Søgning på: international politik srp. Resultater: 14881 til 14900 af 16337
-
Danmark!
ForumindlægHej alle sammen, kan nogle af jer give mig svar på disse spm? :-) _________________________________________________________________________________________ Hvornår fik Danmark sin Grundlov – og i hvilken forbindelse? Beskriv magtens tre – deling Give 2 eksempler på ... -
SSO, Fysik eller Historie?
ForumindlægSSO'en nærmer sig, og jeg har endnu ikke klargjort for mig selv hvad jeg vil skrive i.Indtil da er valget cuttet ned til at være mellem fysik eller historie.Jeg har siden barndommen haft en ekstraordinær stor interesse i historie, hvor andre jævnaldrende læste "Hans og Grethe" læste... -
Parlament og konge?
ForumindlægEr der nogen af jer der ved, om hvem havde mest magt i england i 1600 tallet Var der parlamentet eller kongen? -
AT - republikflugt fra DDR
ForumindlægHej alle. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive AT. Jeg skriver i tysk B og samfundsfag A om republikflugten fra DDR til BRD. Jeg har en overordnet problemformulering, der hedder Hvorfor begik DDR-borgerne republikflugt?. Jeg har styr på mine tyskfaglige problemstillinger, men mener stadig,... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Nazisme = Nationalsocialisme?
ForumindlægNu kender jeg jo selv en del mennesker, der kalder sig Nationalsocialister, og stærkt holder på, at det ikke er det samme som Nazisme. Jeg er lidt i tvivl selv, så jeg skal ikke dømmme nogensomhelst for nogetsomhelst, men jeg vil da gerne have nogle synspunkter? Iøvrigt - er "nazisme" i... -
Budskab eller ej?
ForumindlægHej . Jeg har læst en bog, korrekturlæseren, og har fået til opgave at skrive en litterær artikel. Nu er jeg så kommet til budskabet, men synes ikke der er et.. Kan det passe? Kan en roman godt være uden et budskab? Eller hvis en har også har læst korrekturlæseren, kunne jeg måske få et par hin... -
discussion
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med hensyn til min engelsk stil, jeg skal diskuterer om.... citat: discuss whether there is too much violence in movies, the media, computer games etc. and what influence it has on our society. jeg håber at der er nogen der kan hjælpe på forhånd tak -
Startkomma!
ForumindlægHej :-) Idag sagde vores lærer at vi skulle bruge "startkomma" til vores termins prøve. Hun siger at det er det komma, vi altid har brugt, men jeg er lidt usikker på det ?? Nogle der kan forklare?? -
Hjælp! Problemer med at læse!
ForumindlægTror I, at jeg kan nå at blive god til at læse, inden jeg går i 9 klasse? -Jeg læser kun 130 ord i minuttet (lix 25) Jeg kan også gå i 10 klasse, men jeg vil ikke skuffe mine forældre! -
Hvilket uni?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der vægter, når I vælger universitet eller videregående uddannelsesinstitution? Er det beliggenheden, rygtet omkring stedet, traditioner (evt. i familien) eller andre ting, som afgøre, at I har valgt et specifikt universitet. Er det ene universitet mer... -
Passiv Passiv
ForumindlægHjælp mig. Skulle oversætte en tekst til engelsk og jeg er bare bange for jeg ikke har oversat korrekt til passiv. Vil i ikke godt lige tjekke. The riots in north Ireland, just as many others characterizes as civil war, can only be understood if you know something about Ireland’s history. I... -
SSO i engelsk. Forslag?
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive SSO i engelsk, men mangler inspiration til hvilken roman eller hvilke noveller jeg evt. kunne skrive om. Har kigget i gamle tråde, men fandt ikke noget, jeg kunne bruge. Derfor kunne det være rart, hvis I kunne komme med nogle gode råd og forslag? Og det kunne ... -
ord....
ForumindlægEr der nogle der kan komme med andre ord for prioritere.. -
Jeg skal forklarer tekstens synspunkter, kort.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå det Ramadan taler om, når han nævner Syrien, Irak og Tyrkiet..Altså det er de lande han mener er sekulariserede lande? man hvorfor. Er der nogle der kan hjælpe mig til at forstå begrebet 100%? ...er ikke helt sikker i det endnu. Måske hvis der er nogen der fo... -
weekendavisens politiske orintering?
Forumindlægnogle der ved hvad weekendavisens politiske orintering er? -
Fordele/ulemper ved S-SF-R regering?
ForumindlægHej folkens :-) Jeg skal skrive en samfundsfags opgave, hvori at jeg argumenterer for og imod den nye regering. Ville høre hvad I synes - hvilke fordele/ulemper synes I der er ved den nye regering? Venligst Katrine -
Hvad er en kronik?
ForumindlægJeg skal skrive en kronik til en avis (altså i en dansk stil).. -men havd er det helt præcis der karakteriserer en kronik?\n\nPå forhånd tak:) -
2x2 matrix og egenværdier
ForumindlægA er udtrykt ved hjælp af x. Opskriv et udtryk for egenværdier for A. Find desuden, hvad egenværdierne er for x = 0. Nogen der kan hjælpe med at vise udregningerne? Tak på forhånd! -
Skriftlig eksamen A
ForumindlægHej! Er der ingen der har skrevet nummer 1 i delopgaven op dansk udenrigspolitik? Hvad fik I ud af det? :-) God torsdag!
