Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14961 til 14980 af 19441
-
Opgave om depressionen i '30erne og børskrakket på Wall Street!
ForumindlægJeg skal skrive en historieopgave om depressionen i '30erne og børskrakket på Wall Street. Dertil kan jeg bruge al den hjælp jeg kan få! Om det er nyttig viden eller andet som I kender til det, så skriv endelig. Dette er min problemstilling: • Redegørelse af krisens forløb og dens vej ti... -
Børnemishandling og tvivl i forhold til teorier
ForumindlægHej. Når jeg laver en fx samfundsfags aflevering, er det virkelig svært for mig at finde teorier, som man kan bruge - findes der sider med dette? evt hvad gør I andre? Mit andet og mest vigtige spørgsmål er i forhold til min SRO, hvor jeg skriver om børnemishandling/udsatte børn, men kan simpelth... -
rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej.Jeg sidder lige og er i gang med en engelsk stil. Ville høre om der evt. var nogen, der gad rette den igennem, når jeg blir færdig ? Om nogle timer ?Skal aflevere i morgen og vil utrolig gerne have en god karakter. Håber der er en venlig sjæl derude. -
Hjemmeregning
ForumindlægNogle der gider hjælpe mig med mit hjemmeregning?Jeg har prøvet at finde ud af de skide 3 opgaver jeg mangler i over 3 timer nu... :(http://www.computerforum.1go.dk/hmm/1.dochttp://www.computerforum.1go.dk/hmm/2.dochttp://www.computerforum.1go.dk/hmm/3.doc -
Dna opbygning
Forumindlæghej. I morgen skal vi have test i bl.a. dna's opbygning. Det er jo deoxyribose (nukleotid) bundet med en base (A G C T) bundet med phosfor og sukker ...DNA er jo vindeltrappe formet som der stå i bogen, men jeg ville gerne vide lidt om hvordan DnA replikeres. Altså det jeg ved indtilvidere e... -
Areal af det grå afsnit - hvordan?
ForumindlægKan ikke lige knække, hvordan jeg skal løse denne opgave. Jeg mener dog våde arealet af cirklen og kvadratet skal indgå i beregningen. Har vedhæftet opgaven som dokument. Håber I kan forklare mig, hvordan jeg skal bære mig ad. -
Laplacetransformation
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lære laplacetransformationer.Mit problem er at jeg ved ikke hvordan jeg laplacetransformerer et produkt af to funktioner.Altså hvordan finder jeg fx. L{f(t)}=L{e^-t*cos(t)}Mange hilsner herfra -
verber, der styrer dativ
ForumindlægVille lige høre om dette er rigtigt eller jeg har misforstået det? 1. ¿Por qué sale Ana tan a menudo? Porque le gusta ver gente. 2. ¿Por qué tienen ustedes tantos hijos? Simplemente porque les gustan los niños. 3. ¿P... -
hej igen!
Forumindlægjeg har lige opretet en anden indlæg da jeg ikke kunne finde den som hed definitionsmængden og værdimængdenhåber at der er nogen som kan hjælpe mig med et par problemer.opgave 1:En funktion f er bestemt ved: f(x)=(2x+3)/(x+2) Bestem definitionsmængden for f.Bestem monotoniforholdene for f.Bestem ... -
Erstatningsmodstanden
ForumindlægHej er der nogen venlige sjæle herinde der kan forklarer mig hvordan jeg kan komme frem til erstatningsmodstanden? Jeg har store problemer med det, og er i tvivl om det jeg gør er rigtigt.. Håber nogen vil fortælle mig hvordan i vil gøre og hvorfor udfra teorien. mange tak på forhånd. -
Redoxreaktion
ForumindlægReaktionen er en redoxreaktion mellem aluminium og sølvsulfid Jeg har lidt svært ved at afstemme denne redoxreaktion: H2O + Ag2S + Al -> Ag + Al3+ + H2S + OH Jeg forstår ikke hvad der er oxidationen og reduktionen? Blander det meget sammen. hvad falder og hvad stiger i dette tilfælde? -
Historie opgave (Industialisering)
ForumindlægHej...Er der nogen der kan hjælpe med nogle oplysninger omkring Urbaniseringen/industialisering sidst i 1800-tallet... På forhånd tak. -
HVad er et elektrisk kredsløb?
ForumindlægHvis du skulle have en klar definition på et elektrisk kredsløb, hvordan du så formulere den? Skal nemlig til eksamen i FysikB. Go Søndag. -
Optagelses prøve
ForumindlægHej allesammenEr der nogen af jer, som ved hvad man laver til en optagelses prøve? -
English gramma help?
ForumindlægHej allesammen, Jeg desværre faldt i fælden med engelsk grammatik og derfor beder jeg om lidt hjælp. Jeg kan godt finde en hver fejl i en sætning, dog svært ved at forklar fejlene og bruge relevante grammatiske/faglige terminologi. ´Jeg håber at der nogen dette forum der gerne vil brug lidt tid p... -
trigonometri
ForumindlægHejSider og bikser med en lille opgave, der lyder sådan:I et xy-koordinatsystem går linien l gennem punktet A(3,1) og afstanden fra punktet B(5,4) til l er 3.Beregn hældningkoefficienten for l.Men hvordan kan jeg overhovedet regne noget ud, når jeg ikke har ligningen for punkt A eller endnu et pu... -
Skuffende SRP-karakter, vil i sige det samme?
ForumindlægJeg har fået min SRP-karakter for nylig, og er rigtig skuffet. Ville gerne have en ekstern vurdering hvis der var nogle venlige sjæle derude der var i humør til det. For jeg mener simpelthen ikke at det kan være rigtigt. En generel kommentar jeg har fået er at den er for rodet. Kan det passe? S... -
Korteste afstand til punkt?
ForumindlægHvilket punkt på parablen med ligningen y=x2 har den korteste afstand til punktet (0,1)? Ved godt at den er skide nem, men tror at det er noget vi lærte i 1.g og hukommelsen er ikke just den bedste for mit vedkommende! :-S -
Bestem t
ForumindlægJeg har følgende vektorfunktion x(t)=450t y(t)=1200-30t2-7t3 Alle længder er i meter. Jeg har så fået opgivet, at følgende ligning, der skal give 10-4 m-1 K(t)=(x'(t)y''(t)-x''(t)y'(t)) / ((x'(t)2+y'(t)2)3/2) Brøken skal som sagt give 10-4 m-1, men opgaven lyder på... -
Cecil Bødker.
ForumindlægJeg skal til at skrive danskopgave i 1.g. Jeg har valgt at skrive om hendholdsvisDet Land Ulydighed og Cementens Vilkår, begge af Cecil Bødker.Nu står jeg og mangler sekundær littæratur. Evt. info om Cecil Bødker eller anmeldelser/analyser og tolkninger af digtene. Jeg ville blive meget glad for ...
