Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14621 til 14640 af 22496
-
Klage over Studieportalens fysikforklaring - Archimedes' lov
ForumindlægDette citat er taget fra kompendiet: "Archimedes' lov" "Opdriftens kraft på et legeme er lig den tyngdekraften, legemet ville være udsat for, hvis det bestod af det samme som væsken." Man har næppe set så dårligt formuleret en sætning. Det virker som om forfatteren... -
hjælp t. rettelse
ForumindlægTænkte på, om en eller anden gad kigge dett eigennem for fejl? På forhånd tak.Das erste Bild, ”Morgenkaffen skænkes” von Laurits Tuxen, 1906, zeigt eine Mutter und ihr Kind. Die Mutter trägt ein rotes Kleid, und das Mädchen ein blaues und rotes Kleid. Auf diesen Bild sieht man, dass die Mutter de... -
Typer af komma
ForumindlægHej. Jeg øver mig i at sætte komma, men der er så mange betegnelser at jeg bliver forvirret. Er der nogen der vil være så sød at forklare mig forskellene på disse kommaer? Startkomma Slutkomma Pausekomma Grammatisk komma Ny komma Findes der andre betegnelser? Håber nogen ... -
1 tysk sætning
Forumindlæg"Das ist ein Ergebnis einer Befragung des deutschen Jugendinstituts."er der rigtigt skrevet? -
Hjælp til tyskrettelse
ForumindlægJeg har lige lavet denne aflevering, er der nogle af jer der kan se nogle småfejl der skal rettes? Ens afleveringer kan jo kun blive bedre af, at der er set med andre øjne end ens egne på den :) 1.Metin er tyrker, men bor i Tyskland. Metin Türke ist, aber wohnt in Deutschland. 2. Han fortæl... -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl... -
engelsk og samf.. hjælp
ForumindlægHej alle.. jeg skal skrive i ENG B og SAMF C. jeg vil gerne skrive om kultursammenstød. men problemet er.. jeg har ingen problemformulering. ved slet ikke hvad jeg skal gøre. min lærer lovede at give mig nogle tekster men dem glemte hun.. så jeg får dem først efter vinterferien. og er på bar bund... -
rettelse af tysk tekst
ForumindlægHej.Nogle der gider at se teksten igennem for grammatiske fejl.På forhånd tak2.Michael ist ein teil von einer Bürgerinitiative gegen Kernkraft. Er ist politisch engagiert und möchte Unterschriften gegen Kernkraft kriegen. Deswegen konfrontiert Michael Christiane in der Hoffnung, dass sie untersch... -
Jugend der Jahrtausendwende
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med min tysk, og tænkte på om der var nogen der ville kigge denne her stil igennem??Tak på forhånd =DDet på dansk i parentes, er ting jeg ikke aner hvordan jeg skal sige.Der Text handelt von drei junge Mädchen, Heike, Rixa und Anna. Charakteristisch für die drei Mädche... -
Øv øv øv... :(
ForumindlægI dag har jeg så fået min tyske stil tilbage, det var gået rigtig godt og der var næsten ingen fejl, men desværre mener min tysklærer ikke at hun vil bedømme den da hun kan se at jeg ikke har skrevet den alene!Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg får hjælp fordi jeg slet ikke fatter tysk, men så ... -
hurtig hjælp! skal afleveres imorgen!
ForumindlægFinalen i Schweiz startede som forventet, og tyskerne kom hurtigt bagud med 0-2. Udligningen til 2:2 i slutningen af 1. halvleg stod Helmut Rahn for. Med 6 minutter igen hamrede han igen bolden i nettet. Das Endspiel in der Schweiz fing als erwartet an, und die Deutschen kamen schnell im Rückstan... -
skrive på dansk
Forumindlæghej Er det nogen kan hjælpe mig. Jeg har bodet i DK næsten 10 år men stadig jeg kan ikke skrive godt dansk. Jeg er meget ked af det og det gå meget ond på mig når jeg skal skrive en lille sætning.hvad skal jeg gøre? HJÆLP OBS jeg kan heller ikke taler korrekt. -
Plz help me
ForumindlægEr der nogen der kan rette den her??? Sofia har rettet en del!!________________After a lot of opposition, Mr. Roger Hedlund accepts his wife’s idea about going away and doing something this weekend. They agree to go to Grand Rapids. On their way to Grand Rapids, Roger turns around and heads back,... -
Spansk
ForumindlægKunne rigtig godt tænke mig, at kunne beherske spansk (både mundtligt og skriftligt) flydende. Og til det håber jeg, der var nogen af jer som evt. kunne hjælpe mig på rette vej.*Jeg har i øjeblikket kun haft spansk undervisning(gymnasie) i ét år, så det eneste jeg sådan set kan finde ud af/forstå... -
Arabisk, persisk og hebraisk
ForumindlægEr der andre end mig, der har ansøgt på et af de tre studier på Københavns Universitet med start 1.sep? -
karakterer
Forumindlæghej alle kloge mennesker. jeg har et problem som jeg håber nogen lige kan smide en kommentar på. jeg føler mig meget klog, og jeg er den bedste i klassen til næsten alle fag. alligevel er jeg langt fra den der får de bedste karakterer, de er da rimelig gode, men topkaraktererne tilhører dem der (... -
Please ret mit tysk!!!
ForumindlægIslam ist den Glauben (an) dass der nur einen Gott (Allah) ist, und Muhammad sein letzter Prophet ist. Islam ist nicht die lehren von Krieg, Zerstörung oder Unterdrückung, aber die Lehre von Frieden und Liebe. Im Deutschland haben man die Erlaubnis zu Moscheen bauen und deswegen gib... -
Hvem havde troet?
ForumindlægHvem havde troet jeg skulle oprette en blog her på studieportalen. Stedet hvor det nærmest er umuligt være anonym. Jeg blogger også på en anden portal men jeg har efterhånden erkendt at mit liv i gåseøjne er for kedeligt til at blogge om på min anden blog. Egentlig har jeg forsøgt mig med Urban B... -
1 eller 2 ord?
ForumindlægHej :) Jeg har lidt problemer med om det skal være 1 eller 2 ord i dansk. Nogle der kan forklare mig det, det kunne være super :) -
en sætning
Forumindlæghvordan siger man på tysk - førstehåndsindtryk
