Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14221 til 14240 af 17400
-
differential regning
Forumindlægheeey jeg er lige i gang med at skrive min matematik aflevering. Der et spørgsmål som jeg har meget svært ved at løse: En funktion er givet ved f(x) 2x2+3x2-12x+5 a. bestem f `(x). b. beregn f `(0) og forklar, hvad dette tal fortæller. c.løs ligningen f `(x)=0 og forklar, hva dette fort... -
Plan / linje & kuglensligning
ForumindlægHej.:) Jeg sidder lidt fast i én Mat-A aflevering (intensiv supplering B-A). Jeg har ligningen for et plan og paramenterfremstillingen for en linje. Jeg skal så finde skæringspunktet mellem linjen og planen. Jeg ved at jeg skal have indsat paramenterfremstilling i ligningen og isoleret t, men ... -
Sidste opgave, please!!
ForumindlægSidder omsider med sidste opgave af min aflevering men kan simpelthen ikke løse den, please hjælp. Den skal aflevers i morgen! Opgaven: I en trekant ABC, hvor i vinkel B er stump, er Vinkel A=21,2 Længden BC=6,9 Længden AC= 14,2 Jeg skal så ude fra disse informationer beregne Vinklerne B... -
Geo...Afl. Help??
ForumindlægHej, jeg sidder med den sidste opgave i min aflevering, men er kommet lidt i tvivl så derfor spørge om en smule hjælp... håber I kan hjælpe lidt??? Er der mulighed for at dyrke landbrug i et land, hvor der kun falder regn om sommeren, et sted hvor det regner varigt, et hvor der slet ikke falder ... -
Beregn pH før tilsætning af NaOH og efter tilsætning af NaOH
ForumindlægHej alle, jeg er igang med en kemi aflevering som skal afleveres om et par timer.. men jeg sidder virkelig fast ved et spørgsmål som lyder: Følgende opløsninger har fået tilsat 0,1 mol NaOH a) Rent vand b) 1,0 L som består af både phosphorsyre 0,5 M og 0,5 M dihydrogenphosphat Beregn pH f... -
Bjerrumdiagrammer (bioteknologi)
ForumindlægHej! :) Er bagud med en aflevering, som jeg slet ikke kan finde ud af, har dog lavet nr. a. Så det ville være lækkert hvis nogen kunne hjælpe mig med b, c og d. På forhånd tak! ;) b. opskriv reaktionsskemaerne mellem vand og vinsyre. pKs,1 = 3,04 og pKs,2 = 4,37 c. lav et Bjerrumd... -
svær opgave, differential ligninger :)
ForumindlægHej :)Ja, det er sidste opg' i min matematik, aflevering, og de 2 sidste under opg'er, i den sidste opgave er jeg ikke sikker på.Den 2. sidste har jeg et bud på, som jeg måske tror er rigtig, men er lidt usikker.. den sidste kan jeg ikke og har behov for lidt hjælp. Den første er jeg ret ... -
Hjælp til regression
ForumindlægHej :-) Håber lidt der er en herinde der kan hjælpe mig med min afsluttende aflevering i matematik c. Er der nogen der kan hjælp mig med disse opgaver: Hvordan finder jeg pris-/afsætningsfunktion p(x) ved brug af regression. Hvordan finder jeg og beregner omsætningsfunktion. hvordan finde... -
Logaritmer
ForumindlægJeg har generelt meget svært ved logaritmer, og kom pludselig til opgaven i min matematik aflevering: 189: Om en sammenhæng oplyses, at den vokser eksponentielt, og at grafen går gennem punkterne (-2,17) og (10,214). a. Bestem forskriften for sammenhængen b. Begern y-værdien svarende til x = 7. c... -
Optimering...
ForumindlægHejsa.. Jeg har i min aflevering fået denne opgave: En bestemt type af beholdere, der skal rumme 20 dm3, er sammensat af en cylinder med bund og en halvkugleflade, der har samme radius som bunden af cylinderen. Det oplyses at overfladen O(x) (dm2) for en sådan beholder som funktion af cylinderen... -
blodtype
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering om blodtypebestemmelse, og skal svare på hvilke blodtyper mine forældre kan have, hvis jeg er B rhesus positiv (Dette er dog ikke rigtigt, da min far har 0 rhesus positiv og min mor har A rhesus positiv, men skal lade opgaven udfra det vi fik det til i forsøget) ... -
HASTER MEGET!! HJÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg har en matematik aflevering til imorgen, men jeg kan ik lige finde ud af denne her opgave hvad jeg skal.. håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig :D En stige, der har længden 7,5 meter, skal stilles op ad en mur. stigens vinkel er v grader med jordoverfladen skal være mindst 65 g... -
lineær variabelsammenhænge og lineør regression y=a*x+b
Forumindlægjeg har en matematik aflevering og er stødt på et spørgsmål jeg overhovede ikke forstår skriver bare hele spørgsmålet. i denne opgave skal du sige noget om hvorvidt y værdien vokser systematisk? vi ser derfor på en vilkårlig lineær variabelsammenhæng y=a*x+b. hvis x værdien øges med delta x hvord... -
Haster! hjælp til Le futur proche et pronoms personnels.
ForumindlægHey :) Jeg har en fransk afleveringe hvor nogle af opgaverne går ud på følgende: indsæt Le futur proche et pronoms personnels. der er lavet et eksempel: Vous avez déjà lu ce roman, vous deux ? ? Non, mais nous allons le lire. Hvordan gør jeg? ved ikke hvordan jeg så skal gøre i denne sæt... -
Enkelte franske fraser..! oversættelse..
ForumindlægHej. har denne her aflevering, men er så meget i tvivl om nogle fraser.. Er der nogle der gider hjælpe..? 1) - Tænker De på præsidentvalget i 2007 når De barberer Dem.. Mit bud: - Qu’est-ce que vous pensez au d’élections en 2007, quand vous vous se raser. ? 2) - Ja absolut, og ikke kun i den ... -
Graf
ForumindlægHej. Jeg har en matematik-aflevering, der skal afleveres indenfor de nærmeste dage. Kunne godt bruge lidt hjælp. Opg. 6001 Der er givet funktionen f(x)=1/4x^3-x^2-x+4 a) Tegn grafen for f, og bestem koordinatsættet til hvert af grafens skæringspunkter med førsteaksen.... -
Søger rettelse af stil!
ForumindlægHej alle Jeg har fået en aflevering for i engelsk. Det er en FSA fra et par år tilbage. Jeg hár skrevet den, og den er på 385 ord. Jeg vil høre, om der ikke er et af jer superrare mennesker, der vil rette min opgave igennem for mig. Jeg skal aflevere opgaven i morgen, så det vil være... -
Søger rettelse af stil, hurtigt!!!
ForumindlægHej alle Jeg har fået en aflevering for i engelsk. Det er en FSA fra et par år tilbage. Jeg hár skrevet den, og den er på 385 ord. Jeg vil høre, om der ikke er et af jer superrare mennesker, der vil rette min opgave igennem for mig. Jeg skal aflevere opgaven i morgen, så det vil være... -
Engelsk FSA, hjælp!
ForumindlægHej alle Jeg har fået en aflevering for i engelsk. Det er en FSA fra et par år tilbage. Jeg hár skrevet den, og den er på 385 ord. Jeg vil høre, om der ikke er et af jer superrare mennesker, der vil rette min opgave igennem for mig. Jeg skal aflevere opgaven i morgen, så det vil være... -
Hjælp :s forstår det virkelig ikke!!
ForumindlægHej, jeg har en aflevering, som jeg meget snart skal aflevere og kan simpelthen ikke finde ud af der. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :s Opgaven lyder sådan: Lysstrålen fra en He-Ne-Laser sendes ind i en såkaldt termosøjle, der måler lysstrålens effekt til 0,5 mW. Lysets bølgelænde der 633 ...
