Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15401 til 15420 af 23489
-
Dansk stil - rettehjælp?
ForumindlægHej!Jeg skal aflevere denne stil fredag, og vil gerne have hjælp til at forbedre den, da jeg virkelig har problemer med diskussionen.Afleveringen er skrevet til opgave 1 i hæftet til studentereksamen maj 2001. Opgaven hedder:Kedsomhedens prisgør rede for Joseph brodskys tanker om kedsomhed i hans... -
Forskellen på Danmark og USA
ForumindlægHvad er forskellen i mellem dem?? Altså med penge. I Danmark får vi jo næsten alt gratis. Hvis vi vil på hospitalet koster det jo ikke noget?? Vores uddannelser koster intet? Men, hvordan er det i USA? -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
Matematik A, STX
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder og er i tvivl om nogle opgaver, som jeg håber jeg kan få hjælp til . Her er et link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_STX083_MAA.ashx Det er opgave 8b + 9, jeg ikke kan finde ud af. Jeg har fået opgave 8a til: f(x)=-2,16x+50... -
Digt af Christian Winther
ForumindlægHej!Jeg har en smule problemer med dette digt "Ak, mindes Du" fra 1865 af Christian Winther. Nogen der kan fortælle mig noget om digtet, eller forfatteren for den sags skyld?På forhånd tak:)Jeppe -
differentialligninger - lidt hjælp
ForumindlægGodaften.. Jeg sidder med opgave 7,142 i eksamensopgaver i matematik 2.Opgaven lyder: En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx = 1/xy , x>0 og grafen for f går gennem punktet P(1,-2)Jeg har så bestemt tangentligningen til grafen for f, der går gennem punktet P, men jeg skal så ... -
Hjælp til beregning af pH
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Det antages, at følgende koncentrationer for de pågældende stoffer i en blanding, er: [I-] = 0.10 M og [IO3-] = 0.50 M... -
Hjælp !!!! Vigtig
ForumindlægHej Jeg har om integration i vores projektuge men jeg kan ikke svare på det her spørgsmål : Hvorfor og hvor har det danske samfund svært ved at integreret 2. generations indvandre? Tak på forhånd -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Romulus udnævnt som opgaveredaktør i Engelsk. -
titrering af havvand
ForumindlægHar lavet a) og b) men har alligevel skrevet dem ind...vil gerne have hjælp til c)...så jeg kan få det skidt sat på plads inden eksamen...På et laboratium ønsker man at bestemme koncentrationen af Cl- i en prøve af havvand fra en bestemt lokalitet.Det sker ved titrering af Cl- med Ag+ på følgende... -
Oversættelse.
ForumindlægHej.Er der en eller flere, der har lyst til at kigge denne oversættelse igennem? Der er fokus på mådesudsagnsordene - brugen af disse i forskellige sammenhænge - så hold derfor øje med den danske tekst undervejs. På forhånd tak.Under 2. verdenskrig skulle Churchill møde Hitler og Mussolini til te... -
Opvarmning af cola
ForumindlægGodaften!Jeg har fået en svær opgave i fysik. Jeg skal beregne hvor lang tid det vil tage at få en cola til at koge ved hjælp af lyd fra en højtaler.Det information jeg får afvide er :Colaen har samme kogepunkt som vand.Den står 3 meter væk fra højtaleren (til en koncert) De spiller med 115 dbCol... -
HeeJ ;D
Forumindlæger der nogen her inde der kender en hjemmeside hvor man kan finde retteark til fsa ? -
Hjælp og rettelse til min SRP opgave! Mod betaling!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver for min kusine som netop er gået igang med sin SRP opgave. Hun skriver om Acetylsalisylsyre - område: Smertekemi og differentialligninger. I fagene Kemi A og matematik A. Matematikken volder hende nogle små problemer og det vil være dér hun får mest brug for hjælpen. ... -
2 "lette" ligninger
ForumindlægHej,Jeg har lige løst en tons vis af lininger, men disse er dog let problematiske:a) Her kan jeg ikke forstå hvad jeg gør galt:444,5 * x^4,567 = 123,5444,5 - 444,5 * x^4,567 = 123,5 - 444,5x^4,567 = sqrt(123,5-444,4)b) Den er bare langt ude:2x^4 = 2 + log 3På forhånd tahFreud -
Hvordan beregner man en firkant
ForumindlægJeg søger hjælp og svar til denne opgave På forhånd tak -
påvisning af aldehyd
ForumindlægHar fået en opgave hvor vi skal lave syntese af benzoesyre. En af delspørgsmålene er om der er andre og mere sikre metoder til påvisning af et aldehyd? Nogen der kan give et hint? -
Engelsk disposition - HJÆLP - Guns and violence in USA
ForumindlægHej allesammen. Håber der er nogle derude som kan hjælpe. Skal have lavet en disposition til engelsk FSA. Nogle forslag til emner og spørgsmål inden for: Guns and Violence in USA ? På forhånd tak. -
Toppunkt tredjegradspolynomium
ForumindlægJeg skal bestemme toppunkt(er) for et tredjegradspolynomium grafisk. Er det ikke mere eller mindre umuligt at gøre det? Det kommer vel til at afhænge af grafudsnittet, og derfor vil reslutatet aldrig være korrekt -
Bestem areal ved hjælp af stamfunktioner
ForumindlægHej! Jeg har et problem angående nedenstående opgave. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse den. Grafen for funktionen givet ved afgrænser sammen med linjerne med ligningen y = 0, x = 1 og x = 4 et område, der har et areal. Bestem dette areal ved hjælp af stamfunktioner Det er ...
