Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 15421 til 15440 af 158923
-
Bioteknologi A skriftlig prøve - gode råd
ForumindlægHar I nogle gode råd til hvordan jeg forbereder mig bedst muligt til biotekeksamen? Noget jeg skal være særligt opmærksom på? Der skulle evt ikke være nogen der ligge inde med nogle supernoter jeg kunne bruge? Her kan biologi A og kemi B noter også bruges :-) Kh -
bestem a og b ud fra tekst i potensfunktion og eksponetielfunktion
ForumindlægHej jeg har denne tekst: Forureningen (fra bilers udstødning mm.) er 1 meter fra en motorvej på 1000 U (Units). Bevæger man sig 10 meter væk fra motorvejen, så er forureningen faldet til 700 U. Lad f(x) betegne forureningen x meter fra motorvejen. hvordan finder jeg a og b?? jeg må ikke bruge ... -
SRP HJÆLP - kildekritik af "Twelve Years a Slave"
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP om filmen og beretningen "Twelve Years a Slave". Jeg sidder dog lidt fast i min historie analyse, da jeg skal sammenligne filmen med udvalgte dele af bogen fra 1853, hvor jeg herunder skal lave kildekritik. Har præsenteret bogen kildekritis... -
Engelsk A - stx eksamen. 1. delprøve HJÆLP!
ForumindlægHej.. Jeg var idag til skriflig engelsk på stx (A-nivau). Jeg bed i mig, at under 1. delprøve stod der ikke "skriv dit svar på dansk" i hhv. opgave 1(mener jeg ikke) og opgave 2. Er jeg den eneste som har fået lidt ondt i maven efter først at have set det få minutter før aflevering af... -
Vis at f er differentiabel i endepunktet a
ForumindlægOpgaven lyder: Jeg har fået følgende kommentarer til min aflevering: Men jeg kan stadig ikke komme videre :( . Er der nogen, der kan hjælpe mig inden min genaflevering i morgen? -
English as a subject in Denmark
ForumindlægHi, Dan here. I'm an american student and wonder how you guys learn English as a subject at school. So I'm in 9th grade now. Dunno what the equivalent is in your county but it would be around aged 16. Do you read English literature like To kill a mocking bird or Shakespeare at school? Do... -
Jeg har brug for hjælp har dumpet dansk A hvad gør jeg nu
ForumindlægHej. Jeg har lige været til eksamen i Dansk A både skriftlig og mundtlig, men har dumpet skriftlig og bestået mundtlig med 02. Jeg ved jeg har dumpet dansk a fordi gennemsnittet ikke er over 02. Hvilke muligheder er der for at jeg kan bestå dansk a på ville gerne søge videre og så dumper jeg s... -
Eng A - nogle råd til at blive bedre ?
ForumindlægHej Alle. Jeg har engelsk på A niveau og skal op i 3.g her i næste uge. Er der nogen, der har nogle råd til hvordan man bliver god til det skriftlige + det mundtlige ? Mia -
Bestem a så rumfanget af omdrejningslegemet er 12 pi
ForumindlægHej studieportalen :-) I denne opgave (se vedhæftede dokument for opgavebeskrivelsen) er en funktion givet ved f(x) = √36-6x og jeg har i den første delopgave ved hjælp af stamfunktioner bestemt arealet af M til at være 24 (hvor integrationsgrænserne er a=0 og b=6). Det er den neæste opga... -
Nogle Matematik Genier som mangler betalt job
ForumindlægHej, Jeg søger en som kan hjælpe med Matematik, han/hun skal være god til Linære funktioner, ekspontielle og potenfunktioner, beskrivende statistisk, renter og anuitetter og andengradspolynomier. Personen vil blive betalt for at hjælpe. Mvh. Mig -
Bestem førstekoordinaten til hvert af punkterne A og B
ForumindlægHej, jeg sidder med den her opgave og kan ikke hitte ud af det. Jeg er klar over, at tangentensligning er y=f(x0)+f'(x0)*(x-x0). Jeg ved også, at hældningskoefficienten, 9, svarer til f'(x0). Ellers ved jeg sgu ikke lige.... Jeg har løst opgave a) til at være x1=-3, x2=1 og x3=4. Hjæl... -
Liniær funktion - find a og b og tegn graf!
ForumindlægHej! Sidder med en opgave, jeg ikke aner hvordan man løser, så håber der er en der vil være så sød at hjælpe! Den skal laves i Maple :) OPgaven lyder: Om en liniær funktion f med regneforskrift f(x)=ax+b gælder, at f(-1)=8 og f(7)=12 Tegn grafen for f(x), og bestem tallene a og ... -
Skriftlig Engelsk A Eksamen - Hjælp til at rette stil :)
ForumindlægHej, jeg var til engelsk A eksamen igår, og så tænkte jeg om der er nogen der vil kigge mit essay igennem eventuelt gætte på en karakter? :) Assignment (A) The decadence of a human being is not a beautiful sight to see, especially if it is one of your own loved ones. The question usually asked i... -
Bevis for for formlerne for a og b, når man kender to punkter
ForumindlægHey piger og drenge, jeg har fået et virkeligt svært spørgsmål. Spørgsmål 6: Giv et bevis for formlerne for a og b, når man kender to punkter (x1 y1) og (x2 y2) på grafen. Ville være super fedt hvis der kom et svar hurtigt -
Vis at a(1−a)+b(1−b)+c(1−c)≤ 3 /4
ForumindlægVis at a(1−a)+b(1−b)+c(1−c)≤ 3 /4 hvor a,b,c er reelle tal Hvordan starter jeg? -
bestemme a,b,c konstanter i en funktion
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave som jeg vedhæfter et billede af. Jeg skal bestemme a,b,c konstanter i en funktion, og har fået en graf, men jeg ved ikke hvordan man udregner det, og vil sætte meget pris på hvis en kunne forklare det trin for trin. Så er der også en opgave hvor jeg skal bruge intergra... -
Her ses grafen for 3 forskellige eksponentialfunktioner b•a^x. Bestem værdien af b, samt fortegnet af a, for hver af funktionerne.
ForumindlægHer ses grafen for 3 forskellige eksponentialfunktioner b•a^x. Bestem værdien af b, samt fortegnet af a, for hver af funktionerne. -
Jeg har brug for Vejledende løsninger til VØ A Trojka :((
ForumindlægHar I Vejledende løsninger til VØ A Trojka??? Hjælp mig.... -
Udregn a via 2 punkter (lineær)
ForumindlægJeg skal lave en lineær graf der går igennem de 2 punkter (-3,5) og (6,2). Jeg ved at man skal gøre brug af a= y2 - y1 / x2 - x1, men når jeg indsætter værdierne 2-5/6--3 får jeg -3/9 = 0,333... hvilket ikke stemmer overens i forhold til at grafen skulle gå igennem de givne punkter. Skal man &... -
Matematik eksamen 2010 august b niveau
Forumindlæghej. Jeg læser matematik op på B niveau, og er snart færdig, har lige nogle afleveringer tilbage. Jeg sidder med eksamensopgaven fra august 2010, og vil gerne høre, om nogle har lavet den tidligere, og vil vellægge den, så jeg kan se, om den er lavet rigtigt? :-) mangler lidt inspiration...
