Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15521 til 15540 af 18758
-
budskab med digtet?
ForumindlægJeg siger perker ikke for at såre dig den onde, det er ikke mig men du gør mine ord grove det komisk, det er det sjove Jeg siger mongol. det er et ord som andet det er dig, der gør det forbandet lad vær at tude over mine ord de er neutrale, indtil det du gjord Jeg siger lort der findes ikke grimm... -
bestem de afledede funktioner for funktionerne bestemt ved
ForumindlægJeg kan overhovedet ikke finde ud af det! Bestem de afledede funktioner for funktionerne bestemt ved: f(x)=6*√x g(x)=4*(3x^2-4x+11) h(x)=3√x-(4x+7)+10*(2x^2+5x-10) Er der nogen søde sjæle derude sm kan jeg hjælpe mig???? -
Svensk digt(hiroshima), jeg er helt lost...
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en analyse af et svensk digt, men jeg kan ikke engang forstå digtet... Jeg kan ikke engang finde det på nettet så i kan se det, så nu skriver jeg det ned iog håber en af jer vil hjælpe mig (: Af: Bjørn Afzeleus Två gånger lyste, dödens fågel i natten. Två gånger flög den, mot ... -
Tage 9.klasses afgangseksamen i 8 klasse.
ForumindlægJeg er en pige på 15 år,som går i 7.klasse.Jeg har diagnosen Aspergers syndrom.Jeg har gået på 4 skoler,men nu går jeg i specialskole.Jeg startede også i specialskole, mine forældre sagde til skolen at de gerne ville have at jeg skulle starte i 0.klasse,men skolen sagde at jeg skulle starte i 1.k... -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist... -
Differentialregning
ForumindlægKan nogen forklare mig hvordan n*x^n-x^n=(n+1)*x^n(=(n+1)*x^(n+1)-1 for n=n+1 i det vedhæftede På forhånd tak! -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
hvad skal i efter gymnasiet?
Forumindlægjeg afslutter selv gymnasiet her den 20. juni. og er meget i tvivl om hvad jeg skal derefter. overvejer uni. men er usikker. jeg interesserer mig for fysik og matematik, men jeg er ikke specielt god til det :( så ville gerne læse noget med nano fysik, men ved ikke om det er fagligt for svært fo... -
Kritik af teoretikere
ForumindlægHej, Jeg ville lige høre om, der var nogle der havde nogle gode noter eller kendte nogle hjemmesider, hvor man kan finde noget kritik af de psykologiske teorier som f.eks. Stern, Erikson, Mahler, Freud osv.? -
Billede Analyse- Genre?
ForumindlægHey alle sammen Jeg skal til min dansk eksamen på fredag, og jeg har et problem. Jeg har trukket kunstbilleder og har valgt at analysere et Frida Kahlo maleri (de to Frida’er). Jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvilken kategori den er i :-/ min lærer har sagt, at jeg skal finde ud af hv... -
Fordele og ulemper ved teoretikere
ForumindlægHvad er forskellene og sammenligningerne mellem psykologiske teoretikere som Freud, Bowlby, Stern, Mahler og Erikson? Hvilke fordele og ulemper har deres teorier og metoder hver især. Kunne være fedt, hvis nogle havde en oversigt. -
hurtig oversættelse
Forumindlæghej der står i min opg: is violence ever an acceptable response to violence? why / why not er det sådan man oversætter sætningen, jeg har lagt 2 muligheder, hvilken er den rigtig oversættelse på dansk er vold aldrig et acceptabelt svar på vold el er vold aldrig et ... -
Matematik aflevering!!!
ForumindlægHjælp mig please! Mangler kun der her 4 side -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
Samfundsfaglige begreber
ForumindlægMarxisme:kampen mellem samfundets klasser, afskaffelse af den private ejendomsret og indførelse af et samfund uden klasser Leninisme:Udvikling af marxismen, mener at en stærk elite skal lede landet i mod en revolutionær udvikling af samfundet. Trotskisme:en verdensomspændende revolution-brede k... -
Fordelen ved ytringsfrihed
ForumindlægJeg kom egentlig til at tænke på, hvorfor ytringsfrihed er en fordel Borgerne har lov til at kritisere de love og regler, som påvirker deres liv negativt eller på en eller anden måde berør dem. F.eks. hvis folketinget strammer udlændingereglerne voldsomt meget. Så har hr. Madsen, som har en tha... -
Toward-s ?
ForumindlægEr der regler for hvornår det hedder "toward", og hvornår det hedder "towards" eller bruges de i flæng? -
Hjælp til grammatik
ForumindlægEr det her rigtigt? Mostly in my free time, I do my homework, but that is just so I have time to hang out with my friends and family. In my family, we always have a tradition with eating dinner together. From my perspective, I think that it’s nice to have a family meeting every evening. We... -
Hvor kan jeg lærer programmering?
ForumindlægOverskiften siger sig selv... Jeg starter på en ingeniøruddannelse til sommer, og det er kommet mig for øre, at det er godt at kunne programmere. Men ved i hvor man kan lærer at programmere (med en professionel eller sammen med andre), udover at sidde med en bog, som man ikke kan forstå, eller s... -
Tekstanalyse - hypotagme, "talesprog i tekst" og lydeffekter i tekst.
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med en tekstanalyse af Den lille pige med svovlstikkerne og Madeleine. Jeg har bare lige nogle spørgsmål: 1. Hvordan bruger man ordet "hypotagme" i en sætning? Jeg vil gerne skrive at Den lille pige med svovlstikkerne er en tekst med "hypotagme." A...
