Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14001 til 14020 af 17400
-
haster-haster-haster-haster-haster
Forumindlægjeg er gået i stå, og kan ikke lave videre på min fysik opgave/aflevering. kan jeg få hjæp? da spørgsmålet bygger på en figur, har jeg udgivet hjemmesiden. det er opg 6b) som jeg ikke kan løse. håber på at jeg får svar fra jer hurtigst muligt. http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2008_7_2.p... -
Rettelse af tekst
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en spansk aflevering for, hvor jeg har skullet skrive noget på baggrund af en film vi har set. Vi har set filmen "como agua para chocolate", som handler om 2 forelskede som ikke kan få hinanden pga. diverse ting og sager. I sidste ende ender de dog med at få hinande... -
Problemer med ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med en aflevering til på fredag, men jeg er løbet ind i et problem med en ligning, som jeg har svært ved at løse. Den ser således ud: a•(a+3)•0,5=14 Hvis jeg løser den med mit CAS-værktøj, så får jeg svaret -7 eller 4, men jeg kan simpelthen ikke se, hvordan... -
finansiel regning - ukendt rente
ForumindlægHej! Har i en matematik aflevering fået spørgsmålet/opgaven: Sofie lod 10 000 kr. stå på en konto i 4 terminer. I 1. og 2. termin fik hun 4 % i rente, og i 4. termin fik hun 6,5 %. Efter 4 terminer kunne Sofie hæve 12 095 kr. Hvilken rente fik hun i 3. termin? nogen som ved hvordan den s... -
Hjælp til Hvordan rentesregningens fremskrivningsformel?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og knokler med en matematik afleveringen, men har søgt flere steder efter hjælp omkring mit enme. Mit spørgsmål lyder sådan her: Hvordan bestemmes A0 hvis An, r og n er kendte? Hele sprøgsmålet lyder opringeligt således: Gennemgå de enkelte parametre i renterengningens f... -
Blodtype
ForumindlægHej! Sidder lidt og er gået i stå med min aflevering, da jeg har brug for hjælp. Jeg er 0 rhesus-positiv - hvilke genotyper kan mine forældre så have? Altså jeg ved at der er 2 gener CE og D som sidder på et kromosom, når man er rhesus-positiv, men så stopper min viden også der. :( Og hvad h... -
Massen af en klump af den radioaktive stof Ni-63
ForumindlægHej alle sammen, jeg er stødt ind i et problem i min mat aflevering som jeg ikke kan finde hoved og hale i. Er der nogen der kan forklare mig nærmere hvordan disse opgaver skal løses? Massen af en klump af den radioaktive stof Ni-63 er bestemt ved: f(t) = 2e -0,007534t Hvor t er tiden målt i å... -
Kvadratsætningerne
ForumindlægJeg har en aflevering for til på mandag, og jeg har fået følgende opg.:"Benyt kvadratsætningerne til at omskrive følgende udtryk"opg. 14)x^2+1-xI mine øjne er der virkelig ikke en løsning på den.Jeg har prøvet at lave følgende kvadratsætninger, men ingen af dem passer:(x-½)^2 = x^2-x+3/... -
HTX Matematik, lignings- og reduceringsproblemer
ForumindlægHej Jeg er en nystartet 1g'er på HTX, har allerede fået en matematik aflevering for, mit spørgsmål går ud på at løse nogle ligninger og reducere. Kan simpelthen ikke se mig ud af, hvad jeg skal gøre. 1 Eksempel fra opgaven: Vis at udtrykkene til venstre kan reduceres til det der står til h... -
Kemisk energi.
ForumindlægJeg sidder lige fast i en opgave i min fysik aflevering. Opgaven lyder: Blok 2 på Studstrupværket stammer fra 1972.Den kan kun anvende olie som brændsel og producerer, når den er i drift, kun elektrisk energi. Når den kører ved fuldlast (på fuld kraft), bruger den 63 tons olie pr. time og produc... -
Chi i anden test
ForumindlægHalløj søde folk. Jeg sidder med en matematik aflevering, om statistyk og sandsynlighed, og det er desværre ikke min stærke side. Jeg er kommet til Chi i anden test. Jeg har en række observationer over m&m's. Grøn 32 Blå 28 Gul 30 Orange ... -
Opgave med kernefysik
ForumindlægDet er ikke en sidste-øjebliks aflevering jeg sidder og arbejder på, men derimod en ganske almindelig opgave. Det ændrer dog ikke på det faktum, at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre.(Indsæt tegning af en glødetråd tilsluttet et batteri)"Hvor mange elektroner skal flyttes gennem glødetråden på... -
Vektorer
ForumindlægHalløjsa.. Jeg sidder lige mit i en mat aflevering, som jeg har lidt problemer med, håber der er en eller flere der lige gider bruge noget tid på at hjælp;) tusind tak.. I et koordinatsystem er linjerne m og n angivet ved: m: x+3y=3 n: x=-2+4t y=3+2t den første opgave lyder på at jeg skal b... -
nikkelsulfat
ForumindlægOpløsningen i højre halvcelle er fremstillet ved at opløse 1,00g urent nikkelsulfat i vand og fortynde opløsningen til 100ml. Det urene nikkelsulfat har en grønlig farve, idet det er en blanding af krystalvandholdigt nikkelsulfat (find selv formlen for dette), som er blåt, og vandfrit nikkelsulfa... -
trekant, medinanen
ForumindlægHej (: Jeg har fået denne opgave i min matematik aflevering, men jeg kan ikke finde ud af de to sidste opgaver. Kan du hjælpe mig? I trekant ABC er lABl=3, lACl=4 lBCl=2 Beregn vinkel C, og den har jeg beregnet til 151. Neregn højden hb og medianen ma. Beregn den spidse vinkel mellem hb og ma. Je... -
Hjælp til 2 tysk sætninger!
Forumindlægheeeej :) - jeg har virkelig brug for hjælp med de her 2 tysk sætninger, vil en eller anden ikke være virkelig sød og rette dem for mig for er ikke 100 % sikkere på de er rigtige, og jeg skal nemlig bruge dem til en aflevering (: sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. - Der Sohn... -
hjælp!! til 3 sætninger.
Forumindlægnogle som vil være utrolig søde og rettet 3 tysk sætninger for mig :b - skal bruge det til en aflevering og er nemlig ikke sikker på de er helt rigtige. (: 1. Helga og Werner har tidligere været arbejdere. - Helga und Werner haben früher Arbeiter gewesen 2. Nu er de blevet pensionister. - Je... -
vektor
Forumindlæghej jeg er igang med en meget svær matematik aflevering som jeg virkelig har brug for hjælp til En linje k med retningsvektor (r_k )(vektor) =(-2,5) står vinkelret på linjen n der går igennem punktet (3,-3). her er opgaverne som jeg ikke kan løse - forklar hvilken af linjerne du kan bestem... -
Afstemning af redoxprocesser - hjælp!
ForumindlægJeg skal til en aflevering afstemme de 3 nedenstående redoxprocesser, men kan ikke komme længere end til at Cr går fra et OT på VI til III... Er der nogen som kan hjælpe mig lidt videre? a) CH3CH2CH2CH2CH2OH + (Cr2O7)2- --> CH3CH2CH2CH2COH + (Cr)3+ b) CH3CH2CH2CH2CH2OH + (Cr2O7)2- --&g... -
Hjælp til "a" foran direkte objekt + lidt mere
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en spansk aflevering for, og er lidt i tvivl om det der med, hvornår man sætter a ind. Jeg er godt klar over at det skal stå før direkte objekt, men jeg er nu stadig i tvivl, om det jeg har skrevet det foran i parantes er direkte objekt i sætningen? What so ever, så...
