Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15441 til 15460 af 17400
-
vektor.. haster?
ForumindlægHej, Har en opgave til aflevering og kan ikke finde ud af den. I et koordinatsystem er der givet et punkt A(5,8) og en linje l med parameterfremstillingen l:[x,y]=[1,-5]+t[-4,-2]. Med P betegnes et vilkårligt punkt på l. 1) Bestem skæringspunktet S mellem l og linjen gennem A vinkelret på l. ... -
Beregning om hvor 2 biler mødes
ForumindlægHej, Sidder med et spørgsmål fra en aflevering jeg ikke kan gennemskue. Tak på forhånd Jeg har fået en opgave som lyder: En dag skal ambulancen transportere en alvorlig syg patient fra sygehuset til lufthavnen. Ambulancen kan kun køre med en hastighed på 20 km/t. Ambulancens tur kan beskrives ... -
Fysik Opgave Driller - Kan Nogen Hjælpe Mig?
ForumindlægHej. Har brug for hjælp til en fysik opgave - kan desværre(!) ikke finde ud af den eller noget - det er til en aflevering. Kan nogen hjælpe mig??? Opgave 69 Et forsøg går ud på at måle, hvordan aktiviteten af Ba-137 afhænger af tiden. Med en Geiger-Müller-tæller har man målt værdierne i denne tab... -
Funktionerne f(x) og g(x)
ForumindlægHej Alle. I disse tider, hvor skolen er aflyst, har jeg ikke mulighed for at få hjælp til min matematik aflevering på skolen, så jeg spørger jer i stedet (: 1) Jeg skal løse ligningen f(x) = g(x) og den kommer til at se således ud: (1/4)x^2 - x + 2 = (1/3)x + 3 Jeg ved at det kommer til at bliv... -
hvad er "s" og "aq"
ForumindlægHej alle dejlige mennesker! :-D jeg er nu på bar bund i min kemi aflevering. jeg mangler svar på... hvad betyder "s" og "aq" jeg ved at s står for fast stof og det samme med aq som betyder opløslig i vand. men da jeg er en stræber leder jeg efter et svar og et eks på ... -
Differentialregning - Mat B
ForumindlægHej :-)! Jeg sidder med en aflevering hvori der er en opgave jeg ikke kan huske, hvordan jeg skal løse. Derfor håber jeg at der sidder en af jer derude, der kan hjælpe mig! Opgaven lyder således: I Kulturministeriets udgivelse ”Kulturpenge 2003” har man opgjort det årlige a... -
Det haster lidt
ForumindlægHey, er der måske nogle der ude der har lidt tid til at rette lidt af min spanske aflevering? Jeg har oversat nogle linjer til spansk, så hvis i havde noget tid til at rette det vil det være dejligt :-) 1. Juan er Lisas ven. Juan es Lisa amigo 2. Der er en koncert på Anas universitet. A... -
linje tangerer på cirklen
Forumindlægjeg har i en aflevering fået til opgave at gøre følgende, men jeg synes simpelthen ikke jeg forstår hvordan jeg skal kunne gøre det: I et koordinatsystem er en linje l bestemt ved ligningen 3x + y + 12 = 0. Bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i punktet C(2,2) og som tangerer l. Ps: ... -
Hvordan finder man ligevægskoncentrationen?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering til i aften, og jeg er lidt lost på, hvordan man finder ligevægtskoncentrationen... Har fundet frem til at man kan finde ligevægtskonstanten og derved finde frem til koncentrationen, men jeg kan ikke finde konstanten uden at kende til koncentrationen... Opgaver... -
Hjælp Plz
ForumindlægOkay, så problemet er det at jeg har været døden nær de sidste 2 uger (mande syge mm.), og har derfor ikke haft mulighed for at få afklaret hvordan man løser nogle af opgaverne fra vores næste aflevering. Ville derfor spørge om der ikke var en venlig sjæl der kunne forklare mig hvordan jeg skulle... -
Jeg får ikke årskaraktere?
ForumindlægJeg er ved at tage min 9.kl på VUC, med henblik på at tage en htx efter sommeren. Desværre har jeg oplevet en stor mangel på vejledning på VUC og står nu og er bange for om mine drømme er urealistiske. Jeg har næsten ingen karaktere fået for mit arbejde. Tror jeg har 11-12 afleveringer bag mi... -
Kondital
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og kigger på biologi afleveringen om puls under arbejde og konditest. Jeg er igang med databehandlingen, men mine udregning passer ikke. Mit resultat ved konditallet bliver omkring 4, hvilket jo ikke rigtigt kan passe. Kan I finde fejlen? Mine udregninger: Vej pr. min = 50 *... -
Funktionssammenhænge
ForumindlægHeii med jer, jeg er lige i gang med en matematik aflevering, og jeg er stort set færdig, men der er dog en opgave jeg bare ikke kan finde ud af. Er der nogle der vil hjælpe? :) Tabellen viser sammenhørende værdier af strækning og dieselforbrug for en 10-personers bus: Forbrug i liter:| 68 ... -
tilbydes lektiehjælp i Mat/Fys
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ... -
Faktorisering af polynomium og noget med diskrimantformlen
ForumindlægHej Studieportalen! Sidder her med en aflevering til i overmorgen og er halvstuck i to opgaver. Den første lyder: Givet: p(x) =2x^3(løftet i tredje)+7x^2 - 33x - 18. Løs ligningen p(x) = 0. Tegn grafen for p(x). Faktorisér p(x). Ville være glad, hvis der bare var en slags instruktion til, for der... -
HJÆLP! Matematik
ForumindlægHej jeg har 2 problemer med en matematik aflevering, jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.... Opgave 1: To skibe forlader to havne 34 km fra hinanden. Det ene skib er sejlet i alt 20 km og befinder sig nu 8 km fra kysten. Det andet er sejlet 18 km og befinder sig nu 15 ... -
Matematik
ForumindlægHey :) Jeg er gået lidt fast i en opgave her i matematik aflevering (opg 5 i det vedhøftede dokument) Jeg har fundet ud af følgende Cosinus relation: C^2 = 4,8^2 + 1,5^2 – 2*4,8 * 1,5 * cos(90 grader) = 25,29 C= kvadratrod 25,29 .C=5,03 Bi ved at din lille trekant er den samme s... -
Bestem maksimalt areal af en indhegning
ForumindlægHej! Jeg er gået lidt død i en matematik aflevering, hvor en af opgaverne ser således ud. Vi kigger på en indhegning, der skal gøres så stor som mulig. I har 600 meter hegn og skal lave en rektangulær indhegning. a) Opskriv omkredsen O som funktion af sidelængden x og bredden L. (... -
Bestemme den afledede funktion
ForumindlægHej, jeg har et par spørgsmål vedrørende min aflevering. Opgaven lyder: "Bestem den afledede af hver af følgende funktioner", og den jeg har problemer med, er: f(x) = ln(1/√x) hvor jeg har prøvet mig lidt frem, ud fra bogen, men forstår det ikke helt 100. Skal jeg: f(x) = ... -
Aalborg: Lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultater, idet jeg sætte en ære i at d...
