Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15141 til 15160 af 17400
-
Hvad skal jeg!!!
ForumindlægHej jeg går i folkeskolen har lige fået mine eksamenskarakterer men de er ret dårlige har dumpet i dansk (jeg kan godt komme ind da mit snit ligger over 02)men jeg vil gerne på stx efter ferie og det kan jeg også fordi jeg er blevet ærklret uddannelses parat og der havde jeg faktisk fået 4 i dans... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHej brugere på Studieportalen. Jeg står med to mindre problemer, hvor jeg skal reducere nogle udtryk samt at skulle omskrive til en uforkortelig brøk, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Så jeg håbede lidt på at kunne få lidt hjælp her. Udtrykket til reducering er fx: http://img525.image... -
Hjælp?
ForumindlægHej folkens , jeg skal skrive en stil om min barndom, men ved ikke hvordan jeg skal starte. Har i nogen ideer (: -
Beregn pH (H3PO4, NaOH, H2PO4 og H2O)
ForumindlægHej SP Jeg sidder lidt fast med denne nedenstående opgave fra ISIS kemi B (opgave 4.4.3): Beregn pH i en blanding af 0,1 mol phosphorsyre, 0,1 mol natriumhydroxid, 0,1mol natriumdihydrogenphosphat og 1 liter vand. Jeg har også prøvet lidt selv, men jeg kan bare ikke få det til at gå op, men je... -
skriftlig eksamen stx A , hvonår skal i op?
Forumindlæghej allesammen, hvonår skal i op i mat stx A? -
Hjælp til Fysik C opgave modul 3
ForumindlægHejsa allesammen Jeg har en modulopgave hvor der er et spørgsmål som driller mig en smule. Og det er spørgsmål om bølgelængden af synligt lys hænger sammen med farven af lyset. Men problemmet er bare at jeg ved ikke hvordan jeg skal formuleret svaret. Jeg håber at der vil være nogen som hjæl... -
rigtig nede over min karakter :(
ForumindlægHej Har lige været op til eksamen og har får 02, kan virkelig ikke tackle det (går i 1g) :( !! Hvad skal jeg gøre ? Kan ikke lade være med at tænke over det, :( -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
bedre til matematik A - hjælp
ForumindlægHej alle. Efter sommerferien skal jeg op i 3.g og jeg mener at jeg har en del huller i matematikken. Jeg har matematik på A niveau. Jeg vil høre jeres forslag om hvordan man kan blive bedre til matematik, da jeg gerne vil have en nogenlunde god karakter i 3.g ,s ? Fortsat god sommerferie og tak ... -
Kommende 1.g'er (STX)
ForumindlægHej med jer derude, Hvad skal man specielt lægge mærke til i 1.g og hvad skal man gøre for at blive god i klassen? og hvad kommer jeg til at støde ind på i 1.g? jeg fik at vide, at det bliver en repetition af 9. klasse? -
Hvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`HHX, STX eller HTX?
ForumindlægHvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`? STX eller HTX eller HHX. Nu tænker jeg lektie og afleveringsmæssigt. -
Hjælp mig med noget matematik! Newtons gravitationslov
ForumindlægNewtons gravitationslov siger, at tiltrækningskraften mellem to genstande er omvendt proportional med kvadratet af afstanden mellem dem. - Hvor meget aftager tiltrækningskraften, hvis afstanden bliver 20% større? - Hvor mange procent skal afstanden øges, hvis tiltrækningskraften skal formindske... -
Hvad er der sket?
ForumindlægHvad er der sket med fysikundervisningen? Jeg oplever ofte her at eleverne har fået en opgave om et fysikemne, som de selv skal finde alle oplysningerne om. Er undervisningen i fysik blevet så dårlig at eleverne faktisk ikke undervises i faget? Jeg går ud fra at man stadig har bøger i faget. Hvor... -
Differential Kvotient
ForumindlægBestem (f'mærke'(x)) f ' (x0) når f (x) = -4x + 8 og x0 = 3 Hvad gør jeg? hvordan bestemmes f ' (x0) ? -
Hvordan får man gode karakterer i matematik A?
ForumindlægHej SP Jeg har matematik på A-niveau (STX), og vil gerne vide hvordan man mest effektivt udvikler sig og bliver god til matematik? Jeg ved, at det er vigtigt at øve sig rigtig meget - men har I mere specifikke råd? Hilsen Aspiranten -
efterspørger facit til integraleopgaver
ForumindlægHej, Jeg skal op til eksamen om ikke så lang tid, så det her er de sidste opgaver som jeg vil efterspørge facit til. Det er blot for at sammenligne det jeg laver med det rigtige resultat og finde fejlen, så jeg kan lærer af det. På forhånd tak: :) -
Point of no return
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg sidder og skal analyserer bogen "A Clockwork Orange", der er del op i tre dele. Jeg sidder så og tænker om der egentlig ikke er tre Point of no Returns i bogen (hvis det overhovedet kan lade sig gøre.) 1. Del: Han slår en dame ihjel, hvor han kommer i fængsel. 2. ... -
Problemer med dansk (læge uddannelse)
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 14 år som går i 8. klasse. Jeg ville bare vide, hvad jeg kunne gøre for at forbedre mit dansk, da jeg ønsker at blive læge (mit ønske siden 0. kl). Jeg synes bare ikke at mit ordforåd er stort nok, da jeg altid får 7 i læseprøver og stile. Jeg har ingen problemer med fysik... -
undersøgelsestyper
ForumindlægJeg har forsøgt at google lidt, men jeg synes ikke jeg blev så meget klogere. Jeg vil derfor høre om nogen herinde ved i korte træk, hvad en cross-sectional undersøgelse går ud på, og hvad en longitudinal undersøgelse går ud på? -
Drypstenshuler
ForumindlægHej, jeg sidder med tre opgaver som jeg har brug for hjælp til at løse (gerne med forklaring) :) a. Afstem reaktionsskemat b. Opskriv udtrykket for reaktionsbrøken. c. Brug de interaktive grafer til at aflæse indholdet af CO2 i atmosfæren nu og i 1990. Jeg har aflæst indholdet af CO2 i at...
