Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15001 til 15020 af 18649
-
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ... -
Gennemsnits farten
ForumindlægHvordan beregner man gennemsnitsfarten? Ex : De cyklede 8,1 km på 19 min. Deres gennemsnitsfart var x.... -
Kan man flytte klasse på gymnasiet?
Forumindlægjeg skal begynde imorgen, og så finder mig og min veninde ud af i sidste øjeblik, at vi ikke skal gå i samme klasse, nu vil vi ikke gå i samme klasse for at snakke og dovne den af, vi arbejder godt sammen, og det vil være meget lettere for os begge at være sammen i klassen. men kan man flytte kl... -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
Reaktioner korrekt afstemt.. hjælp haster..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har et problem.. Min opgave lyder således: Hvilke af følgende reaktioner er korrekt afstemt? eksempel lyder a således: Fe3O4 + 2H2 --> 3Fe + 2H2O... b c b osv. nogen der kan hjælpe jeg fatter det ikke :\ -
Undrende spørgsmål
ForumindlægFart: v = længde/tid. Eks 0.25 meter/ 0.25 sek = 1 m/s Men er det man gør, når man deler tallene med hinanden ikke som at dele meter med sekunder? Men det går så op når enheden bliver m/s ? -
planeters densitet
Forumindlægville bare gerne hører hvad formlen er for densitet i dette tilfælde Haumea har en masse på 4,0·10^21kg og en gennemsnits radius på 780km. Beregn Haumeas gennemsnitlige densitet under antagelse af at Haumea er kugle formet -
Tage hensyn til nyttevirkning til beregning af elkedel.
ForumindlægHej! :) Jeg har en opgave hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at opvarme 2 kg vand fra 18 grader til 72 grader, og her får jeg at vide at kogepladen har en nyttevirkning på 40%. Har gjort sådan her, men nu kommer jeg i tvivl da jeg ikke har taget hensyn til nyttevirkningen i udregning... -
Hjælp!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHvad kan jeg skrive om jern som fylder en ½ side? -
Kan min karakter nå at ændrer sig ??
ForumindlægHej , går i 3g. Mit gennemsnit ligger på 8. ligenu og hvis jeg ganger det op er det ca. 8.8 ( Har 5-Afag + regner med at starte inden for 2 år) Min store drøm er at læse medicin - ville spørger om det er realistisk at komme ind på studiet med de karaktere jeg har lige nu. Ved selvfølgelig at ... -
opgave 3 -kraftmoment
ForumindlægJeg har vedhæftet den opgave jeg vil spørge om. Det er er opgave 3 som jeg har problemer med fordi det er et helt nyt emne vi er gået igang med. Jeg har overhovedet ikke en ide om hvordan jeg skal finde dets kraftmoment når der er en konstant stigning, så hvis i kan hjælpe så ville det være rigti... -
Lille opgave om Fotonenergi?
ForumindlægHej, har svært ved denne opgave. Håber nogle kan hjælpe? En glødelampe 60 W udsender 2% af den omsatte energi som lys. Bølgelængden ligger i det synlige del af spektret på 550 nm. - Beregn den tilsvarende fotonenergi? Jeg ved man skal bruge følgende formel for fotonenergi: E = h * f ... -
Radio
ForumindlægHvad er en radio lavet af præcis? gerne detaljer tak. -
Subscript og superscript på samme tid
Forumindlæg<equation>y_1 = ax_{1}^2 + bx_1 + c</equation> Hvordan får jeg lavet mellemrum, så der står, at det er <math>x_1</math> i 2? -
hvor dyrt er det? (kWh)
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål vedrørende kwh og omkostninger. Lad os sige, at vi har en blæser, der bruger 80 W, og lad os så sige, at en kWh koster 2,25 kr. Hvor dyrt er det så at have den kørende i 8 timer? Jeg har sagt følgende: (80W/1000)*8 timer*2,25 kr.= 1,44 kr. Er det korrekt? Tak p... -
Opløselighedsprodukt (termodynamik)
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg har brugt lidt tid på at løse uden fremskridt. Ligevægtsloven for reaktionen for calciumsulfats opløsning i vand: / / / Jeg har beregnet og for reaktionen: Nu skal jeg beregne opløselighedsproduktet ved 100 grader. Jeg har fået at vide (fra en... -
Andengradspolynomium - Hvad er det?
ForumindlægHej Vi gennemgår i gymnasiet andengradspolynomium, og jeg forstår ikke hvad det er for noget? Er der ikke nogen der gider forklare mig hvad er det for noget og hvad det bruges til? -
planeter
Forumindlæghej jeg vil bare lige spørge om, fordi jeg ikke kan finde noget om det på nettet eller bøger, men hvorfor er det egentlig man kan se planeterne og hvornår. Jeg ved det ikke helt, men jeg har dog en ide selv. -
Nede over min karakter
ForumindlægHej Alle. Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er komm... -
Til STX Folk
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Mit spørgsmål er! Har man brug for en bærebar rigtig meget eller kan man godt bare "nøjes" med en iPad?
