Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 15541 til 15560 af 158923
-
simplify the expression (skriv på formlen a+bi)
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Simplify the expression: 1+i/i(2+3i) -
a) Beregn på sædvanlig vis forskriften for f.
ForumindlægJa ja... alt det der ved jeg godt hvordan man gør... med forskriften for en liniær regression som er: f(x)=ax+b\n\nMen.... Når han kommer med sådan en opgave: f(100) = 67 og grafen går gennem punktet (-324,-196)... og siger at jeg skal Beregne på sædvanlig vis forskriften for f. \n\nSå går jeg al... -
Afsætning A - Typeopgave 2 - Dyrberg/Kern.. Hjælp..
ForumindlægHey.. Der skulle vel ikke være en eller anden som står med en: Typeopgave 2 om DYRBERG/KERN (eksamensopgave fra 2007)? Jeg er lidt på hælene og skal aflevere imorgen.. Nogle der kunne være så flinke? Eller måske vil tjene et lille beløb.. -
AT 2010 dansk A samfundsfag C
Forumindlæghej allesammen. Da jeg har fundet ud af mit valgte emne ikke rigtig holder, ville jeg høre om i har nogen ideer til mig. jeg har tænkt mig at bruge dansk til at analyse og fortolke tekster, der passer til emnet, men hvis i har bedre ideer, må i endelig komme med det. -
eksponentiel stigning f(t)=b*a^t
ForumindlægHar problemer med en opgave. Se vedhæft Håber jeg kan få lidt hjælp -pimp -
En med gode kompetencer indenfor samf A? Til bedømmelse af en SRP!
ForumindlægJa, overskriften siger vist alt - jeg er netop færdig med min opgave, og jeg ville høre, om der var en, med gode evner indenfor samf, der ville tage et hurtigt kig på den! På forhånd tak! :) -
A random variable without finite expectation
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med, hvordan man går til denne opgave? Jeg er især i tvivl om b'eren. -
Identitetsdannelse - roman til SRP - Eng A, psyk B.
ForumindlægHej folkens. :) Den store studieretningsopgave står for døren, og jeg har endnu ikke fundet en roman. Mit hovedmne er "Identitetsdannelse", som er veldig bredt! Inden for kategorien har jeg tænkt mig at se på et emne som fx: "De narcissitiske unge", som har været en del oppe ... -
VØ/EØ opgave - EM Møbler A/S
ForumindlægEr der nogen af jer der har lavet den før? Og har i evt svaret på opgave 3.1? Jeg sidder og laver en afsætningsplan - dækningsbidragsanalyse, og jeg har gjort noget forkert. FUldstændig! Det er vist nok en eksamensopgave.. Jeg er helt lost! -
Opgave -> L(t)=b*t^a
ForumindlægHeysa! Jeg har fået en aflevering, hvor jeg simpelthen ikke kan få en af opgaverne til at passe og aner ikke hvordan de skal udregnes, så derfor tænkte jeg om der ikke er en venlig sjæl, der vil hjælpe mig - Jeg vil bare have forklaret hvad jeg skal gøre, så skal jeg nok selv regne på det.. Opg... -
Kemi A Udledning af Michaelis -Menten ligning
ForumindlægHej søde mennekser Er der nogen som kan hjælpe mig med at udlede Michaelis -Menten ligning, vha. differentiallinger. Det ville være en stor hjælp. På forhånd tak. -
Opgave 2.025 (1-årigt forløb til a-niveau)
ForumindlægI planen er givet et kordinatsystem med begyndelsespunkt i O. Et punkt P(x,y) bevæger sig i planen, således at det til tidspunktet t gælder, at x=t^3-12t y=t^2+2t (t er element i R) 1. Beregn koordinatsættet til hvert af banekurvens skæringspunkter med koordinatsystemets akser. P... -
Eng A, gym 1.år. venlig sjæl? :)
ForumindlægHejsa. Jeg har en lille engelsk stil, som jeg gerne vil have rettet hvis der er en venlig sjæl herinde? :) Skriv jeres mail, så sender jeg den. Den er på under en side. :) Tak på forhånd.. - Virkelig ingen? -
Funktioner og vækst: Bestemmelse af konstanterne a og b - Hvordan mon?
ForumindlægEr der mon en der kan være mig behjælpelig i at løse opgaven her? Er der også en, der kan redegøre for, hvorfor man skal gøre som man nu skal gøre??? Tak! -
Kemi A - seneste sæt 22. maj 2014
ForumindlægHej er igang med at løse det seneste kemisæt, men er blevet lidt usikker på en opgave: jeg skal angive reaktionstypen og færdiggør reaktionsskemaet for steviosid, der bliver til steviol og glucose. Jeg har svaret at det er en hydrolyse, og har ladet steviosid reagerer med vand. Er dette kor... -
grafer, A og B, f og f'?whaaat ?
ForumindlægHej alle. Jeg er 'stuck' med en opgave som burde være så simpel som en opgave kan være. Men kan bare ikke argumentere eller se for den sags skyld hvad der er hvad. Så hvis i ville fortælle mig hvordan man kan finde ud af hvad der er hvad ville jeg være taknemmelig. -
Find egenværdier og tilhørende egenvektorer til matricen A:
ForumindlægNogen der kan give mig resultatet så jeg ved hvad jeg skal gå efter? :) -
Hvordan løser jeg, a, b, c og d? Parabel
Forumindlægopgave er vedhæftet. -
Potensfunktion, konstanterne a og b, x^n
ForumindlægDette er mit udkast til den mundtlige eksamen, se vedhæftet spørgsmål og svar. Kom gerne med svar, jeg er meget i tvivl angående differentiationen af x^n. -
Bestem projektionen af punktet A(7,20)på linjen l
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave? Min bog oplyser ikke en god metode. Har allerede fundet parameterfrestillingen og dens x og y - koordinater, men ved ikke om dette er brug bart:) En linje gå gennem punktet P(2,5) og har (Vektor)n=[-1, 3] som normal vektor. a) Bestem projektionen af punkt...
