Søgning på: amish folket. Resultater: 15321 til 15340 af 19974
-
Faderhuset?
ForumindlægFaderhuset har nu valgt at lade Jagtvej 69 blive solgt til en anonym køber for 15 millioner kroner. Politiken estimerer at rydningen af Jagtvej 69 og de efterfølgende uroligheder kostede politiet 72 millioner kroner. Ritt Bjerregård retter nu kritik imod faderhuset for ikke at have solgt huset ... -
Psykologi på Århus Universitet, kvote 2
Forumindlægjeg vil godt søge ind på psykologi på Århus universitet næste år så ville høre hvordan optagelsen i kvote 2 fungerer? Jeg kommer fra København og er ikke god nok til at komme ind på kvote 1/2 på KU med et snit på 8,8 (ganget op, reelt er det 8.4) eller i sverige på Lund universitet. Helt konkret ... -
Hvis du sad i USA's udenrigsministerie.
ForumindlægHej! Hvad ville i foreslå, hvis i en samf-opgave skulle lade somom at i er i USA's udenrigsministerie og ska lave en plan til præsidenten hvordan de skal forholde sig for at bekæmpe terrorisme?? Nogle gode ideer? På forhånd tak;) -
Tysk Akkusativ og Dativ
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke huske endelserne i akkusativ og dativ. Kan godt huske forholdsordene, men ikke eine osv. Så skal have han, hun , intet køn + plural, i både akkusativ og dativ. -
Plagiat sso-sro
ForumindlægHej alle. Jeg ville bare høre jer ad som er eller kender nogen der er blevet taget i plagiat. hvornår fik i det afvide? jeg er en lille smule nervøs for selv at blive taget da jeg har brugt 4 linjer herinde fra, godt nok en smule omskrevet men stadig. og nu går jeg lidt og venter på at få afvide... -
Danmark, dejligst vang og vænge
ForumindlægHej Jeg skal analysere en dansk sang: Danmark, dejligst vang og vænge. Er der nogen som har arbejdet med denne før og som gerne vil hjælpe? Det er til på mandag. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad den handler om og om den referer til nogen krig? Her er teksten: 1. Danmark dejligst vang og v... -
Gode opgaver på SP
ForumindlægI denne tråd kan man linke til de opgaver, man har fundet på Studieportalen.dk og som man synes er gode. Jeg er lige begyndt at søge på SSO'er inden for matematik og faldt over denne her: Fourierrækker (Gibbsfænomenet). https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=1124 Begrundelse: Wow... -
Velfrærdsstat
ForumindlægHvornår blev den dansk velfærdsstat dannet? (Gerne begrund hvorfor). På forhånd tak. -
Udregn integralet
ForumindlægEn funktion er givet ved: f(x)=4-x^2 Funktionen afgrænser med x-aksen en punktmængde. Beregn arealet af denne punktmængde. -
Gymnasium?
Forumindlæghej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak -
Metaforer Hurtigt svar! Tak :)
ForumindlægHejsa jeg sidder her og skal analysere digtet Generation af Michael Valeur, og er nået til det punkt, hvor jeg skal finde metaforer.. :) Metaforer er ikke lige min stærke side, så ville hører om der var nogen der kan hjælpe mig med betydningen? Jeg har fundet 3 metaforer: Pistols i hjertet ... -
IQtest.dk
ForumindlægMed fare for at afsløre nogle af svarene på iqtesten på mensas hjemmeside, kunne jeg godt tænke mig at finde svarene på nogle af dem alligevel. Så hvis du ikke har taget testen endnu så lad vær med at læse denne tråd. Jeg har lige taget den på http://mensa.dk/iqtest/ og fik 132 på spredning 16.... -
Adjektivers bøjning
ForumindlægHej. Jeg er meget forvirret omkring, hvornår man kan konkludere at et adjektiv er "kompareret" eller bøjet på den stærke/svage/blandede bøjnings præmisser? PLEASE HJÆLP! På forhånd tak. -
Differentialkvotienten
ForumindlægHej, Jeg sidder lige med en opgave som jeg skal lave, men ikke ved hvordan. Bestem differentialkvotienten til disse funktioner og bestem hældningen for funktionernes grafer når x=4 f(x)=2x3-4x2+12 og er der nogle som ved hvordan man kan beregne den på Ti-Nspire Cas? -
buddhismen en religion?
ForumindlægHvis buddhismen ikke er en religion, hvad er det så?? En livslære, som prædiker medfølelse med alt levende? -
Frauen på tysk
ForumindlægI Torneroseteksten på tysk, står der at de vise feer hedder: die weisen Frauen. Når jeg slår Frauen op, står der, at det kan betyde kvinde, kone, hustru, frue og fru, men intet om feer. Misforstår jeg noget? -
Lineær funktion
ForumindlægGrafen for en lineær funktion, f, går gennem punkterne (-4,4) og (2,1) Bestem en forskrift uden brug af hjælpemidler. a= 1-4/2-(-4) = -0,5 b = 1/-0,52 = -4 Men b skal give 2, da jeg kender forskriften y=-0,5x+2 Hvad gør jeg forkert? -
AT-Tysk/historie stasi .. HJÆLP?? please :):)
ForumindlægJeg har AT med tysk og historie. jeg skal lave en synopsis. og de spg. jeg har lavet har jeg meget svært ved at svare på faktisk, netop fordi der ikke er meget og finde synes jeg.- håber der er nogle som kan hjælpe. med evt. link. det er mine problemstillinger jeg har svært ved. Problemformu... -
Finansøkonomi
ForumindlægSpørgsmål: 1) Hvordan vil en skattenedsættelse påvirke det økonomiske kredsløb? 2) Hvordan vil et fald i det offentlige forbrug påvirke det økonomiske kredsløb? - Nogen der har nogle forslag eller noget input, så jeg kan få en lidt bedre forståelse :-) -
Hvordan oversætter man det?
ForumindlægHej, det er fordi jeg skal oversætte nogle tekster til engelsk. jeg er lidt i tvivl om jeg har oversat dem rigtigt.så det ville være en stor hjælp hvis i lige vil læse de få sætninger igenem. Jeg har selv kommet med et forslag om hvordan jeg vil oversætte det. sætninger der skal oversættes...
