Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14761 til 14780 af 17400
-
Kronik af novelle og avis artikel.
ForumindlægHej. Jeg er ny herinde. Jeg er ved at tage 10. klasse (FED) på VUC fjernstudie. Jeg er igang med E-niveau og skal i denne aflevering lave en kronik på ca. 600 ord, udfra en novelle og en avisartikel jeg har læst. Men jeg har faktisk ingen ide om hvad en kronik er? Jeg har søgt lidt på Google o... -
hjælp til spørgsmål omkring organisk kemi
ForumindlægHvis man vha. et stykke universalindikatorpapir kan se, at vandig opløsning af et ukendt organisk stof er svagt sur, hvilken karakteristisk gruppe indeholder stoffet så højst sandsynligt? Hvilken karakteristisk gruppe indeholder stoffet højst sandsynligt, hvis vandig opløsning af stoffet viser s... -
Hvordan finder jeg sidelængen b og medianen m.a i en vilkårlig trekant?
ForumindlægHej. :-) Jeg er igang med en aflevering, og jeg har desværre problemmer med en opgave. Jeg kan nemlig ikke finde sidelængen b, og jeg ved ikke hvad der menes med længden af medianen m.a. Jeg får oplyst at Vinkel A er 51 grader, sidelængden c er 4,50 og at sidelængen a er 6,90 i trekanten. - D... -
Matematik på C-Niveau
ForumindlægHej Opgave A : Jeg sidder og skal lave en matematik aflevering, jeg har lige nogle spørgsmål. Jeg skal finde en cylinders radius. Jeg har fået oplyst at højden er 11cm, og rumfanget er 3810cm3. Ved at jeg skal bruge formlen V= pi*r2*h. Men ja resten kan jeg ikke lige finde ud af. Opgave B: ... -
Matematik opgave - Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej, Jeg er i færd med at lave en matematik aflevering, men jeg er stødt på et probelm jeg simpelthen ikke kan løse. Antag, at sin(x0)=2π Bestem værdien af sin(x0−4π) + sin(x0−2π) + sin(x0) Kan det lade sig gøre at sin(x0) = 2π? Jeg troede nemlig at sin(x) var begræ... -
Synopsis
ForumindlægJeg sidder pt med en aflevering, der tager adgangspunkt i dansk deltagelse i internationalt samarbejde, dansk udenrigspolitik og globaliseringens dimensioner og konsekvenser. Jeg skal lave en synopsis. Jeg har læst bilagene grundigt igennem, bilagene er meget præget af realisme og hvordan samspil... -
Differentialligninger - HASTER !
ForumindlægHej Folkens. Jeg har en aflevering til imorgen, og er gået i stå med en opgave som lyder; En populations størrelse N(t), målt i antal individer, til tiden t, målt i timer, er løsningen til differentialligningen dN/dt=cN(d-N) hvor c og d er konstanter. Den øvre grænse for populationen er 1500. ... -
Forklaring af forskel i kogepunkter
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i dette spørgsmål til en aflevering og kunne godt bruge noget hjælp: Efter en undersøgelse af forskellige stoffer har man fundet deres kogepunkter og skrevet dem i tabellen: Methan Propan Ethanal Ethanol -162 °C -42 °C 20 °C 78 °C c) Forklar forsk... -
Grammatik
ForumindlægHej med jer Håber det går godt. Jeg har lavet min sidste engelsk aflevering. Den består af en grammatikdel, som formentlig du er skarp nok til at hjælpe mig med. Ville virkelig sætte pris på det, hvis du gad at læse den igennem og rette mine fejl. Såfremt der er en med høje faglige kompetencer ... -
vektor opgaver
ForumindlægHalløj til alle kloge hoveder her på SP Jeg har en aflevering for som omhandler vektor, men jeg er helt lost. så ville høre om nogle derude kunne hjælpe mig ned de 2 nedstående opgaver + en opgave i den vedhæftede fil - ville sætte pris på hvis der medfulgte en god forklaring, så jeg også se... -
Feromoner
ForumindlægHey.. Jeg har en kemi aflevering, som skal aflevers i nat. Kan jeg evt. få hjælp til denne opgave hurtigt? på forhånd tak ;) Feromoner er signalstoffer, som levende organismer udsender for at kommunikere indbyrdes. Nogle feromoner udsendes for at advare artsfæller, mens andre skal tiltrække d... -
Eksponentialfunktioner
ForumindlægHej! Skal lave denne opgave i en aflevering, men kan ikke finde ud af den. Håber i kan hjælpe, tak på forhånd! Holdbarheden af dybfrosne varer afhænger af temperaturen i fryseren. For en bestemt type pølse holdbarheden D (målt i døgn) som funktion af temperaturen T (målt i °C) i fryseren gi... -
Hjælp til matematik, opstilling af modeller
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at løse en opgave til min aflevering. Opgave 3019 i Gyldendals Gymnasiematematik, arbejdsbog B1. Jeg skal opstille mindst to modeller for følgende: "En fåreavler vil opsætte en rektangulær indhegning langs en å. Der skal ikke være hegn ned til åen. Han råder ov... -
Kilmaforskel mellem Danmark og Færøerne.
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering for der lyder således: Forklar hvilke klimaforhold, som er afgørende for at de månedlige solskinstimetal og skydækketal ser således ud henholdsvis på Færøerne og i Danmark. Jeg har dertil fået udleveret nogle kurver som viser at dagene er længere på Færøerne end... -
Osmose - gærceller
ForumindlægJeg er kommet i den situation hvor jeg er ved at lave en aflevering som skal afleveres i aften, men jeg mangler 1 spørgsmål som jeg simpelhen bare ikke kan svare på. Jeg håber der er nogle venlige sjæle derude som han give mig en hjælpende hånd. Spørgsmålet lyder således: "Hvorfor skal gærc... -
Matematik problem! Hjælp
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med en matematik aflevering (Indsætter lige et billede under vedhæft fil) og jeg er stødt ind i et problem. Første opgave (har lavet) lyder: Find a og b | y2 = 12 | y1 = 8 | x2 = 2,45 | x1 = 1,7 a har jeg fået til 5,333 og b har jeg fået til 4,539 Det er så den næste opgave ... -
Brydningsloven
ForumindlægDu står nu og skal lyse på en bold på bunden at et vandbassin med en lommelygte. Når du lyser med en indfaldsvinklen på 41,27 grader, bliver brydningsvinklen 30 grader. 1:Skitser situationen set fra siden 2:Bestem hvad brydningsforholdet fra luft til vand er ud fra disse oplysninger. 3:Hvis du... -
Mat- HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med min første aflevering... jeg er nået til dette spørgsmål: Angiv en lineær funktion som går igennem T og har en hældning på α=((-1)/(2)) T = skæringspunktet mellem f ( x)=3 x−1 og g( x)=−8 x+10. som jeg har fået til (1,2) '... Jeg ved bare ... -
Hvilken metode skal jeg bruge?
ForumindlægHejsa. Er i gang med en matematik aflevering, hvor jeg er kommet helt i tvivl om, hvilken metode jeg skal vise, at jeg bruger for at komme frem til svaret. Til selve opgaven er der flere løsninger til den, men jeg ved ikke helt, hvilken jeg synes er bedst. Nogen der muligvis vil se på mine... -
Hydrolyse
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering med en masse opgaver, hvoraf to af dem volder mig en masse problemer: 1. Opskriv reaktionsskemaet for forsæbningen (hydrolysen) af tetradecan(propan-1,2,3-triyl)ester (trimyristinat). 2. Hvilken alkohol og hvilken carboxylsyre dannes ved basisk hydrolyse af m...
