Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15081 til 15100 af 19441
-
Oversættelse:D
ForumindlægOhøj der ude bag skærmen:P En der vil være så venlig at se på min oversættelse??The United States stretch to 4500 kilometers from the east to the west and covers non the less than nine million square kilometers. When you travel through the United States you meet climates of any kind and all kinds... -
Hjælp kemi!!
ForumindlægNogen der kan aflæse den her graf for mig?? Jeg har lavet et forsøg med forsforsyre i cola. Jeg skal beregne antal mg fosfor i cola. Jeg ved bare ikke hvordan?? -
find fouriertransformation
ForumindlægHar snart eksamen, så skal lige have hjælp til en opgave, som jeg træner på. Find fouriertransformationen af f(t) = 1 for ltl<1 og f(t)=0 for alt andet Så opstiller vi fouriertransformationen finder vi: f(ω) = 1/√2π ∫-∞∞ f(t) e-iωtdt Men siden... -
Henførende stedord + kommaer
ForumindlægJeg har to opgaver, som jeg vil have jeres input på. Vi kalder dem A og B. Opgaverne skal løses på samme måde: Indsæt who, whom, which eller whose på det tomme felt. Angiv, hvor det er mugligt at bruge that. Sæt også de manglende kommaer! Opgave A: His mother ______ he visited frequently... -
Bog? 1.g opgave
ForumindlægHejsa.Jeg er lidt på bar bund mht. at finde en bog jeg skal læse og skrive opgave om til dansk eksamen i 1.gKravene er at den ikke skal være for kompliceret at skrive om men heller ikke åbelys nem.Personligt kunne jeg godt tænke mig en bog med fx. kærlighed eller fantasy eller noget man kan relat... -
ansøgning
ForumindlægHej, er der nogen der er rigtig god til at skrive ansøgninger til hjemmeplejen og psykatrien. Jeg har sendt en masse men jeg får afslag hele tiden,selvom jeg ændrer den. Måske har jeg overset noget. Jeg vil være jer meget taknemmelig. Hilsen til jer alle fra Martina -
TLC på aldehyder og ketoner
ForumindlægHej, jeg har en aldehyd og en keton, jeg gerne vil påvise er dannet ved TLC. Jf. bogen "Experimental Organic Chemistry" kan jeg anvende 2,4-dinitrophenylhydrazin som fremkalder for både aldehyden og ketonen.Ved fremkaldelse af disse funktionelle grupper, vil der dannes en farvet forbind... -
Grammatik i Dansk A?
ForumindlægEr det en forudsætning at kunne alle de ting som verber, akkusativ etc. eller kommer man ikke ind på det? Hvis man gør, i hvilke sammenhænge er det så? Tak D: D: -
Tjernobyl katastrofen
ForumindlægHej alle Går i 3.g og er i gang med AT-projektet, som i år lyder på Katastofer. Jeg har valgt Tjernobyl, men mangler nogle udsendelser fra (helst) Dr1. Jeg søger primært efter udsendelser, som blev vist forholdsvis kort tid efter at ulykken fandt sted. Disse skal analyseres med den humani... -
ligninger nem
Forumindlægja det ville jeg jo mene3(x-5)+8x=9x+23x=4-5(x-12)4,1-3(2,7-1,3x)=4,7x+5,67-2(4-x)=1/3x+5 -
Haster: Odds??
ForumindlægHej.. sidder med en matematikopgave om sandsynlighedregning.. Der er nu ikke den del der driller, bortset fra at vi skal vide hvordan man oddser og hvad det er.. Kender ikke systemet.. Nogen der kan hjælpe??Desuden skal vi finde nogle odds for nogle kampe.. og noget med noget tilbagebetaling?Jeg ... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHey :) Tænkte på om der var en venlig sjæl der gad at kigge det her igennem? Ville virkelig været lækkert. Det er en lille fransk rapport om Jeanne D'Arc:1 IntroductionDans cette tâche je veux reconte de Jeanne D’arc, sur l’anglais également appelé Joan of Arc. Je veux reconte sur sa vie et s... -
integrale
Forumindlæghej jeg har lige et spørgsmål i forbindelse med en opgave. jeg kan simpelthen ikke få mit resultat til at passe med bogens facitliste er der nogen der vil kigge på de udregninger jeg har lavet og se hvor det går galt? opg. funktionen f er givet ved f(x)=2x^2-3x+3. grafen for f afgrænser s... -
fejl?
ForumindlægGuns-guns-gunsAnd it’s remind me about a text, I have read, named guns-guns-guns. Because it tells about, how spread guns, and other kind of weapons, are in the U.S.A, and of course how big a problem it really is, for making a safely land, for the public actually. Nobody can control the gun laws... -
10 klasse n.....
ForumindlægHej jeg skal op i matematik skriflig imorgen på 10 klasse level. Og derfor kunne jeg godt tænke mig at øve lidt før, så hvis der er nogen der kan sige mig hvor jeg kan finde den samme type sæt som man plejer at regne i 10 klasse, ville det være dejligt. Og er der evt nogen som kan sige mig om min... -
Hvad skal jeg blive?
ForumindlægJeg skal jo snart til at vælge uddannelse, men har ikke helt besluttet mig endnu. Jeg har altid godt kunne lide kemi og medicin og jeg har derfor tænkt meget på farmaceut. Jeg har også tænkt på lægevidenskab. Der er jo også kommet en nyere uddannelse som hedder molekylær biomedicin, som også lyde... -
Folkeskolen - skriflig eksamen - fysik/bio
ForumindlægHej :)Er der nogen der har været oppe i Skriftlig eksamen i naturfag (fysik/biologi) som kan fortælle hvad den handler om, så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal læse på.Og måske nogle af spørgsmålene.Jeg skal til den på tirsdag, d. 16/5.På forhånd tak :D -
Forvitring :)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en opgave der omhandler forvitring, men kom til at tænke på om der findes noget der ikke kan forvitres? På forhånd tusind tak! -
karakterskala
Forumindlæghej jeg tænkte på om der er en måde man præcis kunne finde ud af hvordan man sammenligner den danske karakterskala med en amerikanske.måske er der en som sidder inde med et link, eller sådan noget.forresten: http://karakterskala.underskrifter.dk/ - http://17maj.org/:) -
Hjælp til Bevis
ForumindlægJeg skal bevis af man får en ret linje i et dobbeltlogaritmiske koordinatsystemhvis vi afbinder en potensudviklingy=b*x^a så tag man log på begge sidder. log(y) = log(b*x^a)log(y) = log (b) + log(x^a)log(y) = log(b) + a*log(x)Kan ikke helt forstå hvorfor man her har bevist af en potensudvikling ...
