Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14441 til 14460 af 48880
-
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
HHX eller STX??-HJÆLP tak!
ForumindlægJa jeg skal snart vælge hvad jeg vil efter 9.klasse. Men er virkelig i tvivl.. For jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil være.. Måske vil jeg gerne noget med business eller marketing. Men jeg er ikke helt sikker. Så er så bedre at tage stx. Da der er mange flere muligheder osv.. Vil gerne hør... -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
Sekularisering og Nietzsche
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal have et udkast på en problemformulering til i morgen om mit emne i AT, som hedder "Sekularisering og Nietzche" i henholdsvis religion og samfundsfag. Jeg er lidt blank og vil gerne høre, hvilke spørgsmål popper op i jeres hoveder, når i hører dette emne. Mit v... -
Musikstudieretning?
ForumindlægJeg skal til at melde mig til gymnasiet, men valget af studieretning er ret tricky synes jeg. Jeg spiller klassisk guitar og vil gerne bruge mit liv på musik, så jeg overvejer en musikstudieretning. - Jeg ved godt at det primært er rytmisk musik på gym, men jeg tror det kunne være godt at have m... -
En novelle- meninger
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har her en novelle jeg godt kunne tænke mig at høre jeres meninger, analyser eller komentarer til :D Håber virkelig i vil læsen den, for har virkelig brug for den! ;) Et 12-tal i ”fremtid” Der summede en irriterende lyd i mit øre, hver gang jeg brød min koncentration, og... -
eks. forberedelstiden. spørgsmål
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg skal op i tysk - og det er ikke det fag jeg er skarpest til. Jeg ved godt at man ikke må have ordbøger med i forberedelsestiden; men jeg har lånt det meste af pensum i danske eksemplarer: Må man medbringe disse danske udgaver i forberedelsestiden?Naturligvis læser j... -
Haster! SSO!
ForumindlægHej.. Jeg er blevet lidt i tvivl om min SSO. Skriver i historie, men det meste af mit materiale er på tysk. Ville bare høre om jeg skal oversætte citaterne til dansk? Både de tyske og engelske? F.eks hvor jeg oversætter til dansk og laver en fodnote hvor jeg skriver "oversat fra tysk til d... -
HJÆLP!!!
Forumindlægjeg skal op til dansk i morgen og jeg vil spørger om der nogle der har god råd -
Hvordan presser globalisering velfærden i DK
Forumindlæg1) Vi har modtaget indvandrere de sidste år. Nogle har få års uddannelse, og indvandrere er ikke i så høj grad i beskæftigelse som etniske danskere. Det er dyrt at have folk på overførselsindkomst. 2) EU-borgere, som kommer til Danmark for enten at arbejde eller studere, er berettigede til d... -
Synopsis - velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en synopsis om den danske velfærdsstat, og jeg tænkte om i havde nogle idéer til problemformuleringer og problemstillinger? Skal tage udgangspunkt i udviklingen af dansk velfærd gennem de sidste 7 år og også gerne have et fremtids aspekt. På forhånd tak Jakob. -
omregn 500 dk til
ForumindlægJeg er igang med en opgave hvor der står først står: "EEK 47,64 Omregn 500 danske kr til EEK" Hvordan gør man det? :) Også står der også "Værdien af 125 euro i danske kr." hvordan skal jeg regne det ud? -
Hjælp til opgave i erhvervsret søges
ForumindlægEn virksomhed udvider sine produktionsfaciliteter med en tilbygning, der opføres langs med skellet ind til nabogrunden. Tilbygningen står færdig i maj 2006, men er opført for tæt på skellet så kommunen ikke kan udstede en bygningsattest. Naboen, en gårdejer som i forvejen ikke er begejstret for v... -
hjælp ville være fantastisk ! :)
ForumindlægHey alle derude ;) Er der en venlig sjæl, som har lyst til at læse min STX skriftlig spansk A, opgave igennem? Jeg er dybt elendig til spansk og 02 ville være et fint resultat :D .. så derfor ville jeg høre om der er en af jer som er i stand til at give en eventuel vurdering. På forhånd tak. -
Rettelse af tysk stil!
ForumindlægHey... søger hjælp til rettelse af følgende... På forhånd TAK...Zu stabilisieren die Abgrenzung zwischen die zwei Supermaächte USA und die Sowjetunion worden 13. August eine Mauer auf die Demarkationslinie zwischen der Ost- und Westsektor. Im Januar 1961 wird John F. Kennedy als 35. Präsident der... -
Rettelser..
ForumindlægHey, nogen der lige gider tjekke det jeg har skrevet: Alexandra ist ein junges Mädchen und ist 19 Jahre alt. Sie wohnt in Tutzing in Bayern und geht auf ein Gymnasium. Sie weiß überhaupt nicht was will sein wenn sie fertig ist. Sie ist unzufrieden mit sich selbst. Sie hatten nicht einige beson... -
Ligger min opgave på et 4 el. 7 tal?
ForumindlægJeg valgte at skrive en kronik til dansk eksamen, og jeg ved, den ikke blev specielt god. Især pga. tidspres. Men jeg vil gerne lige høre jeres mening.. Ligger den på et 4. eller et 7-tal?? Håber, at I gider at tage jer tid til at læse den!! :) Jeg bliver nød til at sætte den ind her, da stud... -
Porten til Gymnasiet.
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse og har et snit på 6.0 fra sidste årskarakter i 8. Jeg har lige været op til min matematik færdighedsregning i terminsprøve og klarede mig med et sikkert 7 tal! Jeg har ikke fået de andre endnu. Jeg vil gerne på HTX. Og jeg er meget bange for at jeg får dårlige karakterer i... -
et spørgsmål
ForumindlægJeg vil spørge, hvorfor bliver flere og flere danskere fede? På forhånden tak. -
Materiale om pest
ForumindlægHej :) Jeg søger godt materiale om pesten på b/a niveau. Helst dansk. På forhånd tak!
