Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 14021 til 14040 af 179441
-
Periodiske system
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave, som lyder:"Stemmer det, at det sidste stof i det periodiske system er en ædelgas?"Men jeg er i tvivl om, hvilket stof der er det sidste.Nogen der kan hjælpe mig? -
Differentielligninger og wordmat
ForumindlægHej Folkens! Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan man eksempelvis skal udregne opgave a med wordmat? -
Løsning til y'=by^a
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at gøre rede for løsningen af differentialligninger af typen y'=by^a Hvordan griber jeg den an? Mvh. -
Godt råd vedr. forberedelse?
ForumindlægEr der nogen, der har et godt råd til, hvordan man bevarer roen, og udnytter tiden i forberedelsen ved selve eksamen effektivt?Jeg bliver meget nervøs inden eksamen og formår ikke at udnytte tiden i forberedelsen. Jeg har svært ved at koncentrere mig om at læse eventelle tekster og får kun lavede... -
SMUK-Modellen
ForumindlægEr der nogen som kan forklare eller komme med et eksempel på brug af SMUK-modellen? -
stil
ForumindlægNogle der har læst "land of the lost" , som kan hjælpe med at finde ud af hvad titlen ? -
TI-84 Plus lommeregner
ForumindlægHej..!Er der nogle som kunne tænke sig at købe en billig lommeregner TI-84 Plus.Den har grafregner, ligningløser, spil, sinus, cosinus og tangens, kan eksponential og logarimeregning... Kort sagt alt hvad der er nødvendigt på A,B og C niveau i matematik.Jeg købte den for 1050 ,- For 1,5 år siden.... -
Rentesregning - formel og resultat hænger ikke sammen
ForumindlægHejsa. Er formlen for at bestemme hvor mange penge en person har efter x antal år, når jeg kender startkapital og rente ikke: Kn=K0(1+r)^n Jeg har dobbelttjekket og læst min grundbog og notater igennem, men jeg får et latterligt svar når jeg bruger wordmat. Helt præcist så indsætter en perso... -
Spørgsmål vedrørende annuitetsregning
ForumindlægHejsa. Jeg vil godt løse denne opgave ved at isolere x som her er renten, men jeg kan ikke få det rigtige resultat som er 11% pr år. Opgaven: Hvis der på en børneopsparing hvert år i 20 år bliver indsat 1000 kr. og der efter 10 indbetalinger er en saldo på 64203 kr. Hvad er den årlige rente så? ... -
indfør passende variable ......
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp.. -
Oversættelse engelsk
ForumindlægHjælp til oversættelse (Tak) -
eksamen - hvordan??
ForumindlægJeg skal snart op i psykologi på c-niveau, men er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Det er noget med vi trækker et emne, og så skal vi til selve samtalen fremlægge det med redegør, undersøg og diskuter - Men bliver det stillet konkrete spørgsmål til de forskellige taksonomiske niveauer, e... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej, håber i kan hjælpe mig. Jeg har denne funktion f(x)=92,4*0,78^x Opgaven lyder: Hvornår kan man forvente, at spædbørnsdødeligheden er nede på 5? -
Bestem a og b ud fra tabellens data
ForumindlægOpgave 8: x (isolering i mm): 75; 125; 200; 250; 300; 350; 400 y (kWh/år): 5186; 3848; 2487; 2229; 2093; 1989; 1923 I en model antages det, at sammenhængen mellem y og x er af typen: y=b*x^a hvor a og b er konstanter. a) Benyt tabellens data til at bestemme a og b b) Beny... -
Potens
ForumindlægHej folkens Jge kunne godt bruge lidt hjælp jeg har fået denne opgave mit gæt er at jeg kan bruge de to formler ovenfor til at finde a og be, men i så fald, er det så ligegyldigt hvad jeg bruger som x1, x2 og y1, y2 i skemaet, eller skal jeg bruge en anden metode -
Hjælp pls
ForumindlægHar vedhæftet opgaven, har brug for alt den hjælp jeg kan få med den -
samfundsfag metode AT
Forumindlægjeg er kommet i tvivl om hvordan samfundsfagsmetoden egentlig fungerer. I AT har jeg valgt at skrive om jordskælvet i Japan sidste år, med samfundsfag og NG Det jeg reelt er i tvivl om, er hvilken metode jeg har brugt i samfundsfag. Jeg har på baggrund af analyse af nogle tekster ko... -
sammenhæng mellem to variabler
ForumindlægEr der nogle som kan forklare mig hvórdan jeg skal regne det ud? :) Sammenhængen mellem to variabler x og y er givet ved følgende skema: x l -4 l 1 l 3 l 7 l y l -78 l 34 l 79 l 170 Det oplyses at der med god tilnærmelse gælder, at: y=a*x+b Bestem ved regression tallene a og b -
pH beregning
ForumindlægVi sider med en tidligere eksamen opgave fra efterår 2015 og kan bare ikke få det rigtige løsning Beregn pH i en 2.00*10-7 M vandig opløsning af HCl. Benyt, at [H3O+]=[Cl-]+[OH-]. Vi tænkte blot at sætte det ind i formlen pH=-log([H3O+]), således pH=-log(2.00*10-7) = 6.69 Men resultatet skull... -
Mat B eksamensspørgsmål - summeret frekvens og karakter
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål, da jeg går på intensiv kursus så derfor får vi dem i forvejen Se evt billedet først. Jeg forstår ikke dette spørgsmål. Jeg skal bestemme fordelings kvartilsæt, som i mit hoved må være 0,75, 0,25 og 0,5. I mit hoved ville det der kom tættest på være 0,75(karakte...
