Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14001 til 14020 af 63055
-
Egenvektor og Egenværdi
ForumindlægHej. Find egenværdi og egenvektor for A: (5 -2) (9 -6) Det er en matrice jeg har forsøgt at lave, så de hænger sammen :P - håber I kan hjælpe, mvh Anders. -
Sansynlighedsregning
ForumindlægHej, håber lidt, jeg kan få hjælp :D Skriv de otte 3-cifrede tal, der kan laves med cifrene 5 og 9. Jeg har fundet 6, men mangler de to sidste: 559 995 959 595 999 555 På forhånd tak :) -
Omskrivning ..
Forumindlæghvordan omskriver man 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 ? håber der er nogen af jer der gider bruge 2 sek af jeres tid på at hjælpe for har fuldstændig glemt hvordan man gør :s ,, på forhånd taaak -
ekspontiel funktion
Forumindlægf(x)=b*a^x oplyses at f(0)=7 og at funktionsværdien f(x) tredobles når x øges med (delta)x=9 bestem tallene a og b -
Ligningen..
ForumindlægHar forsøgt hele dagen med den her ligning og kan ikke få det til at passe.. Og skal aflevere imorgen. Pleace hjælp. Ligning skal løses ved indsættelses metoden: Ligning 1: 5x+6y=9 Ligning 2: 2x-5y=-26 -
hjælp
Forumindlæghvordan skal man omskrive 4x (opløftet i 2) - 12x+9 til formen (ax+b)opløftet i 2? problemet er at jeg ikke kan se hvilken slags funktion (ax+b)opløftet i 2 er ?! -
nogen der kan hjælpe
Forumindlægnogen der kan hjælpe 9. Hvad mener den eksistentielle psykologi når den siger, at mennesker har en fri vilje? 10. Er psykoanalysen enig med den eksistentielle psykologi i, at mennesket har fri vilje og bevidst kontrol over alle sine handlinger? -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej! Jeg har en aflevering for til imorgen og jeg kan ikke finde ud af en opgave! Så jeg håber at I vil hjælpe mig med den, og forklarer hvordan man finder ud af resultatet! :-) Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken: ^= i anden 4x^2-9/ 4x^2+9^2-2 på forhånd tuuuuuuuuusin... -
9y^2 - 2y + 2 = 0 (kritiske punkter)
ForumindlægJeg ved, at når 9y^2 - 2y + 2 = 0 flyttes rundet, skal det give y = [2 +/- (4 - 72)^1/2]/18 = [1 +/- (-17)^1/2]/9. Men jeg kan ikke gennemskue, hvordan man kommer frem til (4-72) ? -
News article
ForumindlægHej, er der nogle søde mennesker der kunne tænke sig at rette min engelsk artikel, + begrundelse ift fejl “Wolf eats little girl and her grandma” ________________________________________________________________________________ Fortunately for them, the incident was not their end, w... -
Endnu en 2. gradsligning
ForumindlægJeg har set der er et par andre tråde om denne slags opgaver, men jeg fatter ik helt hvad der skrives dér...så laver lige min egen:) 9x^2 + 9x -4 = 0 jeg ved ik hvordan jeg skal gå frem... jo, det er noget med at a=9 b=9 c=-4 men hvordan er det jeg skal bruge dem videre? Bonus: Grundmængden,... -
Fortegnsvariation - Hjælp søges hurtigt.
ForumindlægHej. Jeg har et problem med at finde fortegnsvariationen. Når jeg har et faktoriseret polynomium som ser sådan her ud (x-3)*(x-2)*(x+2) er det intet problem for mig at finde fortegnsvariationen. Men når jeg får et, som ser sådan ud (x+6) * (x^2-4x+9) så har jeg ingen idé om hvad jeg skal gøre... -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
fuck man
ForumindlægJahhh.. jeg er en dreng på 17 og går på gym. Først og fremmest vil jeg sige tak til dem der opmuntrede mig engang ved at sige at jeg sagtens ku klare gym... jaah jeg skrev engang mit karakterblad ned her hvor alle synes jeg var egnet mens lærerene stadig synes ej. Men tilsidst beviste jeg at jeg ... -
Karakterer stigning fra folkeskolen til gymnasiet?
ForumindlægVil meget gerne lige høre om jer på gymnasiet. Har I fået højere karakterer i standpunkt end I fik i folkeskolen (9.klasse)? -
ekstreme karakterspring
Forumindlægsad og tænkte på om der egentlig er andre der i deres gymnasietid, har oplevet voldssome karakterspring. Har selv oplevet at gå fra 7 til 10 ved et enkelt læreskift i historie, og oplevet samme forskel indenfor dansk med 7 i mdl og 10 i skriftlig.siger det ik ret meget om hvor subjektive og unøja... -
Komplekse tal plzzzzzzzzz hjælp mig
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp :( Udtryk følgende komplekse tal på rektangulær form. (a) (2+6i)=(1+2+2i). tak på forhånd :) -
Forstår ikke det her?
ForumindlægHej Her er et stykke 8,5/0.9, som giver 9,4? hvordan kan det give mere end det tal man deler med? og hvordan regner jeg den her ud i hånden, det er vigtigt for mig at kunne, så jeg ikke er så afhængig af min lommeregner. på forhånd tak :) -
Mærkelig opgave
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde uaf af den her opgave (ligger i pdf) på forhånd tak -
Spørgsmål til krelle
ForumindlægHej KrelleJeg vil lige spørge dig om noget.Du studerer medicin ik´.Jeg vil gerne hører om man godt kan komme ind og læse til medicin, selv om man få 7 i gennemsnit på gymnasiet. Hvor meget havde du selv i gennemsnit, og i hvilket år blev du optaget?Ligger gennemnittet hvert år på 9 og derop af.Hv...
