Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14601 til 14620 af 26896
  • Hubbles lov: H0 - Hubbles diagram 1929

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogle som kan hjælpe mig med at aflæse H0 (hældningen) på hubbles diagram fra 1929? Både hvordan man gør, og hvad H0 er Ville være en kæmpe hjælp Diagrammet er vedhæftet her
  • Hess' lov

    Forumindlæg
    Show how the equations: N2O4 (g) --> 2 NO2 (g) ΔHº = +57,93 kJ 2NO (g) --> 2NO2 (g) ΔHº = -113,93 kJ can be manipulated to give ΔHº for the following reaction: 2NO (g) + O2 (g) --> N2O4 (g) Hvad er det første skridt jeg skal tage?
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle. Håber at, i kan hjælpe mig med denne opgave: 4000000 kan stemme til folketingsvalget. 1000 af dem er med i en menningsmåling. Hvor mange % er med i en menningsmåling?? Formel tak! :-)
  • løs ligning

    Forumindlæg
    Hej. jeg har lidt problemer med hvordan jeg kommer igang med at løse denne ligning. 3 2-x =1 okay, lidt svært at skrive op, men håber det er forståeligt..
  • efterlivet i jødedommen

    Forumindlæg
    hej. er der nogen, der ved noet om efterlivet i jødedommen?
  • Engelsk aktiv eller passiv

    Forumindlæg
    Hvilken af disse er aktiv eller passiv? 1. The simplest aspect to consider is species 2. About 1.7 million species of animals, plants and fungi have been recorded 3. Many species are being lost 4. The best studied creatures are the ones like us 5. In many places, bigger animals h...
  • Mnemosynes børn af Svend Åge Madsen analyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare høre om der ikke var en der havde lavet en analyse af novellen "Mnemosynes børn" som eventuelt kunne sende den?
  • Beregn forskrift

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe med denne opgave En lineær funktion g(x) har roden -2 og skærer grafen for f(x) i punktet (1,f(1)) -Beregn forskriften for g(x)
  • Metaller.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg går i 9. klasse, og skal til at lave en kemi rapport. Den handler, som overskriften fortæller, om metaller, og jeg synes, at mange af de svar man får på google er rigtig svære at forstå! Jeg har to punkter som jeg synes er svære at forstå, så jeg håber i kan hjælpe! ...
  • trekant

    Forumindlæg
    når jeg har længden på bund linjen og graderne på den, kan man så ikke bare tage tan-1 og dividere de to tal med hinanden, for man så ikke længden på den der går op ad?
  • hvorfor er kurderne undetrykt?

    Forumindlæg
    Hvorfor er kurderne undertrykt? eller var engang.. På forhånd tak
  • Intervaller

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og laver lidt matematik, da jeg går i stå ved denne opgave: Ved en regneprøve med 21 spørgsmål havde 7.klasse flg. antal rigtige: 18, 15, 18, 6, 9, 11, 19, 11, 16, 16, 10, 8, 10, 6, 13 , 9, 9, 14, 10, 10, 17, 12, 7, 16 Hvor mange elever deltog i prøven? (24) Find middeltallet...
  • reducering

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med denne reduktionsopgave: -6xy -4x (y-2) +3 (x+xy) Kan det passe at resultatet er 7x - 7xy +3 ?? Mvh Christian
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg forklare hvordan formlen for a (i en potensfunktion) er fremkommet, uden at benytte et bevis?
  • Matematik - optimering

    Forumindlæg
    Hej, håber I lige kan hjælpe mig: "Et fodboldstadion skal anlægges, så der rundt om banen er en løbebane på 400 m. Fodboldbanen består således af et rektangel, mens løbebanen udgør to rette linier og to halvcirkler. Bestem det maksimale areal, fodboldbanen kan få."
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal løse følgende ligning: c * tan(23) = 6 Hvordan gøres dette?
  • 2 begreber

    Forumindlæg
    Bipolær: to poler F.eks. bipolær verden: to supermagter f.eks. USA og Sovejtunionen Bilateral:som vedrører to parter F.eks. en bilateral aftale er mellem 2 lande. Bruges disse 2 i flæng? På forhånd tak og god aften.
  • Arealet af en trekant

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 11 her på denne side. Der medfølger en tegning, så jeg ville ikke skrive opgaven op: http://www.georgmohr.dk/mc/mc10opg.pdf
  • Jordens rotation

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne beregne jordens rotationshastighed ved ækvator og polerne. Jeg ved ikke, hvad jeg skal bruge, og jeg vil også gerne høre, hvorfor hastigheden er forskellig ved ækvator og polerne.
  • HJÆLP DET ER VIGTIGT! :'(( Hvor gammel er hhv. Jorden, Solen og Universet?

    Forumindlæg
    En flittig elev der kan svare på hvor gammel hhv. Jorden, Solen og Universet er?