Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15221 til 15240 af 26896
-
oversættelse fra dansk -> spansk.
Forumindlæg"Jeg har set mange announcer for Deres produkter i spanske aviser, og derfor beder jeg Dem sende mig nogle brochurer om Deres bærbare computere. Jeg vil gerne have, at de indeholder detaljerede beskrivelser af de sidste modeller." Hvordan vil I oversætte dette til spansk? Jeg e... -
Lineærfunktion
ForumindlægJeg har fået denne opgave stillet: Størrelsen af Sjællands befolkning voksede med god tilnærmelse lineært i perioden 1900 – 1965. Bestem en lineær model, når det oplyses, at befolkningstallet i 1911 var 1003076 og i 1950 var 1610123: Ser punkterne ikke således ud: (11,1003076) og (50,1... -
Kernekompetencer i Joe and the juice.
ForumindlægHej Folkens. Jeg sidder midt i en afsætnings opgave om virksomheden Joe and the juice, Skal skal vurdere deres kernekompetencer, og er gået lidt i stå. Nogen der kan give mig et skub med mulige modeller eller noget man kan komme ind omkring? HELP! :) Hilsen Lars. -
Eksponential- og potensfunktioner
Forumindlæghelp me plz :( Udviklingen i et fostervægt kan med tilnærmelse beskrives ved modellen y=0,349x3,13, hvor y er vægten (målt i gram) af et foster, der er x uger gammelt. 1: Bestem vægten af et foster, der er 20 uger gammelt. 2: Ved en undersøgelse skønner jordemoderen, at fosteret veje... -
Trekanter ): !!
ForumindlægJeg er helt lost!!! Figuren 1 viser et klatrestativ. Figur 2 viser en model af en del af klatrestativet. Trekanten ABC og DBE er ensvinklede Desuden oplyses sidelængderne siderne AC = 168 cm. Siderne DE = 78 cm. Og siderne BC = 165 cm. 1. Bestem længden af s... -
Potens sammenhæng. HAR BRUG FOR HJÆLP PLEASSSSEE
ForumindlægFor en bestemt ype spær kan sammenhængen mellem tagets bredde og afstanden mellem spærene med god tilnærmelse beskrives ved modellen: y=131,8*x-25, hvor x er bredden (målt i meter), og y er afstanden mellem spærene (målt i meter) a)bestemt afstanden mellem spærene for et 8,0 meter bredt tag?? ... -
eksponentiel funktion igen
ForumindlægHvor mange år går der imellem at indbyggertallet fordobles? Indbyggertallet ien by kan beskrives med følgende model y= 1200 *1,06^x, hvor x er antal år efter 2014 og y er inbyggertallet. Jeg ved ikke lige helt hvordan jeg hurtigst kan regne det ud? -
Induktion eller deduktion?
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i min AT og er blevet i tvivl om hvorvidt jeg bruger deduktion eller induktion? Jeg skriver i samfundsfag og religion. Jeg har opstillet en hypotese, hvor jeg vil bruge en model/teori til at forklare min hypotese. Kan det så ikke passe, at jeg har brugt deduktion? Håber, ... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til den følgende opgave: Man har set på antallet af Facebook-brugere i Danmark. Det har vist sig, at væksthastigheden for antallet af danskere, der er på Facebook, er proportional med produktet af antallet af danskere på Facebook og antallet af danskere, der ikke e... -
Tegning af Graf
ForumindlægHej! Der er en opgave jeg ikke forstår. Fra tee--stedet slår Lis med et 6-jern, og bolden følger en bane, der kan beskrives med følgende matematiske model: y= 0,002x2 + 0,3 x y= højde i meter x= afstand fra tee stedet i meter indtegn i et koordinatsystem en graf, der viser boldens bane. Hvor... -
bestem tallene
Forumindlæghej har en opgave jeg sidder og bøvler lidt med :-D jeg skal bestemme tallene a og b i modellen f(x) = b * a^x har fået en tabel der ser sådan her ud: x 5 7 9 11 y 3,0 4,7 7,9 17,4 -
Matematik
ForumindlægHej allesammen, har lige en spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. For at finde Angolas befolkningstal benytter man modellen : y=14*1,023x y = befolkningstallet i millioner indbyggere x = antal år efter 2000 Spørgsmålet lyder; hvornår vil befolkningen blive til 20 mio. Håber i kan hjælpe :-) -
HJÆLP DET HASTER TAK!
ForumindlægI en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages det, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længden L (målt i cm) er af typen W(L)=b·La. a) Bestem en forskrift for W, når det oplyses, at W(7.1)=5,5 og W(14.3)=58.4. -
Analyse af maleri
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen og er i gang med at lave min dispotition/synopse Jeg ved ikke helt, hvilke punkter af analyse modellen, som jeg skal fortælle om, har skrevet lidt og farve, personer vi ser på maleriet og noget med komposition. Er der nogen som vil skrive hvad der er vigtigt... -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til dansk skriftlig eksamen i morgen. Dog føler jeg mig ikke særlig klar, og kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvilke genrer der plejer at komme? Evt. hvilke metoder/modeller der er gode at anvende? Samt hvad skal man fokuserer mest på? Hvordan skriver man en go... -
Indfør passende variable
ForumindlægHejsa. Jeg har spørgsmålet: Peter har vundet 25000 kr. i Lotto. I stedet for at bruge pengene indsætter han gevinsten på en konto, hvor han får 4,5% i rente pr. år. Indfør passende variable, og opstil en model, der beskriver udviklingen i kontoens indestående. Jeg ville bare høre om man både ku... -
Problemløser eller knap kapacitet
ForumindlægHej SP, Jeg skal op i skriftlig VØ i næste uge - dage op til har jeg tænkt mig at lave diverse excel modeller hjemmefra for at være mindre tidspresset. Vi har aldrig arbejdet med problemløser, men jeg har selv givet mig i kast med det og det er egentlig utrolig let at arbejde med... Men undre mi... -
Markedsføring online og outdoor - Hvilke teorier?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i erhvervscase eksamen i næste uge, og har vlagt et problemet "Manglende online og outdoor markedsføring" Derfor har jeg tænkt mig at lave et forslag til en reklame, de kan hænge op outdoor, hvor jeg selvfølgelig vil bruge AIDA-modellen og nulpunktsberegningen. Men... -
Velfærdsstat og økonomi - 24 timers mdt. eksamen i samf. B
ForumindlægHey! Jeg har trukket et emne under titlen "Velfærdsstaten og økonomi", og har fået en række bilag der især fokuserer på SU-, sygedagpenge- og kontanthjælpsreformen såvel som vækstpakken. De er generelt meget kritiske imod hvorvidt de skaber vækst, og jeg tænkte på om i havde nogle begr... -
Naturgeografi - modeltyper
ForumindlægHej Angående to modeller, henholdsvis modellen for corioliseffekten og saffir-simpson-orkanskalaen. Er i tvivl om hvilke slags modeller det er, om det er empirimodeller, teorimodeller eller makromodeller der er tale om her. Modellerne: https://www.google.dk/search?q=corioliseffekten&sa...
