Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13961 til 13980 af 63055
-
oversættelse
ForumindlægNogen som vil hjælpe med at rette den engelske version ud fra den danske. Dansk: Vores naboer, hr. og Fru Wye, har en søn, William, som er ti år gammel. De elsker ham, men jeg tror, de forkæler (spoil) ham. Han kommer tit og besøger os. Det har vi ikke noget imod (mind), men han stiller altid m... -
Haster, kan det skrives på en anden måde.
ForumindlægIt was the 29th Nov the night before the 30th my fly crashes. 150 passengers was found dead, Only me and another survived the accident. It was at night the hole occurred, I think it was an violent night with rain, thunderstorm and it was not fun. kan det skrives på en anden måde? er i ikke sø... -
STX - Hvilken linje?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til at have udfyldt noget på optagelse.dk, men ved ikke hvilken retning der vil være bedst for mig? Er afklaret med at jeg vil på gymnasiet, så det er helt sikkert. STX :) Jeg er rigtig god til Matematik og udemærket til biologi, geografi og fysik/kemi. Engelsk får ... -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
Efter ungdomsuddannelsen
ForumindlægHej alle medstuderende Jeg er af den opfattelse, at langt de fleste her, er igang med en ungdomsuddannelse.. Såeh, hvad vil I læse når I er færdig, eller besæftige jer med?? Kunne også være interessant at vide hvad folk laver, altså dem der er færdig med en ungomsuddannelse.. -
HASTER -UDREGNING AF FORTYNDING
ForumindlægHEJSA. Jeg har lige et spørgsml til hvis svar sikkert er meget nemt, men da min logiskiske sans ikke noget er at råbe hurra for, vil jeg gerne spørge jer ;-) Jeg har lavet en opløsning af noget brød, som jeg har fortyndet med 9 dele demineralisret vand med 1 gram brød. Jeg har målt sukkerindhold... -
cirkel og punkt
ForumindlægHej! Jeg er igang med en opgave hvor jeg skal bestemme tallet k, så cirklen c, går igennem punktet P. c: (6-4)^2 + (10-k)^2 = 9 Punktet P(6,10) Jeg har indsat tallene og ganget paranteserne ud, men jeg får: 4 + 100 + k^2 -20k=9 Nu har jeg jo to ubekendte, hvordan kan jeg udregne tall... -
Ligning
ForumindlægJeg forstår ikke helt denne opgave, nogen der vil prøve at forklare mig det? Thorleif blev af sin lærer bedt om at trække 3 fra et bestemt tal og derefter dividere resultatet med 9. I stedet trak han 9 fra og dividerede resultatet med 3. Han fik 43 som facit. Hvilket facit havde han fået, hvis ... -
bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej, jeg lavede en tråd i går, men den døde vidst ret hurtigt.. Men jeg har altså problemer med en opgave. Opgave 264 i MAT AB2 bogen går ud på, at man skal bestemme en ligning for tangenten til grafen for f( x ) = x^½ = kvrod(x) i punktet (9, f(9)) Skal jeg så benytte formlen 1/(2kvadratr... -
Bestem forskrift: eksponentiel vækst
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og bøvler med en mat. afl. omhandlende eksponentiel vækst og kan ikke huske hvordan jeg beregner (a? og) b i f(x) = b * a^x. Jeg får oplyst to punkter: f(5) = 9: (5,9): 9 = b * a5 f(10) = 19: (10,19): 19 = b * a10 Jeg har beregnet a til at være ... -
2 opgaver
ForumindlægHej allesammen, kunne godt bruge noget hjælp til to opgaver: 1. En cirkel har radius 5, og et punkt P ligger i afstanden 9 fra centrum. Fra P trækkes tangenterne til cirklen. Beregn afstanden fra P til tangenternes røringspunkter med cirklen. Beregn desuden den vinkel, tangenterne danner med hin... -
Frivillige prøvefag - indflydelse på gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg er lige begyndt i 9. Jeg ved at eksamerne stadig er mange måneder væk, men jeg er meget nysgerrig om hvordan de fungerer. Hvad er de frivillige prøver til for? Hvis jeg gerne vil hive mit gennemsnit op efter eksamenerne kan jeg så vælge at aflægge prøve i fx musik og fransk? Jeg ved at... -
Differentiabel funktion
ForumindlægHej Jeg ville høre om der evt. var nogen som kan hjælpe mig igang med denne opgave? Om en differentiabel funktion f med definitionsmængde R er der givet følgende oplysninger: x: -1 1 2 3 4 f(x) -14 6 4 2 6 f9;(x) 24 0 -3 0 9 desuden oplyses at grafen for f har netop to vandrette tan... -
integrale
ForumindlægHej jeg er normalt rigtig god til integrale regning, men nu har jeg fået en opgave som jeg aldrig har set noget lignende af... Så jeg håber nogen kan hjælpe mig med at løse den. Bestem tallet a, således at: integraletegn(9 og 3)(kvadrat(x)+(a/kvadrat(x))dx = 12 håber i forstår hvad jeg mener, ... -
Kombinatorik
ForumindlægVi lavede i dag en matematikprøve i klassen, og jeg kunne virkelig ikke finde ud af en af opgaverne: "Der er en kasse med 60 sedler i, der alle sammen er nummereret med tallene fra 1-60, så der er en seddel med hvert helt tal. Ved siden af den kasse står så en anden kasse, som ligesom den f... -
hvordan flytter/gemmer man onenote?
ForumindlægHej, Jeg ved godt dette ikke er et fagligt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel. Er der nogen som ved hvordan man flytter noter fra onenote (skolekonto) over til ens private onedrive konto? jeg ved der er en mulighed i at skulle kopier alle ens sider men tænker der er en nemmer måde (altås fl... -
Varmluftballon
ForumindlægEr der en der kan forklare mig grundigt hvordan en varmluftballon fungerer? Jeg synes det er svært at finde noget? Der skal self. indgå nogle formeler - da det er til fysik eksamen -
let matematik - haster lidt...
ForumindlægHejsa, jeg har et spørgesmål om sansynlighed når det er med kort at gøre. Opgaven lyder:Betragt et spil kort med 52 blade og 3 jokere. Bestem sandsynligheden for hver af følgende hændelser:1)Der trækkes et rødt billedkort..Bit bud: nævneren skal ihvertfald blive 55, men hvad så med tælleren?2)Der... -
fatter ikke hvordan jeg regner det ud
Forumindlæghvordan regner jeg det her ud please med en god forklaring, gik på sproglig og er ved at tage matematik selvx^2-9=0på forhånd tak
