deres grafiske forløb. Jeg vil blive glad hvis en kunne forklare mig hvad jeg skal gøre/hvad det ... -
Kemisk energi
ForumindlægEr der en der vil forklare med simpelt sprog, hvad kemisk energi egentlig er for noget? -
udlede varmelære??
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige med en rapport om varmelære og er stødt ind i et lille problem, fordi jeg har to formler, og jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan den skal udledes til det problemet er følgende: Qsten+Qkal+Qvand= 0 skal svare til: Csten*(tstart-tslut)=(mkal*ckal+mvand*c... -
Dumme stående bølger
ForumindlægHar været inde og læse lidt herinde allerede om hvad en stående bølge er, men er stadig ikke helt med på det Kan en hjælpe, forklare det lidt på 9 klasses sprog :) -
mekanik !!
ForumindlægHej. Er der nogle der kan forklare mig hvorfor den resulterende krafts arbejde er lig tilvæksten i partiklens kinetiske energi? Kan i give eksempler på det.. Hvordan forklarer man et arbejde? Ved godt, at det er et underligt spørgsmål. Men har svært ved, at forklare det. -
Hastighed og tid
ForumindlægNu er der nok nogen af jer der bliver irriteret. Vi måler mange synlige hastigheder i sekunder. Vi lært hvor hurtigt lydens hastighed er, vi har lært hvor hurtigt lysets hastighed er. Men vi mangler en!? Kunne man forestille sig, at vi mangler tidens hastighed? Der må være et eller andet som gø... -
Konsekvensen ved at have mangel på social intelligens?
ForumindlægHej alle Hvad kan konsekvendser egenlig være hvis en person har en super høj G-faktor men mangel på andre intelligenser? på det sociale plan? -
Jobansøgning
ForumindlægHej allesammen, jeg har skrevet lidt over en halv side til min jobansøgning og skulle spørg om det er for kort ? :I -
Higgs partikel
ForumindlægHvilken betydning har det at man har kunnet bevise at Higgs partikel eksisterer? -
forslag? farver
ForumindlægHejsa allesammen (: ! Jeg er ved at skrive min 24 timers AT opgave lige nu under emnet: farver. Det ene af mine fag er: Biologi. Men hvordan kan jeg lige flette de to sammen? Jeg skal esvare spørgsmål, som: Hvad er farver (men selvfølgelig i realation til biologi) Har I nogle ideér? -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
Samfundsfag og tysk A efter gym?
ForumindlægHej alle. Jeg har i gennem længere tid eftersøgt et sted hvor jeg kan tage enkeltfagene samfundsfag A og tysk A fra næste forår og et halvt år frem. Jeg har begge fagene på B-niveau, så jeg skal kun have dem hevet op fra B til A. Jeg kan ikke finde nogle steder overhovedet i hele landet der t...
