Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13981 til 14000 af 19441
-
Geometri
ForumindlægHvordan løser jeg denne her opgave: vinkel c = 90 grader a=3 , b = 5 c = vinkel a = vinkel b = -
Litteraturliste med dk-apali
ForumindlægJeg bruger følgende style til at lave min litteraturliste: \usepackage[apalike]{dk-bib} \bibliographystyle{dk-apali} Det virker glimrende, og jeg kan lide måden den stiller listen op på. Eneste problem er at den i teksten ved referencer skriver (Hansen, 2000), og jeg ville gerne have at det i ste... -
matrix (afgøre om et sæt er lineær u- eller afhængig.
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=yLi8RxqfowA jeg følger denne metode, men hvorfor er det at matricen sættes lig 0? altså hvorfor skal x1, c2 og x3 = 0 kan en forklare? -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Skal jeg overveje alternativer?
ForumindlægHej, Jeg er Student fra 2006, som søger ind på medicin ved KU her til sommer(2009). Mit snit fra studenter eksamen er 10,2 (7trins). Jeg er først for nylig blevet bekendt med 1,08 reglen og er faktisk blevet ret skeptisk overfor mine optagelses chancer. Vil enormt gerne læse i kbh. Hvordan vil i... -
pufferopløsning
ForumindlægDer skal bruges 0,1 M bicarbonat puffer med en pH på 8,45 til en bestemt proces. I laboratoriet er der kun to 0,1 M bicarbonet puffere, hvor den ene har en pH på 8,00 og en med en pH på 9,00. Hvor mange liter skal der blandes af hver puffer for at få 0,1 L af den puffer der er behov for. -
Retstekniker!
ForumindlægEr der en der ved hvilken uddannelse man skal tage for at blive retstekniker for politiet? Jeg har søgt rundt på nettet for at finde ud af det, men jeg støder mest på retsmediciner, som jo er dem der obducerer lig, hvilket ikke er min interesse. Håber der er en der kan hjælpe -
Vigtigt-medicin snit??
ForumindlægHej folkens. .. Jeg bliver student her til sommer. Og er lidt i tvivl om jeg kan blive optaget på medicin studiet..? Altså jeg har en snit på ca. 9,0-9,2 det kommer an på hvordan eksamnerne kommer til at gå :/.. men vi ved jo alle at snitte kommer til at stige enorm meget i år... men er der nogen... -
1.g karaktere
Forumindlæghey alle erfarenejeg er begyndt i 1.g og skal have min første standpunktskarakter om nogle måneder.Jeg har ingen anelser om hvad det kræver at få en vis snit i standpunkt første gang man får karak.jeg går udfra at folkeskolekarak. ikke kan bruges til andet end pynt.Hvis man nu er ret aktiv(faglig... -
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægFørst lidt om mig selv, jeg har altid haft en attitude med " hvad skal jeg dog med skolen " men her de sidste måneder i 9 klasse, har jeg virkelig gjordt mig umage og lavet alle mine lektier, være aktiv i timerne. Fordi jeg gerne vil på gymnasiet men desværre er der ingen som støtter ... -
cm og meter
ForumindlægHej. Skal mure en mur på 2,6 m. Mellem hvert lagt muresten er der en fuge. Et lag muresten m. fuge er et skifte. 3 skifter måler 20 cm i højden. En muresten er 5,4 cm. Hvor mange skifter skal der mures? 2600:20= 130 stk ? -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
koordinationstal
ForumindlægHey ;)har en kemirapport og aner ikke hvad jeg skal.. big problem! håber i lige vil give mig et hint eller 2 ;)Rapporten hedder:Bestemmelse af koordinationstallet for chelate komplexer af diaminoethan og undergruppemetalionervi har fulgt en exoterm reaktion mellem diaminoethan og en masse metalio... -
Georg Mohr 1. runde
ForumindlægEr der nogen, der har været til Georg Mohr 1. runde i dag? Har I et bud på et svarark? -
Parameterfremstilling, kugle i plan etc.
ForumindlægLidt hjælp søges tak, jeg har prøvet alt hvad jeg kan med opgave E, F, og G. Men jeg forstår det bare ikke... Håber der er nogen der vil hjælpe mig:) har i forvejen overskredet deadline... dette er fra forlystelsespark del 1 administrationsbygning På forhånd taaaak!:) -
HTX
ForumindlægHello\n\nJa, vi(9.klasserne) nærmer os med hastige skridt, et valg; hvad skal vi efter 9.klasse?\n\nMit valg falder på HTX, men jeg har nogle spørgsmål:\n\n1) Kan man kun komme ind på et teknisk gymnasium, hvis man ønsker de fagpakker, som det pågældende gymnasium udbyder?\n2) Fagpakkerne er nogl... -
b*a^x Opgave uden hjælpemidler.
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder: Opgave uden hjælpemidler En funktion med forskriften f(x) = b*ax går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a g b. Hvilke formler skal jeg bruge for at beregne både a og b? Det skal helst være formler man kan beregne uden hjælpemidler. Også vil jeg og... -
Kan "og" indlede en bisætning?
ForumindlægVed godt det måske er basic knowledge, men er simpelthen kommet i tvivl.. Så mit spørgsmål lyder som overskriften: Kan "og" indlede en bisætning? Sidder og skal analysere en dansk tekst, og der er ikke noget komma foran "og", trods det, at der er nexus på hver sin side af &qu... -
Det karakteristiske polynomium
ForumindlægHvordan gribes denne opgave an? Hvad starter jeg med? -
løst korrekt reducering
ForumindlægHej jeg har vedhæftet to filer, den ene er opgaven og den anden er hvordan jeg har prøvet at løse opgaven. Vil i tjekke om det er korrekt.
