Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14401 til 14420 af 26896
-
Oversættelse dansk til spansk. hjææælp
ForumindlægHey. Er der nogen der gider hjælpe mig med at oversætte en tekst fra dansk til spansk? har rigtig mange problemer med denne tekst. -
Lige funktion
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan jeg skal løse denne opgave. Jeg skal argumentere vha. regneregler for lige og ulige funktioner at funktionen f(x) (se vedlagte fil) er lige, jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe fat i opgaven. -
sammenligning - men hvordan?
ForumindlægHej, jeg ahr fået til opgave at sammenligne et digt og en artikel. Artiklen handler om den økoonomiske krise i dag og digtet hedder "Når et rødt flag smælder" af Oskar Hansen. Men jeg kan bare ikke se, hvad de sku have med hinande at gøre? Nogle bud?? tak -
Reduktion
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal reducere dette stykke Er det forkert at gøre sådan her: Jeg er meget i tvivl og ovenstående virker ikke rigtigt, men det er det eneste bud jeg har lige umiddelbart. -
Haster litteratur om Foucault!
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP, jeg skriver i engelsk og samfundsfag og har valgt emnet overvågning. Jeg har valgt at fokusere på Foucaults teorier om overvågning m.m, men vil hører om der er nogen der kender til litteratur der beskriver Foucaults teorier m.m, da Foucault i sig selv er lett... -
Hej er der nogen som kan bedømme(karakter) min spansk stil?
Forumindlæg... -
differentialregning
Forumindlægjeg har en opgave som jeg efterhånden har studset en del over. den lyder: en parabel har ligningen y=0,5x^2-0,5x-3 og en ret linje har ligningen y=1,5x+b jeg skal bestemme den værdi af b, hvor parablen og linjen netop har ét fælles punkt. Jeg ved at man skal sætte de to ligninger lig hinanden dvs... -
Hovedpine opgave
ForumindlægHvis funktionen f og g er differentiable i x0, da er også funktionen f + g differentiable i x0, og differentialkvotienten er : (f + g)´ (x0) = f´(x0) + g´(x0) (f(x) + g(x)) - (f (x0)+g(x0)) / x-x0 = f(x) + g(x) - f(x0) - g(x0) / x-x0 = f(x) - f(x0) + g(x) - g(x0) / x-x0 = f(x) - f(x0) / x-x0 + ... -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal op til biotek eksamen her om et par uger, og har lige modtaget mine spørgsmål. Jeg skal inddrage et forsøg "syntese af acetylsalicylsyre", som jeg dog ikke husker at have lavet, og der er ingen i min klasse som ligger inde med en rapport, journal eller r... -
Mættet og umættet fedtsyre.
ForumindlægHej. Ville høre, om der er nogen, der kan forklare mig forskellen på mættet og umættet fedtsyre. Der er det med dobbeltbindindinger, men var det noget med, at jo flere dobbeltbindinger, jo lettere at fordøje eller? Tak på forhånd. ;) -
Højtryk
ForumindlægVejret i Danmark kan faktisk være meget forskelligt alt efter hvor højtrykket ligger placeret. Tag udgangspunkt i to forskellige situationer: a) Et højtryk ligger over de britiske øer b) et højtryk ligger over Baltikum. Forklar hvorfor disse to placeringer giver anledning til forskellig... -
Ammoniak reaktions opgave,
ForumindlægHej Min opgave lyder sådan: Ammoniak fremstilles ud fra dinitrogen og dihydrogen. I en beholder blandes 28 g N2 og 8 g H2. Reaktionen forløber hurtigt med katalysator. N2 + 3H2 → 2NH3 a.) En af reaktanterne er i overskud. Hvilken? b.) Hvor stor er massen af den overskydende reaktant efter ... -
Eftertjek af 2 sætninger.
ForumindlægWie gehts! Kan nogen rette mine 2 sætninger? "De er skørere end det er normalt." - jeg har sagt; "Sie sind verrückten, als es normal ist." "Hun fik sin hævn" - Sie bekommt ihre Rache. På forhånd tak! (; -
Oxidationstal
ForumindlægHej Er der nogen, som vil hjælpe mig med at tildele oxidationsstal for oxidation af magnesium: Reaktionsskemaet er følgende: 2Mg + O2 --> 2MgO ionerne er Mg^2+ og O^2- Så vidt jeg kan se, at der sket en redoxreaktion, men kan ikke finde ud af det der med afstemning af reaktionsskemaer... -
Medicinstuderende hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen i Fadls sygeplejevikarkursus foregår? På forhånd tak. -
Privat undervisning
Forumindlæger seriøst i problemer... Står til at dumpe i Engelsk, hvis ikke bliver bedre ... Fra hvordan der ser ud nu, så må jeg enten tage et år om, eller privat undervisning... Hvilket jeg derfor spørger her, om der nogen som er villig til at give mig privat undervisning... også gerne mod betaling.. J... -
Smeltevarme
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave Hvad bliver teens slutemperatur? Antag, at der ikke sker varmeudveksling med omgivelser. Beregn derefter massen af den smeltede is. Teens temperatur er 50 grader celsius, og der er 600 g Isterningerne har en masse på 400 g og temperaturen 0 grader celsius (sme... -
Hvad er en differential ligning?
Forumindlæger nød til at have nogle svar omkring Differential ligninger, nogen som lige kunne forklare ? -
HASTER HJÆLP! BEGREBER
ForumindlægHvad er: dobbeltsocialisering og socialisation? -
bølgelængde
Forumindlæghvordan forklare jeg hvad bølgelænge er til min søn i 7 klasse?
