Søgning på: Teenagere vælger sporten fra. Resultater: 15381 til 15400 af 15933
-
Hvilken uddannelse? (Økonomi)
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går lige nu på HHX, hvor jeg stadig mangler et år. Men jeg er allerede i gang med at finde ud af hvad jeg vil efter gymnasiet. Og jeg har længe haft en drøm om at komme ind og arbejde med noget indenfor finanssektoren, altså få en høj stilling i bank, eller børsmægler.. ... -
Identitet & Ungdom Interview - Samfundsfag
ForumindlægJeg har fået følgende opgave i samfundsfag: Lav en interviewguide hvor du udarbejder 10 spørgsmål, der handler om opvækstforhold, socialisering, identitet, familie og samfundstype. Jeg lavede så interviewet nedenunder men har fået følgende besked af min lærer: "Spørgeskema er ganske enkelt... -
En venlig person? Varmemængden, Q.
ForumindlægYes ! Jeg har et lille spørgsmål. Vi har et kolorimeter(en eller anden boks hvor varme ikke kan afgives/optages, isoleret altså). Der bliver puttet en skål ned med vand i.Q(vand) = m (vand ) * c ( vand) * (t2-t1)vi kender alt info for vand.Det vi vil gøre, formålet, er at finde Q for et metal, i ... -
Engelsk (lille) oversættelse (haster).
Forumindlæghejjj.. ku nogle lyst til at kigge min lille stil/(oversættelse) igennem ? den skal oversættees fra dansk til engelsk her der den danske: Jeg har en veninde, som skal et halvt år til London. Hun skrev til et bureau, hvis speciale er private boliger til folk, der søger indkvartering i London i en... -
projekt
Forumindlæghej har brug for hjælp til udregning af disse 2 opgaver Eksempel 3 Kastrup Lufthavn I tabellen nedenfor kan du se, hvor mange millioner passagerer der har været i Kastrup Lufthavn i nogle udvalgte år (kilde: Aktuelt miljø nr. 2, februar 2000): År ... -
funktioner
Forumindlæghej har virkelig meget brug for hjælp til udregning af disse 2 opgaver opgave 1. I tabellen nedenfor kan du se, hvor mange millioner passagerer der har været i Kastrup Lufthavn i nogle udvalgte år (kilde: Aktuelt miljø nr. 2, februar 2000): År 1958... -
Hvad skal DK leve af?
ForumindlægJeg starter her en debat om, hvad Danmark skal leve af i fremtiden. Det er et problem, politikerne har svært at forholde sig til, og derfor kunne det være interessant, at almindelige vælgere udpegede nogle områder, der skal berøres, hvis velfærdsstaten også skal bevares i vores børns tid - og ger... -
et hurtigt spørgsmål bio.
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? bare kom med forslag hvad man kan skrive om!! hr terminsprøve imorgen, hvis jeg fik dette opgave så er jeg blank!! :( plz hjælp. http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090817_opgave_bioA_stx.ashx Opgave 1. Cysti... -
Cystrisk Fibrose opgave
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg sidder lige nu med en ogpave i biologi som kommer til at fylde minimum 50% af min årskarakter, og tænkte om nogen kunne hjælpe mig med den? Den går således: Opgave 1. Cystisk fibrose På kromosom nr. 7 sidder et gen, der koder for Cl–-kanalen i slimhindeceller. Mu... -
Ekstremalværdisætningen
ForumindlægJeg har en eksamen på mandag, hvor jeg bl.a. kan trække et bevis for ekstremalværdisætningen (kontinuerte funktioner har ekstremalværdier). Men nu har jeg analyseret beviset i timevis, og jeg må indrømme, at der er et punkt, hvor jeg simpelthen ikke er enig med fremgangsmåden. Jeg har ikke rigt... -
Velfærdstat
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en opgave, og er noget frem til denne opgave ? Diskutér, i hvor høj grad det er muligt at opretholde den danske velfærdsmodel. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i bilag B3 + indrag teroi. Mit spørgsmål lyder, hvad kan man diskuterer, håber meget i ... -
Oversættelse (HASTER!!)
ForumindlægHej jeg skal aflevere en oversættelse af GLOSSY SHAMPOO. Jeg har skrevet teksten men nu behøver jeg en til at rette den, da jeg er meget i tvivl om det er helt korrekt:D Dansk: Glossy Shampoo Se på Deres hår. Er det smukt? Ønsker De at få virkelig smukt hår? Ja, naturligvis gør de det! Det er fry... -
Hjælp til rettelse af Glossy Shampoo
ForumindlægHej jeg skal aflevere en oversættelse af GLOSSY SHAMPOO. Jeg har skrevet teksten men nu behøver jeg en til at rette den, da jeg er meget i tvivl om det er helt korrekt:D Dansk: Glossy Shampoo Se på Deres hår. Er det smukt? Ønsker De at få virkelig smukt hår? Ja, naturligvis gør de det! Det er fry... -
Samfundsfag i/omkring hovedstaden
ForumindlægJeg søger i sensommeren mod hovedstaden for at dygtigøre mig på at Samfundsfaglig studie. Nu er det bare sådan at jeg ikke kan overskue markedet, udbudet er både for broget og for varieret til at jeg har fundet ud af hvad jeg skal bruge mine næste 5 år på. Om 10 år ser jeg gerne mig selv som Dipl... -
Statskundskab vs. jura?
ForumindlægHej! Jeg håber, at der er en eller flere der kan hjælpe. Jeg står i den situation, at jeg i sommers kom ind på mit (drømme)studie, jura. MEN. Nu har jeg indset, at det jeg virkelig vil er journalistik. Da jeg interesserer mig for samfund og politik, tænker jeg, at jeg via SDU kan læse statsku... -
Fortrudt at have hævet c-fag til b-niveau
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g, og jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C-niveau til B-niveau, så jeg ville komme til at fortsætte med faget i 3.g. Lidt senere på året gik det dog op for mig, at jeg ikke var så interesseret i faget, som jeg troede jeg var, og jeg har derfor fortr... -
Monotoniforhold, uden hjælpemidler
ForumindlægJeg er ved at læse op til mat B skriftlig eksamen imorgen, men har ikke helt forstået hvordan jeg skal redegøre for en funktions monotoniforhold? Jeg synes det virker logisk hvis jeg skal: 1) differentiere funktionen 2) sætte den differentierede funktion, f ' (x) = 0 => og at jeg ... -
Redoxreaktion mellem dichromat og propan-1-ol
ForumindlægHej folkens, Jeg har hele aftenen prøvet at få en redoxreaktion mellem dichromat og propan-1-ol til at gå op, men uden held. Reaktionen er følgende: CH3CH2CH2OH + Cr2O7-2 --> CH3CH2CHO + Cr3+ Først finder jeg oxidationstallene: -I +VI ... -
Analyse af Livets Dans (haster)
ForumindlægJeg skal til dansk mdt. afgangsprøve om lidt over to uger. Jeg skal aflevere synopsis på mandag. Jeg har trukket fordybelsesområdet "maleriet", og har valgt "Livets Dans" af Edvard Munch. 1. Jeg går ud fra, at jeg bliver nødt til at perspektivere til en tekst, da jeg elle... -
Eventyr - Håber på hjælp
ForumindlægHej folkens:D Er igang med at skrive et eventyr: Her er det, jeg har indtil videre: Der var engang en prins, som levede alene sammen med sin mor og to brødre. Tre år tidligere havde de nemlig mistet deres far. Denne prins var den yngste af de tre prinser. Han var klogere end, de andre, og det var...
