Søgning på: amish folket. Resultater: 15481 til 15500 af 19974
-
Grundlag for karakter
ForumindlægMå der gives standpunktskarakter på grundlag af fravær? Må der gives skriftlig standpunktskarakter på grundlag af skriftlig fravær i det pågældende fag? Jeg mener at have hørt, at udelukkende den viste præstation må bedømmes. -
Tjene penge
Forumindlægnogen som kunne tænke sig at tjene penge ved at søge på YAHOO ??? -
Måner og faser
ForumindlægHej Jeg ville bare lige spørge om alle måner har faser, eller om det kun er vores måne der det? Tak på forhånd -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
Andengradspolynomier - økonomi
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig matematik eksam og har et spørgsmål som jeg simpelthen ikke kan finde ud af :( Her der er nogen der kan hjælpe plz plz lpz -
Fremtiden
ForumindlægTror i mon snittet vil stige i 2009? -
Naturlige tal
ForumindlægHej. Håber på hjælp til denne matematik-opgave: - Bestem alle naturlige tal n, så 14/29 < 6/n < 7/12. Samtlige løsninger skal være dokumenteret. På forhånd tak.! -
Matematik - hjælp! Rente
ForumindlægPå en bankkonto indsættes 30.000 kr. til en årlig rente på 1,125% - Hvor meget står der på kontoen efter 7 år? En der kan hjælpe og forklare mig hvodan man kommer frem til resultet, via mellemregninger, osv. -
FSA 2010! Skal op til eksamen om 2 timer!
ForumindlægNogen der har været oppe til biologi eksamen? Vil i ikke fortælle hvad den handlede om?! please! Mange tak! -
Medicin og teknologi
ForumindlægHej derude, Jeg står og skal vælge uddannelse meget snart, men synes stadig at jeg har alt for mange ting jeg gerne vil! Luksus-problem, jeg ved det ;) Mit spørgsmål drejer sig om medicin og teknologi. Jeg var til DTU åbent hus og hørte en masse om det, men synes ikke rigtig jeg blev så ... -
medier - tv
ForumindlægHej - jeg har lige to spørgsmål jeg gerne skal kunne forstå 100% - håber der er en som kan forklare mig begge spørgmålene. Hvorfor er tv det mest populære medie, når vælgere skal orientere sig op til et valg fx? og hvilke fordele har en avis i forhold til oplysninger om politiske emner og op til... -
Uddannelse
ForumindlægHej alle, Kan man få en god uddannelse for et snit på 7-8 ?? Jeg ville gerne være psykolog - men med det snit jeg kommer til at få har jeg droppet det! Derfor ville jeg spørge om i ved noget om, at man kan få et job der har noget med mennesker at gøre på sådan et relativt lavt snit?? Andre udda... -
statistik
ForumindlægHey derude, Jeg har en matematikopgave, som jeg ikke helt ved hvordan skal honteres. den lyder således: I Tidsskriftet The American Journal of Medicines beretter et amerikansk forskerhold følgende om en undersøgelse af risikoen for Alzheimers sygdom (en sygdom, der især rammer ældre mennesker)... -
forkert differentialligning?
ForumindlægJeg får at vide at r er en funktion af t, så har jeg en differentialligning der lyder: dr/dt= -0,025 r r(0)=0,017 jeg skal bestemme r som funktion af t. hvis jeg sætter r = 0 i differentialligningen så får jeg ikke 0,017... er det mig der har misforstået noget? hvordan løser jeg den opgave? -
Lidt hjælp søges straks
ForumindlægHejsa kan i hjælpe mig lidt. Økonomisk kredsløb & samfundsøkonomiske mål 1. Forklar hvordan coop påvirker det økonomiske mål, hvis - de bygger et nyt varehus i Danamark - de afskedigere ansatte i et varehus - de køber nye vare hjem 2. Gør rede for samfundsøkonomiske mål. Hvilke mål påvirkes... -
Middelalder i Europa
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå det her: Allerede i 870 blev Lothringen delt mellem det franske og det tyske rige. Hvad menes der med det? Kejserværdigheden tilfaldt i 962 den tyske konge, og fra da af talte man om ”det tysk-romerske kejserdømme”. (Se kort ca. 1100)??... -
Det gode samfund????
ForumindlægEr der nogen der ved hvad det gode samfund er ?? Nogen der måske har nogle gode notater til det ? Hilsen Louise :) -
Postkolonial læsning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare med egne ord hvad en postkolonial læsning/fortolkning helt præcis er/går ud på? Jeg synes forklaringerne på nettet er ret dårlige.mange hilsener -
Afgangseksamen :)
ForumindlægJeg skal til mundlig afgangseksamen i Samfundsfag. Er der nogle bestemte - meget vigtigte ting jeg skal kunne, som er godt at ku? -
Vores samfund er mediestyret?
ForumindlægHej derude:) Hvordan vil I forklare, at vores samfund er mediestyret? Jeg sidder og laver projekt og skal komme med en forklaring, men kan simpelthen ikke få udtrykt mig ordentligt! Håber nogle vil hjælpe!! :) Hilsen Christine!
