Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14201 til 14220 af 26896
  • Citat i SRP?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ved at skrive studieretningsprojekt i spansk og historie (spansk er hovedfag). Jeg skal analysere novellen "Fresa y chocolate" og der vil derfor naturligt komme en del citater fra bogen, til at underbygge min analyse - det vil selvfølgelig være naturligt at citere på spansk,...
  • Joules lov

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan beviser man følgende fra joules lov E=p*delta t ?
  • En funktion f er givet ved f(x)=ln(x)+x4, x>0. Bestem f'(x).

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe? :) En funktion f er givet ved f(x)=ln(x)+x4, x>0. Bestem f'(x).
  • hvorfor er en magnet stærkest ved polerne?

    Forumindlæg
    hej håber i kan hjælpe mig. har næste uge terminsprøve. og ville derfor vide: hvorfor en magnet er stærkest ved polerne? håber i kan hjælpe
  • I eller på Cuba ?

    Forumindlæg
    Hej, Hedder det I Cuba eller på Cuba? Jeg får lidt modstridende oplysninger i de bøger jeg ha$r nemlig :-/ På forhånd tak for hjælpen? :)
  • Formalia: Margin 3,5?

    Forumindlæg
    I vores formaliapapirer står der; Venstre margin: 3,5 cm Højre margin: 2,0 cm Det ser mystisk ud med sådanne marginer, og jeg ville derfor høre om I tror, at det er fastlagt at det skal være sådan eller om det bare er en vejledning. Udover det ser mystisk ud kan der bare næsten igenting stå på si...
  • Beregning af optimal pris

    Forumindlæg
    Jeg skal beregne den optimale pris på et produkt. Jeg ved, at MC = MR, og har også fundet MR Men jeg har svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal finde MC.. Nogen steder står der, at det er TVC'/Q', andre steder står der, at det er TC'/Q' .. Nogen der ved hvad der er mest ri...
  • Bob Dylan og Janis Joplin

    Forumindlæg
    Er der nogle der ligger inde med en analyse af The times they are a-changin' af Bob Dylan eller “Me and Bobby McGee” af Janis Joplin?
  • Heej

    Forumindlæg
    Hej... Er der nogen der ka forklar mig hvad impressionisme er ?
  • Antallet af rødder/nulpunkter

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Er der nogle der kan hjælpe mig med at Beskrive reglen for antallet af rødder/nulpunkter i et n’te grads polynomium. Mvh. Jeppe
  • fortegnvaretion

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave fortegnsvaretionen for 2^x, hvordan gør jeg det? er helt på bar bund :(
  • Tysk eventyr: Snehvide, en 'den'?

    Forumindlæg
    I det originale eventyr af Brødrene Grimm, Snehvide, på tysk omtales Snehvide som en 'den' (es) Mens Stedmoderen omtales som hun (sie). Er der nogen der ved hvorfor? Er der mon en grund til det? Jeg kan ikke lige komme på en, derfor spørger jeg jer..
  • nølgetal

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med en økonomisk analyse af Herstal Living.. Egenkapitalens forretning bliver det ene år på 220 % og det næste år på 94 %. kan det virkelig passe at den skal være så høj? i så fald hvad være skyld i de høje tal?? og har tjekket for regnefejl ved at bruge formlen: Afkastningsgr...
  • mat opgave

    Forumindlæg
    en person sætter 15 000 kr. i banken til en fast årlig rente på 2,56 %. Hvor lang tid går der, før beløbet er fordoblet? Kan i hjælpe mig med at svare på dette?
  • Vaccination

    Forumindlæg
    Hej;) Jeg var i gang med at skrive om behandlingen af pest, da jeg blev i tvivl om noget: Går immunterapi og vaccination ud på det samme? Og hvis ikke.. hvad er forskellen?? Håber nogen ligger inde med svar..
  • Abstract

    Forumindlæg
    Er der en som vil kigge mit abstract igennem?
  • pH beregning

    Forumindlæg
    Hej håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende opg. 501mg 4-nitrobenzoesyre opløses i 20 ml 0,1 M aq.NaOH. 4-nitrobenzoesyres pKa er 3,44. Hvad bliver pH i opløsningen? Jeg har printet de sider herinde om beregning af pH, men jeg kan alligvel ikke rigtig komme igang med opgaven...håber ...
  • Trekanter

    Forumindlæg
    hejsa, har en lille driller. håber der er end er kan hjælpe. ? i trekanterne ABC og A´B´C´ er vinkel A=vinkel A´ og vinkel B=vinkel B´. Endvidere er AC=2 og A´C´=6. Arealet af trekant A´B´C´ er 21. Beregn i trekant ABC længden af højden fra vinkel B? På forhånd mange tak :D
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    hey har problemer med disse spørgsmål 2. Vis, hvordan man finder differentialkvotienten for funktionen og f(x) = e(x) og g(x)=Ae(-kx) 3. For en 1. ordens reaktion gælder det, at v = k * [A]. Vis, at udtrykket [A]= Ae(-kx) opfylder dette. håber at få hjælp snart!
  • a x – eksponentialfunktionen med grundtal a

    Forumindlæg
    Mat A /3g. Hvordan kommer jeg fra f(x)=a^x til f´(x)=a^x*ln(a) MVH