Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 14021 til 14040 af 14099
-
Udlænding=%Uddannelse!?
ForumindlægEr der nogle indvandrer/udlændinge Der kan nikke genkendende til dette udsagn!? har I nogensinde følt jer forskelsbehandlet- udelukkende pga din hudfarve eller etnisk baggrund? Har du haft lærere der er usikre på at give dig en god karakterer- selvom du er bedre end andre danskere- udelukkende... -
ligestilling mellem kønnene
ForumindlægHej med jer derude Jeg er igang med en klm opgave, og er helt vildt i tvivl om en ting, håber der er nogle der kan hjælpe. Altså det korte af det lange er at jeg har fundet nogle kilder fra både kristendommen og islam, der fortæller at kvinder og mænd er ligeværdige og at der er l... -
Persisk/Arabisk matematik - Omar Khayyam
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive en SRP om geometriske løsninger for 3. grads ligninger med udgangspunkt i Omar Khayyam, problemet er dog at jeg ikke helt forstår, hvordan han løser ligningerne. Er der nogen der har den relevante baggrundsviden til at hjælpe mig med det? -
HJÆLP, giver det mening/rettes!!
ForumindlægComme loisirs, j’aime écouter de la musique, et être avec mes amis et amies. Je peux aime aussi le danse mais je ne passe pas beaucoup de temps là-dessus parce que je suis occupé à faire ses devoirs, à l'école et au travail. Je ne vais pas à quelques ... -
NERVØS !
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ?? -
Ha(jur) vs. alm. jur
ForumindlægHej Jeg har hørt, at hvis man læser ha(jur) på CBS, så kan man ikke føre retssager i modsætning til fx en der læser jura på KU, er det sandt? Hvis ja, er der andre forskelle mellem de to studier? TheRose -
Medicin - Adgangskvotient 2010!
ForumindlægSå blev jeg endelig student. Men min sidste eksamen som var vægtet 2 gange, gik af lort til, og jeg fik desværre 4. Det resulterede i at mit samlede snit gik fra 9,8 til 9,4! Det vil sige et samlet snit med alle 5-højniveau fag, bonus-ordning m.m. på 10,15. Jeg er ret skuffet, da det er 3 års int... -
Velfærdstatens fremtid
Forumindlæg- Den globale klemme. Hej, jeg er helt blank ved min samfundsfagsaflevering! Håber I kan hjælpe mig. Det handler om AE og CEPOS i forhold til velfærdsstaten. Her er de to 2 spørgsmål/opgaver jeg skal svare på: 1. Undersøg hvordan AE og CEPOS argumenterer for deres konklusioner angående dansk øk... -
Problemstilling til magt.
ForumindlægHej. Jeg mangler inspiration til at få lavet en samfundsfag magt synopsis. Jeg har kigget lidt rundt på studienet, men har ikke kunne finde noget som jeg kunne bruge. Spørgsmålene skal helst kunne indgå artiklerne her: Magt Peter Munk Christiansen og Asbjørn Sonne Nørgaard: Demokrati, magt og ... -
KU Kvote 1 - 2006
ForumindlægKvotienter i kvote 1 ved Københavns Universitet 2006Tabellen viser antallet af ansøgere, antallet af studiepladser og grænsekvotienterne (optagelseskvotienterne) til de enkelte optagelsesområder ved optagelsen i 2006. Tallene kan hentes som pdf.Du skal være opmærksom på, at grænsekvotienterne kan... -
Engelske stiløvelse
ForumindlægFamilien Harrison bor lidt uden for Hastings I England. Familien består af Hr. Harrison, som er forretningsmand, fru Harrison, som er husmoder og deres to børn Jennifer og Martin. Jennifer er den ældste af de to, hun er femten år og går på den lokale uddelte skole, som er gratis. Hun har valgt fa... -
Hjælp, hvis du er klog nok?:-)
ForumindlægHej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin. ... -
Hej (Dansk genretræk Essay)
ForumindlægHej, kan i være søde, at hjælpe mig med at finde genretræk i dette tekst !!! :-) Find genretræk med eksempler: Sprog Udsagn Indhold Jeg ligger i sengen og hører min mor komme ind for at vække mig. Utroligt nok er jeg ofte vågen, før hun enten kommer, eller vækkeuret ringer. Hun komme... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
Case: fur - eksamen 2009
ForumindlægJeg ville lige oprette en lille debat hvor alle os der har om casen fur kan diskutere den. -
Projektopgave om den 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg går i ottende klasse, og om et år skal jeg altså til FSA. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt gjort mig nogle tanker angående den projektopgave som skal "laves", og jeg har allerede på nuværende tidspunkt fundet det emne jeg vil arbejde med: "Den 2. Verdenskrig". Baggr... -
Optagelsesprøve til Journalisthøjskolen.
ForumindlægJeg står og skal til optagelsesprøven til journalisthøjskolen d. 2 maj, og jeg tænkte, at jeg lige ville høre, om der er nogen, der har været op til prøven før, eller om der er andre, der også skal op til den i år? I så fald ville jeg gerne vide, hvordan man bedst forbereder sig, samt, hvordan de... -
Ny Studieportalen
ForumindlægVi arbejder lige nu på at lægge en ny version af Studieportalen online, hvorfor der kan opstå en del fejl på siden. Skriv gerne i denne tråd, hvis I oplever underlige ting. -
Frk. Freverts racistiske udtalelse
ForumindlægHejsaSom en muslim blev jeg meget fornærmet over DF´s lousie freverts udtalelse igår. Jeg citerer:""vildledte unge muslimske mænd mener, at det er deres ret at voldtage danske kvinder og slå danske borgere ned for fode. De avler sig som rotter. De er som kræftceller".Helt ærligt?! ... -
Starte på universitetet
ForumindlægJeg skal til at starte på universitetet for at studere psykologi. Men jeg ved ikke så meget om det? Hvordan er det sammenlignet med det at studere på gymnasiet? Er det hårdere? Skal man være kvikkere, mere arbejdsom og er det svært at bestå eksamenerne, og hvor klog skal man være? Og hvor mange d...
