Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14741 til 14760 af 26896
  • Forsøg med lightergas

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har lavet et forsøg med lightergas (se dette link evt dette link: https://nucleus.dk/files/docs/I-gang-med-kemi/suppl-mat_igmk-kap3-Alkaneriligthergas_v1-1.pdf) Når jeg skal regne lightergassens stofmængde, så bruger jeg idealgas ligningen: pV=nRT Og udefra forsøget ved jeg at ga...
  • Nv-eksamen 1G

    Forumindlæg
    Jeg skal til NV-eksamen i grundforløbet i morgen, og jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal snakke om. Er det meningen jeg skal gennemgå det vi har lært i modulerne, og så forklarer vores forsøg ind i det? Eller skal jeg kun gennemgå de forsøg vi har lavet? Jeg har selvfølgelig spurgt ...
  • Kogepunktsforhøjelse

    Forumindlæg
    Er der en, der kan hjælpe med denne opgave? Jeg har prøvet at sige 0,150*0,51 (som er Kb), og dermed bruge den formel uden at få et svar, der ligner ... Hvad gør jeg forkert?
  • Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej er disse reaktionsskemaer rigtige og hvordan afstemme man dem?:) Ag (s) + Au3+ (aq) -> Ag+ (aq) + Au (s) Ca (s) + Na+ (aq) -> Ca2+ (aq) + Na (s)
  • Elektrisk energiomdannelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og kæmper med en fysikaflevering til i morgen og kan simpelthen ikke komme videre fra denne opgave En LED-lyskilde med en nyttevirkning på 40% leverer 7.600 J strålingsenergi i løbet af 1 time. b) Hvor meget elektrisk energi omdanner LED-lyskilden?
  • Projekt

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her i en lille krise da jeg ikke forstår noget i den første opgave. Er der ikke en der kan hjælpe med at forklare det? Opgaven er vedhæftet. Mange tak.
  • inkind, hvad betyder det?

    Forumindlæg
    Jeg skal oversætte en artikel fra engelsk til dansk og er stødt på et økonomisk udtryk - inkind serrvices (eller "in kind", inkind kan være en typo...) Jeg forstår hvad fx ipayment in kind er, en betaling hvor ingen penge skifter hænder, fx en byttehandel. Men hvordan skal in kind serv...
  • majsforsøg

    Forumindlæg
    Hvad sker der med arvematerialet i mitosen og meiosen? Hvad betyder generne for dannelsen af proteiner i proteinsyntesen? ville være en kæmpe hjælp
  • sydomme bio hjælp!

    Forumindlæg
    Kan man være arveligt disponeret for livsstilssygdomme? Hvad vil det sige at en egenskab er arvelig? Hvordan kan man bruge krydsningsskemaer og stamtavler til at forudsige hvilke egenskaber/sygdomme ens børn får
  • En funktion f er bestemt ved f(x)=6x2 +4x-3. Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går igennem punktet P(1,10)

    Forumindlæg
    Hjææælp plz
  • Svigtende blodforsyning og lammelser i kroppen

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe om mine to korte beskrivelser er rigtigt forstået? Svigtende blodforsyninger i venstre → Lammelser i kroppens højre side Descenderende nerver som forbinder hjernens venstre hemisfære med motorneuroner i medulla spinalis krydser medulla oblongata og styrer ar...
  • HJÆLP! Matematik

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe med 9 b og opg 10. :)
  • Semikolon

    Forumindlæg
    Kan man bruge semikolon i følgende sætning “Det var nok det jeg havde det sværeste med; at jeg skulle hjælpe ham, når jeg var vant til at han hjalp mig”
  • Sætning

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om ordet "früher" står korrekt skrevet i denne sætning. Skal det være "frühen" i stedet for? Brühl liebt sein Job als Schauspieler und bereut nicht seine früher Entscheidungen in seinem Beruf.
  • Lebesguemål af foreningsmængde

    Forumindlæg
    Gælder det korrekt at: λ([a,b]U[c,d])=(b-a)+(d-c) Eller som eksempel λ([1,2]U[3,4])=(2-1)+(4-3)=2 Vil synes det ville give god mening men har ikke kunne finde noget i min bog eller på nettet. Er der nogen med lidt forstand på det som kan bekræfte eller afkræfte om det er korrekt?
  • Europæisering

    Forumindlæg
    Det jeg ved at EU omfatter 27 lande, og at de 27 lande påvirker hiannden i samme retning. Når EU træffer beslutninger kan det påvirke velfærdstatten.Hvordan hænger polske håndværker( åbne grænser) og grænsehandel sammen med EU på forhånd tak
  • Tilstandsformer - syntese af acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der lige hutigt vil hælpe mig med at sætte tilstandsformer på den vehæftede reaktion?:)) Tak på forhånd
  • Isolering af x

    Forumindlæg
    Hvordan isolerer man x for sådan et udtryk: 3 + 4x = ax + 5
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej nogle der kan hjælpe Opg A). 3b - 7 = -b +13 B= Opg B). 5 + 6 (3 - 7b) =
  • Diffusion og Osmose HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for hjælp til at høre, om det jeg har skrevet er rigtigt. Jeg har skrevet om diffusion, osmose og den semipermeable membran. Håber meget, at der er en der kan hjælpe mig :() Diffusion er når molekyler spreder sig fra høj til lav koncentration. Når molekyler passerer direkt...