Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14941 til 14960 af 135324
-
Indekstal
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan med lidt tekst forklare hvad et indekstal er og hvordan man regner det ud? :) Måske også nogen der kan svare på (også med tekst) hvordan men regner med procenter. Det er matematik på HF jeg har bare lige så vi er enige om niveauet... Tak på for hånd. :) -
Rette
ForumindlægHeey Alle Bruger. Ville høre om der er nogen der ude, som ville rette 300 ord engelsk for mig? Til gengæld vile jeg, gerne rette nogen matematik for nogen ;) Kan Kontakst på 51222674 og ikke her inde eller på [email protected] den skal være rettet inden imorgen klokken 10 :) -
Skriftlig eksamenssæt
ForumindlægHej Jeg går på HTX, og vil gerne gøre brug af jeres eksamenssæt til at hjælpe en til den skrifligeeksamen, men der er kun for STX og HHX men hvad er så bedst i Dansk A og matematik A på HTX? dem fra STX eller HHX? -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
Hjælp til et eksamensæt
ForumindlægHej! Jeg står i den situation at jeg ikke kan huske hvordan jeg skal beregne opgave 10b i mit vedhæftede eksamensæt i matematik b Er der nogle rare sjæle som har mulighed for at hjælpe her til aften? -
To bachelorer samtidig?
ForumindlægJeg har et spørgsmål som går på, hvorvidt det er muligt at være indskrevet på to bacheloruddannelser samtidig? Jeg har i dette spørgsmål matematik og filosofi i tankerne. Jeg har læst rundt omkring, og de svar jeg har fundet har været lidt tvetydige. Nogen siger at det er muligt, hvor andre... -
maple
ForumindlægJeg søger en maple 39;nørd39; som kan hjælpe med et par matematik-opgaver!! -
3.gradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Redegør for løsning af polynomier af grad større end to. JHvordan løser man 3.gradspolynomier? -
Privatlærer+lektiehjælp
ForumindlægHej, Jeg søger en der kan hjælpe min søn med lektier og undervisning i Matematik, Fysik og Kemi (B niveau). Han går på HTX 2. år, og er faldet lidt af på den i de sidste 3 måneder, så vi har brug for en der kan bringe ham tilbage på sporet igen, og sikkert også efterfølgende - sålænge han s... -
Bestem cylinderens radius?!
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og nørkler med nogle matematik opgver, og i en af dem skal jeg løse dette problem: Formel for cylinders rumfang: V=h*pi*r^2 "En cylinder har højden 11 cm og rumfanget 3810 cm^3" - "Bestem cylinderens radius" Er der ikke en venlig sjæl, som vil hjælpe ... -
Opgavesæt
ForumindlægGodaften, Jeg er en 1.g39;er, som skal til skr. matematik årsprøve her på fredag. For at forberede mig vil jeg sidde og løse nogle opgaver, som om jeg var til prøven. Altså 1 time uden hjælpemidler og 3 timer med. Men jeg mangler et opgavesæt til dette, så jeg tænkte på om der var nogen der... -
Isoler
ForumindlægHej Jeg er mega dårlig til at isolere i matematik, så håber at nogen er lidt bedre til det end mig, og vil hjælpe mig med tre opgaver. De lyder sådan her : O = 2pi(kunne ikke lige finde noget tegn for pi) r A = pi r^2 V = 4/3 pi r^3 -
Binomialfordeling
ForumindlægSidder og sveder over en binomialfordelingsopgave - synes virkelig at det er svært! Håber der er nogen, som har tid og lyst til at hjælpe mig:-) "I en undersøgelse fra 1960 optalte man antallet af drenge blandt de første 7 børn hos 1334 svenske præstefamilier. Tabellen viser resutatet: An... -
problemer med vref og showkeys-pakken
ForumindlægHey. Jeg oplever problemer i mit pdfLatex-dokument (memoir) når jeg benytter både showkeys-pakken og en vref. Så snart jeg udkommenterer showkeyspakken så fungerer det fint, - men så vidt jeg kan læse mig til i brugermanualerne skulle showkeys og varioref gerne kunne samarbejde. Følgede log: L... -
haster meget !!!
Forumindlæghej folkens :) Lige nu går jeg i 3.g, jeg har valgt matematik på A, men jeg har fortrudt det. Tror I godt jeg kan vælge et andet fag i stedet for matematik, og kan jeg så godt komme op i matematik eksamen sammen med 2.g39;erne på b til sommer ?? -
vis linjerne er parallele?
Forumindlæghey, nogen der kan hælpe med denne opgave? en funktion f(x) er bestemt ved f(x) = -2x^3 +x^2 +4x -3 vis at tangenten i punktet (0,f(0)) er parallel med linjen m, der har ligningen 4x - y +2 = 0 på forhånd tak. -
vektorer problem???
Forumindlægi koordinatsættet i planen er en linje l og en linje m bestemt ved: l : 5x+8y+3=0 m : x over y = 3 over -1 + t * -6 over 5 linjerne l og m skærer hinanden i punktet A a) beregn koordinatsættet til A ??? b) Beregn den spidse vinkel mellem l og m ??? -
TERMINSPRØVER 9. klasse
Forumindlægjeg skulle lige spørge fra en af mine kammerater, der skal op til terminsprøver (interne prøver) nu til januar, om de prøver man kommer op i er fra sidste år, altså år 2012, og om det er sådan det er hvert år, at man tager sidste års prøver, og klasker dem op i terminsprøverne, som altid kommer t... -
retvinklet trekant
Forumindlægunder søg om trekant pqr er retvinklet når p(-8,-3) q(3,15) og r(15 ½, -17½) hvordan undersøger jeg dette?? -
Lineære funktioner
ForumindlægHej skal lave en funktionsforskrift på 3 forskellige ting men er helt lost, så håber der er en der kan hjælpe 1. Kontantbillet 20 kr 2. Klippekort 110 kr 3. Periodekort 340 kr. X antal ture er 2-4-6-8-10-12-14-16-18-20-22-24-26-28-30
