Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14421 til 14440 af 84813
-
Hjælp
ForumindlægMed Opgave 26 C -
Koordinatsæt og tangenter
ForumindlægEn som vil hjælpe med opgave c? -
Højden af en trekant
ForumindlægHvordan beregner jeg højden af en trekant, hvor oplysningerne er. A= 79 B= 37 C= 64 a= 17,942 b= 11 c=?? Jeg håber meget at i kan hjælpe :D -
andengradsligning??
ForumindlægHej er der nogen derude der har et par minutter på at hjælpe mig med at løse denne andengradsligning? Jeg sidder nemlig lidt fast i opgaven! a) Bestem tallet c, så andengradsligningen 3x^2-2x+c=0 har netop én løsning. Tak på forhånd :) -
Polynomium
ForumindlægHej alle . Et trejdegradspolynomium er givet ved f(x)=x^3+bx^2+cx+d - desuden oplyses det at f(0)=-9 og at grafen har to vandrette tangenter x=-2 og x=0. Så skal jeg så finde tallene b, c og d. Kan godt finde d - hvordan finder jeg de andre tal. Noget med at differentiere - men hvad så efterfø... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej Har lige det her stykke jeg sidder og skændes med... Alllan, Bent, Curt og Dan tager en taxa hjem og stiger af i den nævnte rækkefølge. Da de ikke kører lige lang, enees de om. at Bent skal betale 10.kr mere end Allan, at Curt skal betale 10 kr. mere end Bent og at Dan skal betale 10 ... -
Årskarakter - kan det undgås?
ForumindlægOk, jeg behøver lige lidt hjælp før jeg bevæger mig ned på mit skolekontor og spørger om det samme. Min situation er sådan at jeg går i 3.g og jeg er én af de eneste i min klasse, som har fysik (på det andet gymnasium jeg gik på, skulle man først have haft det i 3.g). Desværre har det ikke væ... -
SINUS OG COSINUS
ForumindlægOPGAVER. På vedhæftet fil Kan jeg ikke få hjælp til de to opgaver, da jeg ikke har forstået opgaven hel konkret. Det ville være enorm stor hjælp hvis I ville fortælle mig nærmere om hvordan jeg når frem til et resultat, eller giver mig jeres løsning til selve opgaven. 1. A er 48° o... -
Karaktergenemsnit For Medicin.
ForumindlægHvad skal mit genemsnit være? Har overvejet at starte på et HTX gymnasium, og de obligatoriske fag som jeg har ligge allerede på 9,25 I grundskolen. Dog ved jeg at det slet ikke er nok, så hvor høj skal den være? Udover at Engelsk, Dansk, Matematik og Fysik/Kemi skal være over 10. -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
Jeg gider ikke at forberede mig til eksamen
ForumindlægIgennem hele læseferien har jeg aldrig nogensinde prøvet at presse mig selv til at gøre noget, i det her tilfælde at forberede mig til de her mundtlige eksamener(FSA). Var oppe her forleden til fysik, havde ingen faglig viden omkring det emne jeg trak så jeg kom hjem med et 00-tal.. Her i over ... -
Universet, afstande og standardlyskilder
ForumindlægJeg skal op i fysik eksamen imorgen og trak følgende emne idag: 19. Universet, afstande og standardlyskilder I den første del af prøven skal du forklare begrebet størrelsesklasse, sammenhængen mellem intensiteten af lyset fra en stjerne og afstanden og hvordan "standardlyskilder"... -
Halverings tykkelse /tid
ForumindlægHej ! jeg skal til fysik eksamen her på onsdag og står og kigger mine noter igennem! Der er simpelthen noget der ikke giver menning for mig ! Jeg skal bevise hhv. halveringstykkelsen og tiden. Mine formler ser sådan her ud Halveringstiden ; N=N0*(1/2)t/T(1/2) Kan ikke forstså h... -
Antipartikler og beta+
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse, og skal op til fysik-eksamen her i uge 2. Jeg har måske bevæget mig ud på dybt vand, i det jeg er begyndt at sætte nogle spørgsmål, til ting vi ikke har lært endnu. Men jeg håber i kan hjælpe mig til at få mine tanker mere klargjort: Jeg sidder og skriver noter om radioak... -
Tilbyder lektiehjælp i Odense
ForumindlægHej! :) Er der nogen i Odense området der er interesseret i at få privat hjælp? Du kan både være STX-studerende eller folkeskole-elev.Jeg er en pige på 20 år som har studiestart på medicinstudiet i februar, så jeg har lige noget tid til at arbejde som lektiehjælper. Min studieretning i STX var ... -
Numerisk/analytisk integration
Forumindlæghej, i fysik har vi lavet et eksperiment hvor vi har en lille 'kanon' vi bruger til at skyde nogle projektiler ud med. Vi har skudt 100 skud og deres landingspositioner blev markeret og vi har også simuleret dette forsøg på PC ved hjælp af starthastighed og startposition og tyngdeaccel... -
Liner Bevægelse
ForumindlægHej I kloge åge folkens :D jeg ska op til eksam her på mandag, men jeg kan ikke gå videre fra mit eksamspørgsmål nr et :( Den handler om Lineær bevægelse (jeg forstår ikke hvad læren vil have os til at skrive eller forstå her - jeg forstår ikke hvad er en Lineær Bevægelse? - selvom jeg ha... -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
Matematisk pendul, hjælp!
ForumindlægHar om matematiske penduler.eksperimentel data. Tid(T) 8.98sek. Længde(L) 29.6 cm.T=c*sqrt(L), hvor c er en konstant.En anden formel for matematisk pendul.T= 2*pi*sqrt(L/g), hvor g er tyngdeaccelerationen.konstanten c er 2.005. I den første formel har jeg fået c til 1.65.I den anden formel har je... -
Kan man bruge pythagoras nu?
ForumindlægAlle ved at pythagoras er a2+b2=c2 MEN.. Kan man bruge pythagoras til at finde en katete.. Hvis der nu bliver oplyst a og c kan man så finde b ved at bruge pythagoras?
