Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14261 til 14280 af 17400
-
Regneudtryk
ForumindlægHer sidder jeg så.. I min juleferie og laver matematik aflevering :) Super skønt. Men er desværre gået i stå ved denne opgave (uden hjælpemidler). Den lyder således: Trykket i atmosfæren, målt i atm, som en funktion P af højden h, målt i km, over jordoverfladen er bestemt ved P = (1/2)^h/s V... -
Energi og effekt afsat i et kredsløb
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med en aflevering, men forstår ikke hvordan jeg skal lave den næste opgave! :( I denne øvelse ser vi på energien og effekten afgivet af et 1,5V batteri, når det er tilsluttet en resistor. Batteriets elektromotoriske kraft er E = 1,5 V, og dets indre resista... -
Hjælp til hjemmeopgave!
ForumindlægHej alle, kan jeg on finde en venlig sjæl derude et sted? Er nemlig temmelig lost omkring denne her samfundfags aflevering, så ville håbe der var nogen derude, der ville hjælpe til, hvad jeg monstro skal skirve? Here it goes: "I er en gruppe embedsmænd i Finansministeriet, som er bedt om ... -
Noter
ForumindlægHej alle, Er der kommet en opdatering eller er det bare mig, der ikke kan finde noter, rapporter eller lignende om f.eks. kemi længere? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om dette nogen steder længere. Desuden mener jeg også, at der var en side, kaldt "Noter" før, hvor man kunne væl... -
prob. med en opgave, 9.klasse
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, problemregning. Men jeg er stødt på en, som har viklet mig i problemer. Forstår den desværre ikke, så håber nogle herinde vil hjælpe mig.. Opgaven forlyder : Rasmus vælger sammen med 3 kammerater at tage tre timers undervisning. Opgaven : Beregn den laveste pris ... -
Livscyklus på en mark?
ForumindlægJeg skal beskrive Livscyklusen på en mark noget med... Lys giver varme, varme initerer vækst, så afgrøder begynder at gro, denne vækst kræver næringsstoffer, vand under dannelse af sukker, osv. Gerne med et billede. Afsnittet skal tillige indeholde et teoretisk eksempel på, hvordan cyklus... -
udregning- bøvl med lommeregner
Forumindlæghej jeg skal finde en tangent hvor jeg har fået oplyst at punktet P(-2,0) er oplyst. Det er X0 jeg skal finde i tangentligningen da -2 er x. min lærer har endda hjulpet med det jeg vil regne ud men kan ikke få lommeregneren til at give mig svaret!? det jeg skal regne ud: y=f'(x0)(-2-X0)+... -
Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået mig en fysik aflevering hvorpå jeg skal gå ind og redegøre for Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip. Jeg har været ved at læse en masse men jeg har meget svært ved at sammenfatte det til en redegørelse. Derfor søger jeg jeres hjælp - hvis nogle af je... -
Vektor
ForumindlægHej allesammen(: Er ved at lave min aflevering og er simpelthen gået i stå i en vektor opgave, hvilket er noget øv :/ Opgaven lyder: I en orienteret plan er der givet to ektorer a og b, om hvilke det oplyses, at [a]=6 ,[b]= 2 og a*b = 6 beregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a og b, ... -
en lille vektor opgave :(
ForumindlægHej allesammen(: Er ved at lave min aflevering og er simpelthen gået i stå i en vektor opgave, hvilket er noget øv :/ Opgaven lyder: I en orienteret plan er der givet to ektorer a og b, om hvilke det oplyses, at [a]=6 ,[b]= 2 og a*b = 6 beregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a og... -
DIFFERENTIALLIGNINGER
ForumindlægHEEEEEY , jeg var godt i gang med at lave matematik aflevering indtil jeg kom til opgave 8.001 , den lyder således: En funktion f(x) er løsningen til differentialligningen dy/dx = (x+2)/(y), og grafen for f(x) går gennem punktet P(2,-2). a) Bestem en ligning for tangenten i grafen for f(x) i... -
Forkort brøker & Omskriv
ForumindlægHeej. Jeg har matematik aflevering for til i morgen og har problemer med 2 opgaver. Forkort mest muligt: 1) 15/40, er det så ik = 3/8 ? 4) 20/48 (Den ku' jeg ik regne ud) 8) 32/56 (Den ku' jeg ik regne ud) OMSKRIV TIL BLANDET TAL: Jeg har helt glemt hvordan man omskriv... -
Få C til at gå ud med C?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg er givet en opgave med to delopgaver. I den sidste del af opgaven bliver jeg bedt om at redegøre for hvorfor forholdet er uafhængig af et værktøj, som bliver brugt til at afgøre det Gyldne forhold: Jeg har til dette opstillet en regneforskrift: (U... -
Eksponentiel udvikling og ulighed
ForumindlægKære Studieportalen Har en opgave til en aflevering der lyder således: f er en eksponentiel udvikling, og uligheden f(x)<6-12x er opfyldt, når -2<x<-1. Bestem en forskrift for f. Ved godt at en eksponentiel udvikling er givet ved: f(x)=ba^x, men problemet er hvordan jeg kommer der... -
Rente 9 md. / 3 år
ForumindlægHej har brug for lidt hjælp til en matematik aflevering opgaven I januar 2001 sætter Johan 8.500 kr. banken. Renten er 4% p.a. (pro anno = pr. år). Efter 9 måneder hæver han alle pengene igen. Hvor meget står der da på kontoen? Hans far synes han skal lade pengene stå og trække renter. Hvor meg... -
Find den afledede af nedenstående funktioner.. Hjælp..:-)
ForumindlægHej derude, Jeg er i gang med en aflevering der omhandler regneregler for differentialkvotienter.. Jeg er gået lidt i stå med nogle af funktionerne. Det drejer sig om; f3(x)=6-x f4(x)=1/2*e-6x f6(x)= ex+1 Opgaven lyder på at jeg skal finde den afledede af hver af funktionerne, men jeg er li... -
Hjælp !
ForumindlægHeej .. Sidder med en aflevering til imorn, og kan simpelthen ikke gennemskue den sidste opgave : "Bestem monotoniintervaller og lokale ekstrema for funktionen f(x)=x^5-5x^3+2" Kan godt finde ud af, at finde monotoni & ekstrema, men problemet ligger i, at når jeg kommer til at sætte ... -
Essay
ForumindlægHejsa allesammen. Har et spørgsmål, som måske lyder en smule tosset. Jeg sidder og er ved at afslutte en engelsk aflevering, hvor jeg har skrevet et essay. Men hvad hedder det egentlig det man gør? Skriver man et 'essay over/udfra/af etc. en tekst'? Og hvad vil man sige på engelsk? Håb... -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord... -
fightergruppen .. igen
Forumindlæghej, jeg er ked af at skulle oprette dette indlæg igen, men det er blot fordi det haster en smule eftersom min aflevering er til i morgen. Vi har om gruppekulturer og jeg skal bl.a. komme med en klar definition på fightergruppen, hvilket jeg ikke tror jeg kan, så jeg håber der er nogen derude, so...
