Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15401 til 15420 af 19441
-
Vektorer
ForumindlægBestem en ligning for den plan alpha der indeholder punkterne O, A og B. En plan Beta er givet ved ligningen. 2x+y-2z=0 Skal man så finde a og b? Hvordan gør man det? -
Atomfysik
ForumindlægKunne godt bruge et hint til de her to opgaver a og b. Se vedhæftet -
Potens, Eksponentiel og Lineær
ForumindlægJeg læser til eksamen og skal fokusere på en sammenligning af potens, eksponentiel og lineær funktioner. Jeg ved selvfølgelig godt hvad der kendetegner de forskellige, men lidt hints til hvad der ville være godt at komme ind på i forskelle og ligheder? På forhånd tak, Dibah -
Spejling
ForumindlægHey Hvordan spejler man i geogebra hvordan tgner jeg de to figurer i spejlingsakse eller har jeg allerede gjort det ? Hvordan finder jeg ud af hvor den skærer i y aksen ? Billede --> https://imgur.com/S0ZhOhl -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
3. Opskriv nu ved hjælp af den genetiske kode (side 87) en af de mulige DNA sekvenser, der koder for de første 12 aminosyrer (B-kæden) i det viste proinsulin.
ForumindlægForstår simpelthen ikke hvad jeg skal her.. Håber I kan hjælpe :I -
Trigometri - Beregn vinkler og højde
ForumindlægHej alle, sørger hjælp til denne opgave!! Den er vedhæftet. På forhånd tusinde tak -
TILLYKKE, STUDENTER
ForumindlægAhhhh så er vi endelig studenter! Tillykke med huen til jer alle ude i det danske land og husk at fejre at gymnasiet endelig er slut :) Jeg sluttede i dag med 10 :) -
Afstem reaktioner - Redoxreaktioner
ForumindlægHej, Jeg skal afstemme nogle reaktioner og har brug for hjælp til at komme igang. Jeg er i tvivl om både løsningen, men også hvad de forskellige tegn betyder. Fx. hvad det betyder når der er et + opløftet eller 2+ opløftet. Vh Emma -
Implicit Differentiation
ForumindlægBestem y' i hvert af følgende ligninger ved brug af metoden ''implicit differentiation'' 1. x2y2+y=0 2. cos(y)=x2 3. x4+y2=10 Bestem skæringspunkterne imellem ovenstående ligninger... Jeg får de implicitte differentiationer til at være 1. y'=x·y2-x2&midd... -
Pigens egenskaber
ForumindlægHvad prioriterer I mest ved en pige og omvendt ? -
masse af stof
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med nedenstående opgave? Kobber(II)sulfat med 5 krystalvand kan bl.a. fremstilles ved en reaktion mellem kobber(ll)oxid og fortyndet svovlsyre. Reaktionen kan formuleres: CuO + H2SO4 + 4 H20 -> CuSO4*5H20 a) beregn massen af den mængde CuSo4*5H2O, der kan f... -
Diskrimiminant beviset
ForumindlægI starten af beviset omskriver man ax^2+bx+c til: (x+(b/2a))^2-(b/2a)^2+(c/a)=0 Kan nogle ikke redegør for hvordan ligningen helt præcist bliver omskrevet? Kan fx. slet ikke se hvordan der kommer " (b/2a)^2 " ind i billed... Hjælp..... -
Vektorregning
ForumindlægBestem en ligning for den kugle der har centrum i c, og som har beta som tangentplan. c=(11,2,-6) Planen beta=2x+y-2z=0 Afstanden fra c til beta er 12 Hvordan er det lige man gør det:) -
Brøkregning /:
ForumindlægJeg sidder her med en veninde, og vi er igang med nogle brøkregninger. Men problemet dukker så efter det her, vi kunne godt bruge noget omhyggeligt hjælp til disse to opgaver: opg. 1; 2/9-2/3+5/18 og opg. 2; 7/12+1/3-5/6 Please hjælp, og forklar dét omhyggeligt! På forhånd mange, mange tak :) -
hjælp med noget..
Forumindlæghey .. nogle som vil forklae hvilke tiltag vandlevende dyr kan have fpr at sikre at de får nok ilt? -
6-siddet pyramidestub
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med opgave b) og c) er gået helt i stå :) -
jødisk dilemma
ForumindlægHvordan forklarer jøderne at de går så grueligt meget igennem når de nu er "guds udvalgte" ? -
genetik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? -
Rette min engelsk retorisk analyse?
ForumindlægHej, jeg har skrevet en retorisk analyse af Martin Luther Kings "I have a Dream"-tale, og jeg tænkte på om en af jer vil gøre mig den store tjeneste at rette den, eller bare komme med tips til hvad jeg kunne gøre bedre osv? Jeg får normalt altid 10 i engelsk, så du/I slipper for at sk...
