Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 15561 til 15580 af 114887
-
Cosinus og Sinus
ForumindlægOpgaven lyder:I en trekant ABC er vinkel A=40grader og IABI=3. Vinkelhalveringslinjen til A har længden 4, og den skærer BC i punktet D.Bestem IBDI og vinkel B.Bestem IBCI.Jeg har prøvet at tegne trekanten, men udover det har jeg ikke nogen anelse om, hvad jeg skal gøre. Lidt hjælp ville være til... -
Drejer sig om en lille opgave, så hvis nogen vil hjælpe, vil jeg være glad. På forhånd tak.
ForumindlægDer ordineres kaleorid tabletter, 2 tabletter 3 gange daglig.en tablet indeholder 0, 75 g kaliumchlorid.Hvor mange mmol kaliumchlorid får patienten daglig?atommasser: k 39 og Cl 35,5.Facit skal give 60 mmol, men jeg kan ikke finde ud af den. -
exel og sumkurve
ForumindlægJeg prøver at lave en sumkurve inde på exel, jeg har indtastet 3 daterer: vægt af noget bestemt (x-akse), procent, samt den kum. frkevens. Jeg får en sumkurve, men mine x-værdier driller. Der står 1,2,3,4,5... i stedet for 43,45,47,49 osv.. -
1 ligning volder mig problemer!
ForumindlægHej!Jeg har problemer med denne ligning, hvor teksten til den hedder: "Løs ligningen ved at sætte x udenfor parentes:" x^4-3x^3+2x^2=0Hvis jeg så gør sådan her: x^2(x^2-3x^2) Er det forkert at starte med?Eller hvordan skal jeg løse denne ligning ? -
Hurtig opg. hjælp
Forumindlægf(x)=(3x^5)-(20x^3)+(30)1) Jeg skal bestemme den ligning for hver at de vandrette tangemter der er til grafen for f2) Jeg skal bestemme førstekoordinaten til hvert af skæringspunkterne mellem grafen for f og linien med ligningen y=30Hvordan løser jeg disse opgaver? -
Ligningssystemer
ForumindlægHejsa.. Kan ik huske hvordan man løser ligningssystemer ud.. Kan nogle evt. hjælpe mig med at regne 3 forskellige opg. ud.. Så jeg kan se hvordan man gør? Det ville være en stor hjælp :) På forhånd tak..-x = 1-2y2x + y = 6x+4y = -2x/2 = y/3 = x+y+1/4 -
integralregning
ForumindlægHej folkens, ved ik rigtig hvad de mener med det der G(4) = 10? håber i kan hjælpe :D En funktion er givet ved f (t) = 3 . Bestem den stamfunktion F (t) til f (t), der opfylder, at G(4) = 10. -
Carnitin?
ForumindlægHej sidder fast i to opgaver ang. carnitin og ville høre om der var nogen der evt. kunne hjælpe? I opgave 2) Kan jeg se at der er tale om asymmetrisk C-atom, men betyder det så også at det findes i to stereoisomere former? I opgave 3) Vil jeg umiddelbart tro at det har noget at gøre me... -
Differantial ligning.
ForumindlægHej har et problem med en opgave der lyder sådan: Bestem den løsning til differantialligningen dy/dx=-x/y hvis graf a) en halvcirkel i 3. og 4. kvadrant med radius 2 b) en halvcirkel i 1. og 2. kvadrant med radius 1/2 Er kommet frem til lny=-1/2x ... -
Intervaller
ForumindlægHejza alle sammen, ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at løse nogle matematik opgaver, har nemlig virkelig brug for noget hjælp. Opgaverne lyder sådan: Bestem intervallerne hvor følgende funktioner er voksende og aftagende. a. f(x) = -2x^3-3x+6 b. f(x) = x^5-5x^3 Mange tak p... -
HJÆLP til løsning af 4.gradsligningen!!
ForumindlægHar fået stillet en opagve i min SSO: "Gør rede for den almindelige 4.gradsligning ax^4 + bx^3 + cx^2 + d = 0 kan reduceres til en 4.gradsligning, hvor kofficienten til 3.gradsleddet er 0." har løst 3.gradsligningen.. Ville være lykkelig for et svar!! :) -
Opg i rumgeometri
ForumindlægGodaften Har 3 opgaver hvor jeg virkelig er på bar bund, kunne være rart hvis nogen gav mig et praj i den rigtige retning... Opg. 922 Beregn vinkler og sidelængder i Trekant ABC og Trekant DEF når, A(5,-3,-3) B(1,3,4) C(5,-1,2) D(-3,5,-1) E(2,-3,0)F(6,2,-4) Opg. 936 Linierne m1 og m2 og m3 h... -
00 i matematik?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på C niveau, så dvs. jeg skal ikke have matematik resten af 2. og 3. g. Så mit spørgsmål er: Hva39; nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 7 i dansk og... -
Vektorer
ForumindlægHey derude.. Lidt hjælp til denne opgave tak :) Banekurven for vektorfunktionen: f(t)= (t^3 - 3t , t^2+1), t?[-2,2]. -Bestem værdier af t for hvilke tangentvektoren i punktet f(t) er parallel med y-aksen. -Beregn krumningsradius for t=1, og indtegn en cirkel med denne radius et passende sted... -
Spørgsmål angående metalbestemmelse
Forumindlægjeg har et stykke metal som vejer 2,385 gr og vil identificere det.. Jeg opløser det i fortyndet HCL så der udvikles hydrogengas... Jeg kan konstatere at metallet står til venstre for hydrogen, da det kan reagere med fortyndet syre... Så blir jeg bedt om, at vise metalet tilhører 3 hovedgrupp... -
Kemi, La Chatelier
ForumindlægSå er jeg på den igen .. AgBr(s)+2NH3(aq) ⇔ Ag(NH3)2(aq)+Br-(aq) Forklar hvordan følgende indgreb vil påvirke ligevægten: 1) Tilsætning af natriumbromidopløsning. NaBr? 2) Tilsætning af en stærk syre? 3) Forøgelsee af ammoniakkoncentrationen? -
integralregning samt areal.
ForumindlægPå en figur er tegnet graferne for f(x)=x^3 og g(x)=x a) Eftervis at grafen for f og g skærer hinanden i (0,0), (1,1) og (-1,-1). b) Bestem arealet af området mellem 0 og 1 der begrænses af de to grafer. ønsker lidt hjælp til denne opg hvilket jeg ikke lige kan anskue.... -
Udregning af højden i ligning
ForumindlægHar fået en rigtig svær matematik opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Håber der er en som vil lave den for mig, og please vis hvad I gør (helst ikke med sætninger, men med meget præcise mellemligninger), så jeg forstår det bedre. En trekant har arealet 18 cm2 og grundlinjen 3 cm. Opstil en pass... -
lommeregner test....
Forumindlægfunktionen hedder fm(x) = 2x2 + 2x - 4 indsæt -3 på x39;s plads...og regn.... hvad får du den til??? hvordan skal man skrive den på lommeregneren??? jeg får den til -28..... ps... lad nu vær med at sige at man sagtens kan regne den i hovedet.... jeg har KUN brug for at vide hvordan den skal sk... -
Jeg skal finde vinkleren ABC i en trekant. HJÆLP
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at finde vinklerne ABC.Jeg ved at A er dobbelt så stor som B, og tre gange så stor som C, ingen sidelængder eller vinkler er oplyst, kun forholdet mellem ABC. Gerne med udregning (Citeret fra opgave) I trekant ABC er A =2*B =3*C Tak på forhånd
