Søgning på: amish folket. Resultater: 14981 til 15000 af 19974
-
Højere gnmsnit?
ForumindlægEfter en overstået HHx eksamen med en del skuffelser, har jeg ikke opnået det ønskede gennemsnit.Hvis jeg gerne vil forhøje gennemsnittet, hvordan ville i råde mig at gøre det?Jeg er ikke helt tabt bag en vogn, men ville gerne høre andres erfaringer og råd?Er der kun et at gøre?På forhånd tak. -
2 opgaver
ForumindlægI min mat aflevering er jeg stødt i nogle opgaver som jeg har problemer med.1107. Funktionen f har forskriften f(x)=2*x^1,5Bestem en ligning for den tangent der har hældningstallet 6.Skriv hvert af nedenstående udtryk på formen b*a^x, hvor a>01) a^3 * (a^-1)^2 * kvadratrod(4a)2. (kvadratrod(9a... -
Opstart af VU-Vejle
ForumindlægHey...Ja, dette er reklame, og det rager mig en blikspand, hvis nogle ikke vil finde sig i det. Trælse kommentarer bedes i holde for jer selv.I aften er der VU-MØDE i Bygningen i Vejle kl. 19.00. Jeg opfordrer alle de fornuftigt tænkende brugere af Studieportalen.dk - altså borgerlige - at møde o... -
Moralfilosofi
ForumindlægEr der moralfilosofiske årsager til ondskab? -
Sandsynlighed HJÆLP
ForumindlægHey... nogle mennesker der vil hjælpe med lidt naturfag. På et tidspunkt viste undersøgelser, at hver femte dansker har et alkoholproblem. Bestem sandsynligheden for, at der blandt 25 tilfældigt valgte danskere:Ikke er et alkoholproblem..Ok, her sir jeg så:p(x=0)=(4/5)^25=0,3777%Dette gør jeg ogs... -
Hvad synes i om mit emne? Folkevandring
ForumindlægHej. Jeg vil gerne kombinere samfundsfag med dansk/eller biologi i AT-opgaven 2009 om "rejser". Jeg vil skrive om indvandring i DK og se på hvordan kulturer mødes (det er her samfundsfag kommer ind i billedet) og globalisering (grænserne udviskes osv.) Jeg vil gerne se på nogle statisti... -
ekspansiv finanspol, multiplikator, keynesianere og klassikere
ForumindlægJeg har nogenlunde forstået det med multiplikatoreffekt og accelerator, altså acceleratoren kommer til på baggrund af en multiplikatoreffekt, men hvordan sættes multiplikatoren i gang under lavkonjunktur?? for ja, muliplikatoren sættes jo i gang via et stigende forbrug, men hvordan det, når vi ... -
fransk... oversættelse...
ForumindlægEr der nogen der gider rette min oversættelse?Gestapo ved, at der er jøder på kostskolen. En morgen kommer nogle tyske soldater til skolen. De søger Bonnet og to andre. Det er Joseph, som har angivet dem. De finder drengene, men det lykkes Moreau at flygte. Le Père Jean og drengene bliver arreste... -
Hjælp til engelsk
ForumindlægJeg har skrevet en stil men jeg mangler lige, at uddybe den lidt mere.... så håber i kan hjælpe mig med dette...Jeg har bl.a. skrevet : 1. "The business community loses an enormous number of employees trough inflexible working conditions, which cause stress and many other things".Jeg ve... -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
Kan ik passe der ik er nogen der kan hjælpe med gode gamle H.C Andersen????
ForumindlægHej søger hjælp til et af H.C. Andersens umulige eventyr.. Ib og lille Christine. Mangler hjælp til lidt analyse f.eks *forskellen mellem land og by - Christines levevilkår *Tater kvindens rolle i eventyret. eller *eventyrets afslutning i relation til indlednigen.. Ville bli så glad hvis i ku hjæ... -
Hvor langt.
ForumindlægHvor lang skal en: Personkarakteristik være. (Hoved- og Biperson) Og en Miljøbeskrivelse være? Venligst ikke nogen: Det afhænger af............. -
SRP - Debatten om Atomkraft i 70'erne
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder her med min SRP, og er gået helt i stå. Jeg skriver om atomkraft i historie og fysik, om debatten der var om hvor vidt vi skulle have atomkraft i Danmark tilbage i 1970'erne og 80'erne. Jeg er gået i stå ved følgende spørgsmål, og håber på at nogen af ... -
integralregning
Forumindlæghej nogen der kan se om arealet i b er 7,3? -
solindstråling af igelsø. HJÆLP!
Forumindlæghej! har regnet en sø's overflade areal ud og skal nu regne ud hvor meget energi vandet i søen modtager i løbet af en flot sommerdag. svar hurtigt! tak! -
Til imorgen! Juleopgaver
ForumindlægI hvilket år mellem 2000 og 2100 kan et menneske sige dette om sin alder: „Min alder ganget med sig selv svarer lige til det årstal jeg blev født i“? I et firma var der både mænd og kvinder blandt de 168 ansatte. En ansat skulle holde ju... -
Hurtig rettelse??
ForumindlægJorge es un hombre y tiene vienteuno años. Quire mas carme buscar una novia. Por el momento no tener suerte. Dice los rockeros agarrarse todos las chicas. En una parque en Barcelona encuentros una chica de blonde, que encantarle a alguien. Es tener interés sobro todo por la chica con la tordillas... -
lektieguru
ForumindlægHvad skal der til for at blive lektieguru? Jeg har besvaret over 2600 spørgsmål og brugt ti timer hver dag på lektier, og jeg er stadig kun professor? Oven i købet på pension, så man kunne endda sige professor emeritus. -
Hjælp! Diff. ligning!
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med en lille matematik opgave, som lyder som følger:Bestem samtlige løsninger til differentialligninen: Dy/Dx = 3x^2+1Bestem hver af de løsninger, hvis graf har linjen med ligningen y=4x-1 som tangent.Er ikke sikker på, hvilken formel jeg skal bruge!! Hjææælp! -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl...
