Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14501 til 14520 af 26896
-
Uforkortelig brøk? 7 klasse niveau? haster
ForumindlægMetode til hvordan jeg kan skrive disse ssom uforkortelig brøk? 40% 37% 66,6% 10 promille Tak på forhånd. -
Potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej, Jeg har i min fysik bog siddet og læst om potentiel energi og kinetisk energi. Jeg kan bare ikke rigtig forstå hvad forskellen er. Bogen forklare noget om, hvordan det er energien kommer til udtryk, men den gør det ikke tydeligt nok til at jeg ville kunne gå ud at sige hvad der er po... -
Respiration - betydning af ADP og ATP
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Biologi C fortælle om fotosyntese og respiration. Dette har jeg 100% styr på, dog driller ADP og ATP delen lidt. Respirationsligningen: C6H12O6 + 6 O2 + 30(ADP+((P)) ? 6 CO2 + 6 H2O + 30 ATP Her bliver de 30 ADP omdannet til 30 ATP. Men hvad betyder dette, o... -
Differentialregning
ForumindlægHalløjsa ;) Jeg har fået nogle opgaver for i matematik, og der er specielt tre af dem jeg ikke kan løse. Det skal også lige siges at jeg stinker til matematik! Men opgaverne lyder: 1) Bestem F' for: ff(x) = ½ x3 + 9/2 x+1 (Jeg kan ikke lige finde ud af at lave brøktegn på computeren me... -
Hvad er Kirchhoffs 1.lov?
ForumindlægHej Hvad er Kirchhoffs 1.lov? Og hvordan kan man bruge den? -
Beregning af pH
ForumindlægJeg mangler hjælp til at beregne følgende opgave: Beregn pH i 0,3 M saltsyre? Hvordan gør man det? - på forhånd tak -
Trekantsberegning
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet med illustration. -
uforkortelig brøker? :/
ForumindlægHar aldrig været så god til det med brøker så håber nogen vil hjælpe mig med disse : UFORKORTELIG BRØKER; 20 % ; 60 % ; 33 1/3 % : 250% Tak på forhånd ;) -
MEGA SVÆRT - NOGEN SOM KAN HJÆLPE
Forumindlæghvordan beregner man ''hvor stor omsætningen skal være, for at resultat før renter bliver kr. 0'' nogen som kan hjælpe mig med dette? evt. en formel at sætte det ind i? -
tysk
Forumindlægeg sidder fast i nogle sætninger, som jeg skal oversætte og begrunde hvorfor den bliver oversat som jeg nu mener !! det er indviklet - men håber det er forståeligt sætningerne: 1. Jeg ville gerne fortælle om, hvad jeg laver i min fritid. 2. ... som jeg er rigtig glad for (underforstået arbejd... -
sproglig korrekthed
ForumindlægHej allesammen, hvordan kan det være at man siger 2 dåser tun, og ikke 2 tun dåser, hvis man skal spise dem ? -
Fejlsætninger
ForumindlægOpgaven lyder på at finde, rette og forklare fejlene. Jeg har problemer med følgende sætninger: 1) The house´s completion was delayed. Her kan jeg ikke se fejlen 2) He had several point-of-views on the matter. Min rettelse og begrundelse for denne lyder således: Fejlen i denne sætning ligger i, a... -
At være kulturelt bestemt iforhold til homoseksuelle?
ForumindlægHey allesammen (: Jeg er lige gået igang med 9 klasses årlige projektopgave, og jeg har valgt emnet: Kærlighed - Homoseksualitet. - En af mine underemner handler om de to forskellige teorier om udviklingen af homoseksualiteten i forhold til heteroseksualitens udvikling, og i forbindelse med det... -
skal bruges til biologi
ForumindlægA = areal, V = volumen (rumfang) Har en kugle et højt eller lavt A/V-forhold i forhold til en terning med samme volumen ? Hvordan ændres A/V forholdet, når radius på kuglen vokser ? jeg tænkte om det kunne beregnes på følgende måde: Kugle Radius=2cm Areal= 4*π*r^2 3,1415*4*22 = 50,264 cm3... -
Parameteren t
ForumindlægHej derude. Jeg har et spørgsmål til en parameter der kort og godt kaldes t (lille t) Det drejer sig om beregning af en 10-sidet dekagon ( polygon med 10 sider) Mener det er omkring diameteren men formlen hedder: 2tCOS(54)+COS(18) . håber der en er der kan klare den t-værdi. Det med cos og ... -
Synonym..
ForumindlægHalløjsa alle hjælpsomme mennesker. Jeg tænkte på om der var nogle der gad forklare mig hvad "ekspressioner" betyder, da jeg er i gang med en kristendoms fremlæggelse;-) -
Kvalitativ Dataset
ForumindlægJeg leder med lys og lygte efter et sted, hvor jeg kan få adgang til et kvalitativt data set. Det ville være dejligt, hvis det var en dansk database men absolut intet must. Jeg søger dog den kvalitative data på følgende sprog: Engelsk, dansk, svensk eller norsk. Hvis der var nogen, der kunn... -
hjælp - fusion i en stjerne
ForumindlægVed fusion af to kerner af to 12C i stjernens indre kan der dannes en kerne af 23Na b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop en proton ved reaktionen. hjælp tak? -
Moms
ForumindlægHej jeg har glemt hvordan man regner med moms. Altså når man siger, at man skal trække 25% moms ud af et beløb. Men når man skal putte moms ind i et beløb F. eks 98 hvordan gøre man så -
Samlede overfalde af æske
ForumindlægEn æske har længden 27,5, bredden 14,75 og højden 7 a. Beregn den samlede overflade(1 dec.) Hvordan gør man?
