Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15301 til 15320 af 19042
-
(kompliceret) procentregning?
ForumindlægHej derude Jeg har siddet med denne opgave i et stykke tid og kan slet ikke regne ud, hvordan man er kommet frem til resultate... -
Moderatorstof
ForumindlægEt moderatorstof, som f.eks. tungt vand, er et stof, der har til hensigt at nedbremse neutronerne i en reaktor. I min bog står der at moderatorstoffets enkelte atomer skal veje omtrent det samme som neutronerne for at bremse dem effektivt, og det giver da også god mening i forhold til dagligdags ... -
integrale--> areal, buelængde og rumfang
Forumindlægjeg er kørt lidt fast i en opgave så jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig på rette vej :-) funktioner f og g er givet ved: f(x) = 2x2+3x+1 og g(x) = -3x+1 a) Tegn de to funktioner i x-y-koordinatsystemet b) Bestem arealet af det område M der begrænses af grafferne for f(x) og g(x)... -
F(x)=b*x^a
ForumindlægHej studieportalen! Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre i denne opgave: En pose hundefoder er der angivet følgende dagligt fodermængde: Hundens vægt (kg) 5 10 15 30 40 60 Fodermængde (g) 85 140 190 320 395 545 Det oplyses, at den daglige fodermængde f... -
Hvorfor? Skal lige forstå det her korrekt.
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^2+2x-8 Løs uligheden f (x) ≤ 0 , og markér løsningen på bilag 2. (fx)=x^2+2x-8≤0 Diskriminant = 4+32=36 Rødder = (-2+- 6) /2 = -4, 2 Løsningerne til denne her ulighed f(x) ≤ 0, er [-4, 2]. Her findes alle løsningerne? Så jeg skal markere det felt? Hvad... -
HISTORIE EKSAMEN - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal til historieeksamen imorgen, og har fået temaet "kolonisering, industri, imperialismen og Rwanda." Jeg har fået udleveret en masse bilag der kan hjælpe mig på vej, men jeg har lidt svært ved at formulere nogle sprøgsmål. Jeg vil gerne fokusere på folkedrabet i Rwanda, og... -
Forbrugt gas på opvarming af vand
ForumindlægHej SP Her er en opgave, som jeg har brug for hjælp til at løse: I et sommerhus er der installeret et gaskomfur. Der skal koges 2 L vand med starttemperaturen 6 grader celsius. Gryden vejer 250 g og er lavet af aluminium. Hvor meget gas skal der bruges, for at få vandet i kog? Jeg tænkte på at... -
Puffer
ForumindlægJeg har svært ved puffere, det har jeg altid haft og det vil jeg måske altid have. Alligevel vil jeg dog prøve at blive bedre. En puffer modvirker drastisk pH-stigning, fordi den svage syre vil reagere med den stærke syre, der tilsættes og omvendt vil den svage base modvirke pH ved tilsætning af... -
Digt analyse
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med at analysere "En kvindes frygt" - Tove Ditlevsen. MEN!!! Tre af stroferne, har jeg ikke helt forstået. Det er disse strofer: "Du sir jeg er sød, og du kysser min mund, jeg stryger dit mørke hår, men af alt hvad jeg ved, er det sikreste det, at lykke s... -
Fjeder og spektroskopi
ForumindlægEgentlig et spørgsmål til min kemi-eksamen, men det er nu et mere fysisk spørgsmål. I forbindelse med infrarød spektroskopi, som går ud på at excitere vibrationstilstande mellem bindingerne i et atom. Man kan betragte atomerne som kugler, der er forbundet af fjedre, og der står så i min kemibog, ... -
Foreningsmængde af intervaller
ForumindlægJeg skal vise, at ∪n=1∞ ]-1/n, 1+1/n[ = ]-1,2[ Jeg kan godt vise at x ∈ ]-1,2[, men den anden vej kniber det lidt. Jeg antager, at x ∈ ]-1,2[ og vil så vise, at x ∈ ∪n=1∞In , så skal jeg jo gerne nå frem til, at x > -1/n og x < 1+1/n. Men jeg synes ikke... -
Dette gælder æren; gir' 0 eller uendeligt stort ciffer??
ForumindlægKære alle. Dette gælder min ære i forhold til min svigerfamilie - så hjælp mig lige her :-) Idet jeg går på lyn kursus i matematik p.t. på B niveau, har min søde svigerfar givet mig dette regnestykke og sagt, at hvis kunne løse det rigtigt, med svaret 0 - så var jeg godt på vej. Men jeg får det... -
Behøver hjælp. - Matematik c, maj 2011.
ForumindlægHejsa. Vi har fået udleveret opgavesættet fra 'sidste års' eksamen i matematik c, og jeg er desværre gået i stå ved en opgave om potensfunktioner. Opgavebeskrivelsen: For en række dyr har man undersøgt sammenhængen mellem vægten af dyret og vægten af dets hjerne. Sammenhængen kan med tiln... -
Normalvægt??
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at forstår denne opgave. Ved bestemmelse af en mands normalvægt y, målt i kg, ud fra hans højde x, målt i cm, kan man anvende følgende formel y=0,9*(x-100) Denne formel kan med rimelighed anvendes for højder mellem 170 cm og 200 cm. Det oplyses, at Peter er 10... -
Hjælp til mat. opgave!
ForumindlægHej - jeg sidder med to opgaver om logaritmer i en ligning og har problemer, håber i kan hjælpe mig eller vise mig på rette vej :-) opgave 1: log(1+1/x) + log(x+4) = 0 opgave 2: Lydniveauet L fra en højtaler med fast styrke aftager med afstanden r fra højtaleren. Sammenhængen er givet ved: L = k ... -
Vektorregning
ForumindlægEn cirkel har radius 13 og centrum i punktet C(4,-3) Cirklen har to tangenter, som er paralelle med vektoren v=(12 5) Beregn koordinatsættet til hvert af røringspunkterne for de to tangenter. Jeg tænker at jeg finder cirklens ligning: (x-4)^2+(y+3)^2=13 vinklen v kan vel betragtes ... -
Termisk energi
ForumindlægHej folkens Jeg har to opgaver jeg håber i kan hjælpe mig med. Er gået i stå med dem. De lyder således Termisk energi I et termobæger har vi 1 kg vand på 20 grader. I vandet lægger vi et varmt lod. Efter nogle minutter er både vandet og loddet 23.5 grad varmt? Hvor meget energi har vandet ... -
Annuitet
ForumindlægEr der nogen der kan hjaelpe mig bed Billaen (Annuitet) Jeg har rimelig godt styr paa gaeldsannuitet og annuitetopsparing. Er dog kommet til et afsnit med billaen, og jeg bliver forvirret over alt det paalydende rente, nominel rente og aarsomkostnings rente. Et sporegsmaal jeg har faaet: T... -
Trykket i vodka
ForumindlægHej derude Bemærk vedhæftede Jeg har en opgave som hedder: "Hvorfor står vodkaen højere i glasset i situation B end i situation A?" Hertil har jeg svaret: Ud fra Archimedes’ lov, som siger at når loddet er nedsunket i vodkaen, så taber det lige så meget vægt, som den fortræng... -
Tysk Hjælp! haster har kun 1 time!!
ForumindlægHej vil du gerne hjælpe mig med at oversætte det her: Igår stod jeg op klokken 10 minutter i 7. jeg gik ud på toilettet for at børste mine tænder, da jeg var færdig gik jeg ind på mit værelse for at tage mit outfit på. da klokken var halv 8 sagde jeg farvel til min mor og gik ud ad døren....
