Søgning på: spansk noter. Resultater: 15201 til 15220 af 20423
-
Står + laver - Hvad hedder tiden + hvad er reglen?
ForumindlægHej, står og skal lave en mikro spanskoversættelse, og kom til at støde på dette spanske multitaske syndrom :p Hvordan er det nu regler er? Oversættelsen er (det hele): Tita står og laver mad i køkkenet. Hun har netop fundet ud af, at hun er gravid. Hun vil ikke gifte sig med John, fordi hun ... -
er dette rigtigt
ForumindlægSkulle oversætte fra dansk til spansk. I Bogotá, colombias hovedstad, lever mange børn på gaden. nogle af børnene har levet der hele deres liv. Vi besøger en gruppe, som bor i kloakkerne, fordi de der er beskyttet mod dødspatruljerne " de dræber os, hvis de finder os" siger en af dre... -
Gengse og brugte talemåder
ForumindlægJeg har i de følgende tre opgaver skulle skrive, hvad den spanske form hedder. Og er ikke sikker på dem allesammen og tror måske også jeg mangler flere eksempler, men disse er, hvad jeg ved eller tror. Er de rigtige og er der nogle vigtige jeg mangler? A Hvad siger jeg: - Når man tager telefonen... -
Personlige pronomier, hensynsled
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal i min spansk aflevering oversætte en tekst, og bruge personlige pronomier. For at kunne gøre dette skal jeg sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjæ... -
Oplæsning - udtale
ForumindlægJeg fandt her igår et program på adgangforalle.dk , som kunne downloades helt gratis. Det er ret smart. Det er en lille slags fjernbetjening. Man markerer noget tekst (fra en side på nettet, word eller.. you name it), trykker play og den læser det så højt. Det er ret praktisk, hvis man skal ha ... -
53 ord, en lille rettelse søges!
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en tekst i nær fremtid om noget jeg skal gøre imorgen. På dansk: Imorgen skal jeg tidligt op. Jeg skal til København med mine venner og vi kører kl. 6 om morgenen. Vi skal besøge nogle af vores venner fra efterskolen. Senere på aftenen skal vi tilbage til jylland, fordi min... -
Indsættelse af 5 ord
ForumindlægI denne opgave skal vi oversætte (fra dansk til spansk) og indsætte de korrekte 5 ord i sætningerne. Her har jeg forsøgt mig. De 5 ord: Tidligt: temprano Sent: tarde Først: primero Ikke før end: no… hasta… Allerede: ya Sætningerne med ordene indsat: 1.Andrés se levanta muy (temprano), a las c... -
Rette (kort tekst)
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og er ikke ret god til spansk. Nogen der lige kunne rette? Jeg skulle beskrive et billede, men det er ikk nødvendigt at have med! En la foto, hay mis mejores amigos. Moten, Christian, yo y Peter. Nosotros donde en un museo con mi escuela. El museo es llamo Moesgård. Estuvimos ... -
Nogen der vil kigge problemstillinger igennem?
ForumindlægProblemformulering: Historisk ramme Baggrund for erobring af Inkariget -Spaniernes motiver og midler [1-2] Præsentation af bilagene og problemstillinger Analyse af den spanske erobring af det nyopdagede inkarige, inddragelse af kilderne 3 – 5 – 6. Analyse af kildernes udsagn om samme. -Ink... -
5 sætninger - blandede
ForumindlægHar her fem sætninger, jeg har oversat fra dansk til spansk. Stemmer de? De ting jeg har haft størst tvivl omkring, har jeg sat i parentes og nogle steder skrevet flere mulige løsninger, da jeg har været i tvivl om det korrekte ordvalg. Håber i vil være mig behjælpelig (: Vi skal se en engelsk fi... -
Hvilket sprog?
ForumindlægHej alle, Jeg går i 7. klasse og har tænkt mig at lære et sprog i løbet af februar-marts-april, men jeg ved ikke hvilket. Jeg har tysk i skolen, og jeg har haft lidt fransk på ungdomsskolen og jeg har selvstuderet lidt latin. Jeg har i særlig grad overvejet kinesisk, russisk, latin og volapük... -
ville være fantastisk med nogle hurtige rettelser!
Forumindlæghej alle sidder her med oversættelser i spansk, er lige startet, så er ikke super skræk i det , så ville være dejligt hvis en ville hjælpe!:) sætningerne er følgende: 1. Juan er en høj mand og han er 30 år gammel: Juan el es un alto hombre y el es treinta ano 2. Maria er en lille tjener: Maria e... -
Oversættelse. 60 ord
ForumindlægNogen, som vil se på denne oversættelse fra dansk til spansk og hjælpe mig med fejl osv? (: Hej! Mit navn er Hanna Pérez. Jeg er 25 år gammel og skrædder. For 2 år siden købte min kæreste og jeg et smukt gammelt hus nær havet i Valencia. Huset var meget dyrt. Men vi var så vilde med det. Vi lånt... -
lille oversættelse i forskellig tid tror jeg!
Forumindlæghar oversat denne tekst og er lidt i tvivl om tid og anden eventuelle fejl! På dansk i et opgør mellem gangsterne Azul og Moco, forveksler ”gorillaerne” Mariachien med Azul. De går begge klædt i sort og har en guitar med. Tilfældigheder gør, at Mariachien ændrer sin identitet. I... -
Billedebeskrivelse rettelse
ForumindlægHej har brug for lidt hjælp til en rettelse i spansk, der er blevet brugt lidt google translate: La foto muestra un hombre que ser golpeado por un toro, y cuenta la historia de “encierro”. En el centro de la foto hay es seis toros, y a la derecha veo un hombre que ser golpeado por t... -
Eksamen, karakterer osv? (Haster en smule)
ForumindlægHey folkens! Jeg har lige et par spørgsmål jeg håber i kan svare mig på :D jeg er utroligt forvirret når det kommer til karakterer, gennemsnit og vægt osv. Okay, går i 3.g og har klaret 2 ud af 7 af mine eksamener nu, men jeg har siddet og kigget lidt på mine karakterer og fik den dejlige tanke ... -
c niveau forkert oversættelse?
Forumindlæg1. Hvad er klokken? 2. Den er seks. 3. Der er et program kl. halv syv: Busters verden. 4. Hvem er Buster? 5. Det er en dreng på ti år. 6. Er det drengen fra Danmark? 7. Busters verden er ikke mit yndlingsprogram (favorito). 8. Det er Den rigtige Pris. 9. Der er fantastiske præmier. 10. Og der er ... -
Anklaget for snyd til eksamen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har i går modtaget en meget chokerende besked fra rektor, hvori der står, at han desværre må formode, at jeg har snydt i min skriftlige spansk-eksamen. Dette sker på baggrund af, at jeg har lavet mange fejl i min første delprøve, men at jeg har lavet meget komplekse sætni... -
Oversættelse af kort tekst
ForumindlægHej, jeg skal skrive en lille tekst hvor jeg skal bruge førnutid og gustar. Jeg er ikke særligt god til dette, så er der nogen der vil rette den? På forhånd tak. Spansk: He trabajado. No me gusto el trabajar, pero me gusto el dinero. He hacido pastel de chocolate por Farida, porque ha tiene... -
Ret kort
ForumindlægHej jeg har fået den opgave at skrive et kort til vores nuværende spansk lære fordi hun stopper, men jeg har aldrig rigtig brugt nogle af de ord før, så jeg har brug for hjælp. Jeg håber der er nogen der vil hjælpe Kære Jeanette Vi er kede af at vi skal sige farvel til en god lære som dig, Men vi...
