Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15621 til 15640 af 111527
-
Prøve
Forumindlæghej.. jeg skal op til en kemi prøve i næste uge. emnet er: syre-base... prøven er uden hjælpemidler. Hvad kan der tænkes min lærer kan spørger om, idet prøvet som nævnt tidligere er uden hjælpemidler.? Hun har dog sagt at vi skal kunne de vigtigste syre og base uden ad.. tak.. -
oxiiidation...??
ForumindlægHej,., J sidder læser om organiske kemi,., og d gik godt indtil j nået Kapitlen d handlede om Oxidation!!!.. j kan slet ik fostår hvad der menes med oxidation?,., r d pga at carbonhydrider reager med O2??,., hvis d en d gidder forklar mig om oxidation heeelt fra bunden vi d være en stor hjælp... -
Bestem førstekoordinaten
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^3-5x^3+7.5x-2 a) Skitser grafen for f, og bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet A(1,f(1)) Tangenten t skærer grafen for f i et andet punnkt B, og afgrænser sammen med grafen for f i et område M, der har et areal. b) Bestem førstekoord... -
Farmaceut Uddannelsen
ForumindlægSå blev det tid til, at jeg stiller mit andet spørgsmål her på siden. Jeg vil lige høre, om det er muligt at gennemføre farmaceut uddannelsen, hvis man tager denne via aftenkurser på 3 år, især hvis man arbejder fuldtid i en investeringsbank eller læser i et master's program på KU eller CBS?... -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Katalysator?
ForumindlægHejsa, Jeg spørger mest af interesse, men er der nogen, som kan forklare, hvordan en katalysator virker i en kemisk reaktion? Jeg ved godt, at katalysatoren sætter gang i reaktionen, men da den ikke indgår direkte, undrer jeg mig lidt over, hvordan den virker. Er der nogen, som kan forklare det,... -
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-) -
HJÆLP!- mængdeberehning
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke opgaverne.. Nednævnte opløsninger anvendes i øvelsen:"Afstemning af redoxreaktion" Beregn for hver af de 3 opløsninger, hvorledes den fremstilles. Beskriv fremstilingen, og noter om der er særlige forholdsregler under fremstillingen B) 100 mL 2M HN03 ud... -
Reducering
ForumindlægJeg har følgende udtryk: \frac{(a^{-1})^{2}(b^{2}-1)}{(b+1)a} Det er lykkedes mig at reducere det til: \frac{b^{2}-1}{a^{3}(b+1)} Jeg har vha. min lommeregner fundet ud af, at det kan reduceres til: \frac{b-1}{a^{3}} Men hvordan kommer jeg dertil? -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægJeg har en trekant ABC, og en vinkelhalveringslinje fra vinkel A, som deler a i a1 og a2. Jeg skal så bevise, at a1=(a*c)/(b+c) og a2=(a*b)/(b+c) Er der nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt at a1/a2 = c/b -
Kinetik opgaver :( hjælp.....
ForumindlægHej. :) Jeg kan slet ikke finde ud af kinetik. Jeg har vedhæftet en fil med en opgave i som handler om kinetik og jeg er totalt lost i den :( Håber der er nogle flinke folk derude som vil hjælpe mig med opgave a, b og c :D Tusind tak :)!! -
Vil du hjælpe mig med at reducere denne?
ForumindlægJeg har brug lidt for hjælp. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg skal reducere denne: (a-b)^2+(a-b)(a+b)-a^2 Skal jeg ikke først gange parenteserne, i midten, sammen? -
HASTER hjælp med en matematik opgave.
ForumindlægHej Har en matematik opgave og håber at i kan hjælpe mig :) En cirkel C har ligningen x^2+y^2+ax+by+c=0. Bestem koefficienterne a, b og c, så cirklen går gennem A(-1,7), B(2,-1) og C(-1,-1). Vink : Afsæt punkterne i et koordinatsystem. på forhånd :) -
Differentialligning
ForumindlægI en model for koncentrationen af et bestemt rygestopmiddel i blodet hos en person er koncentrationen c(t) (målt i μg/L) som en funktion af tiden t (målt i timer efter indtagelsen af stoffet) en løsning til differentialligningen cm:=−0.035*c ? "Fejl: Argumentfejl" a) hvor hurt... -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg læser kemi på FLEX og føler ikke at jeg får så meget ud af den hjælp jeg nu engang får der, så jeg prøver lige her. Det drejer sig om et par småting jeg er usikker på: Første spørgsmål: Jeg har beregnet massen etc. på følgene spaltning af et stof NH4HCO3 (s)-> NH3... -
Findes der en webdesigner uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er en pige der ligenu efter sommerferien skal i 9. klasse. Men som går, og drømmer om måske at blive webdesigner som voksen. Men foreløblig vil jeg gerne kunne blive indstillet til Stx, hvor jeg håber at kunne få datalogi i 3g. Hver dag er jeg på computeren divs. nettet, og har egen hjem... -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har i sidste uge været op til 10.klasses terminsprøve, og har indset at jeg har lavet nogen dumme fejl til min matematik prøve. jeg har desværre frygt for at jeg får et 00, mit spørgsmål til jer er om jeg stadig vil have mulighed for at komme ind på en gymnasiet uddannelse hvis jeg har få... -
Hf efter 1.g uden 10.-klasses eksamen?
ForumindlægHej derude. Reglerne siger umiddelbart, at du ikke kan tage en Hf, hvis du blot kommer fra 9. klasse i folkeskolen og dermed ikke har gennemført nogen form for 10. klasse. Men er der mon nogle af jer, for hvem det er muligt at svare på, om man kan optages på Hf hvis man gennemfører 1.g på en ... -
bindingsvinkel i regulært tetraeder?
Forumindlægjeg er ved at lave opgave i matematik og kemi. Jeg skal beregne den teoretiske bindingsvinkel i et vandmolekyle. Til det skal jeg bruge et regulært tetraeder, men jeg ved ikke hvordan jeg regner på sådan et. Man skal forestille sig at vandmolekylet er inde i tetraederet med H-atomerne ude i 2 af ...
