Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 15581 til 15600 af 16945
-
Kvindeundertrykkelse i de arabiske miljøer
ForumindlægTrods det, at mange arabiske lande nu er sluppet af med deres diktatorer, så kniber det gevaldigt med kvindernes rettigheder dernede. Det kan man læse i dagspressen i dag. Kvinderne bliver stadig undertrykt i stor stil og udelukket fra for eksempel de lovgivende forsamlinger. Jeg vil gerne åbne... -
Mundtlig eksamen C
ForumindlægHej alle, jeg skal til mundtlig eksamen i samfundsfag på onsdag i næste uge. Jeg er monster nervøs, hvilket ikke er helt unormalt. Jeg har 48min forberedelse og eksaminationstiden er 24min. Jeg skal trække "ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 sider. I tilknytning til temaet s... -
Hjælp!
Forumindlæghvad gør jeg hvis jeg trækker en novelle, digt eller en tegneserie? har brug for at vide hvordan jeg skal begynde osv håber på svar hurtigts muligt -
Hader min mat lærer!
Forumindlægfor 4 måneder siden, fik jeg stort set 10 og 11 i mat, men efter at vores gamle lærer er kommet tilbage er mine karakter faden, får kun 8 og 9 jeg er yderst nervøs og føler mig usikker, jeg har aldrig haft det sådan før :( er det bare mig der har det sådan? Så er der også lige det med at hun mås... -
Økonomisk kredsløb, spørgsmål.
ForumindlægHejsa, Jeg har lige fået en opgave for i samfundsfag (B-niveau på STX) hvor jeg skal svare på følgende ud fra det økonomiske kredsløb; 1. Hvad sker der i det økonomiske kredsløb, hvis virksomhederne forudser bedre tider og beslutter at udvide produktionen. Hvilke forudsætninger skal der... -
Synspunkt?
ForumindlægHej,Hvad er jeres synspunkt på:1) Amerikanske idealer og værdier? - Altså hvordan vil i definere Amerikanske idealer og værdier? Og hvordan udskiller de amerikanske værdier og idealer sig fra fx. de danske?2) Hvordan vil du/i definere "den amerikanske drøm" -
Korea stadig delt (løsning)
ForumindlægI dag, 56 år efter koreakrigen, er Korea stadig delt i Nord- og Sydkorea. Har I et bud på hvordan man kan løse dette? -
hjælp det haster virkeligt meget skal bruge det til eksamen.
Forumindlæghvad er kendetegene for impressionisme -
sunni og shia? indviklet. .:d
Forumindlæghej.. hvad er forskellen på sunni og shia muslimer? Altså jeg ved at shia ville have at Muhammed svigersøn/fætter Ali skulle være kalif efter muhammed og sunniere ville have en der havde mere efaring. :) -
Metoder i Biologi
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive om den sorte død, altså pesten i danmark, hvilke metoder bruger man i biologi, altså jeg har bare læst og fået en viden, jeg har som sådan ikke selv lavede forsøg? -
Forskellige meninger
ForumindlægJeg sidder med to bøger om Islam.. I den ene står der:"De tre jødiske klaners fysiske tilstedeværelse i Medina blev en trussel mod umma's sammenhold, så to af klanerne blev tvunget til at flytte.. osv"I den anden står der:"De to klaner forlod byen frivilligt, og mod den tredie.... -
Forklarer denne hjemmeside grundigt nok, hvorfor Radikale Venstre peger på en statsminister til venstre?
ForumindlægForklarer denne hjemmeside grundigt nok, hvorfor Radikale Venstre peger på en statsminister til venstre? http://rgsa2010a.wikispaces.com/Radikale+Venstre -
Fartbøde?
ForumindlægNogen der ved hvor lang tid dér går, før man får sin fartbøde tilsendt? -
Hvor skal jeg læse statskundskab/samfundsfag?
ForumindlægJeg er lige ved at være færdig med 2.g og i løbet af 3.g (og 4.g) skal jeg til at finde mig et universitet at studerer på.MEN hvilket skal jeg vælge? Hvor er det bedst at studerer statskundskab/samfundsfag?Håber at få lidt vejledning her, for dem fra uddannelesescentrene er ikke for kloge. -
Velfærdsstaten i det 20. årh.
ForumindlægHejsa! Jeg har lige trukket Velfærdsstaten i det 20. årh., hvor politikere som Jakob Knudsen, K.K. Steincke, 1930ernes kriselovgivning (kanslergadeforliget), Poul Møller og hvor bl.a. Lars Løkke Rasmussen snakker om den internationale krise, er teksterne som jeg har. Nu er historie/samf ikke min... -
velfærdsreform..
ForumindlægHelloJeg har lige læst, at regeringens nye "udspil" ang. velfærdsreformen er, at elever/studerende der tager sabbatår på maks. 2 år ville få multipliceret deres gennemsnit med 1,08..Det er med blandede følelser, at jeg tager imod denne obligatoriske "opfordring". Regeringen er... -
løn
Forumindlægden løn der står man får udbetalt af de forskellige jobs, de beregnet efter skat ikke? -
SU
ForumindlægEj hvor er det daarligt at jeg faar mindre i SU. Arrh!! Hvad sker der for liberalşismen HAHA! Danmark fattig?? 1800 kr. jeg fik 2300 for :( Hvad kan vi göre for at bevare vores penge. -
Socialdemokraternes nuller
ForumindlægJeg elsker valgkampe, alt lige fra det hårde plakatarbejde til de politiske diskussioner. Specielt den sidste del er hovedindgrediensen i de mange debatter, hva enten det er på gymnasier med mig selv i panelet, eller at se Anders Fogh mod Helle Thorning på DR 1 søndag aften. I disse debatter kan ... -
Det skal kunne betale sig at tage en videregående uddannelse.
ForumindlægDanmark er det OECD land hvor det mindst kan betale sig at tage en videregående uddannelse, fordi lang uddannelse fører til højerelønnet job og dermed højere skat. Den danske fremtid bygger på et vidensamfund, og derfor har vi ikke råd til til skræmme de unge væk fra de lange vidergående uddannel...
