Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15621 til 15640 af 23489
-
Klassisk analyse
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen på A, 3g. om 4 dage, og gennemgangen af klassisk musik ligger langt tilbage og mine noter er ikke spor udførlige (+ jeg har ingen bøger til det område). Jeg håber der er nogen der vil give mig en hjælpende hånd, med begreber og diffinationer osv.. Fx. overledning? ep... -
fodnoter
Forumindlægskal man bruge fodnoter til dansk/historie opgaven??? kan man ikke bare nøjes med at nummere de steder hvor det er nødvendigt også henvise til kildehenvisningen???? -
Hvordan oversættes "der" i denne sætning til fransk?
ForumindlægHej, Jeg sidder med denne sætning som jeg skal oversætte fra dansk til fransk. Sætningen lyder således: "Hans barndon var fattig, men han gjorde sig bemærket i skolen, og han kom senere til Frankrig for der at studere filosofi" Indtil videre har jeg skrevet: "Son enfance étai... -
Buddhisme
ForumindlægDer er noget jeg har misforstået rigtig meget, har jeg lige fundet ud af, men jeg har ikke helt fundet ud af hvad det rigtige er: Buddha er en historisk person, der er blevet blevet en boddhisattva fordi han ville hjælpe menneskerne med også at blive oplyst og når han dør kommer der genfødsler af... -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man godt til selve old. eksiminationen medbringe sin hjemmelavede/computerlavede notater med? Jeg kører den gamle reform. PS. hvor lang tid varer en old eksamen? Håber på respons På forhånd tak! -
Differentialregning
ForumindlægHej derude. Sidder er har svært ved noget differentialregning, ved godt det er rimelig ligetil, men har totalt mistet tråden da jeg ikke har haft det i lang tid. Hvis en venlig sjæl gad forklære mig definitionen på en differentiabel funktion og differentialkvotient, ville jeg være yderst taknemme... -
Polynomier??
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Vis at 2. gradspolynomiet Ax2 + Bx + C med rødderne r1 og r2 kan faktoriseres til A(x-r1)(x-r2). På forhånd tak :) -
Tema i teksten monster under the bed
ForumindlægHej jeg sidder og skal aflevere en analyse af novellen "monster under the bed" I analysen skal jeg forklare hvad temaet er, men jeg har svært ved at komme på noget godt - det eneste jeg er kommet op med er frygt Håber i kan hjælpe eller inspirere :) Tak på forhånd -
Matematik hjælp
ForumindlægHej folkens Jeg er ved sidste spørgsmål i min matematik aflevering, og har brug for lidt hjælp :). Spørgsmålet lyder: "A tænker på et tal mellem 1-1 million. B må stille A 20 spørgsmål for at finde frem til tallet. A må kun svare ja eller nej". Det ville være fantastisk hvi... -
Kvintcirklen; dur eller mol
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan man aflæser om tonika er dur eller mol på kvintcirklen... F.eks. hvis der er 4# i starten af partituret, er der tale om en E-dur eller cis mol, ikke sandt? Men hvad bestemmer om det er dur eller mol?` Peace -
National økonomi
ForumindlægHej Endelig kunne jeg ikke lige finde ud af hvor jeg skulle poste den her, men jeg tror at nogle kloge samfundsfags hoveder kan svare på mit spørgsmål :) Det jeg gerne vil vide er, hvordan man forklare multiplikatoren eller en multiplikator -
Gyser!!! UHHuoUH
ForumindlægEr der nogen er ja gæve folk der kender en rigtig god gyserfilm Gerne en hvor det uhyggelige er gemt i plottet og optagelserne scennen og det hele og ikke som i Saw at det uhyggelige er at han skal save sin egen fod af... Noget i retning af the Boggyman dog uden de sidste ti minutter... Alle fors... -
Betalingsbalancen
ForumindlægHej Jeg ved der er blevet postet om dette før, men jeg får står ikke helt de gamle poster. Jeg ved at betalingsbalancen består af 2 poster; De løbende poster og kapitalposterne. Mine spørgsmål er så følgende: Nogen der kan komme med eksempel på de løbende poster og kapitalposterne? Er kapital... -
energi
Forumindlæghej der står i min opg at i et forsøg med en anden kogekande har man målt følengde: opvarmningstid t=240 s påtrykt effekt p=2000 W masse a vand m=1,20 kg begyndelsestemperatur t1=18,2 C sluttemperatur t2= 98,6 C hvad for nogen formler skal man bruge til de 4 opgaver ... -
Find fejl i følgende sætninger
ForumindlægHey. jeg skal burge en der kan finde de fejl der er i nedstående sætninger. forklar hvorfor. HURTIG FORKLARING - KORT OG PRÆCIST 1. I just sw the money on the table, but now they have gone 2. Could´nt you give the police any new informations 3. Apparently everybody had heard the news, but no... -
Menneskets Areté
ForumindlægHvad er menneskets Areté ifølge sokrates? (i forsvarstalen) Håber i kan hjælpe -
Muslimers syn på kristne og jøder
ForumindlægHvordan muslimers syn på jøder og kristne? -
02 i matematik
ForumindlægHej. jeg græder seriøst gennem i matematiktimer, fordi jeg føler mig så dum. Jeg vil virkelig ikke stå med 02 i alle mine prøver, jeg får udleveret i klassen please hvordan kan man få 7-10 tal karakter og bare generealt blive bedre til matematik? -
Unges stofmisbrug
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har projektuge. Vores projekt omhandler unges stofmisbrug. Vi har nogle spørgsmål, som vi undrer os over. Vi har ringet rundt til alle mulige rådgiver, psykologer.. etc. Årsagen til at vi har ringet rundt, er fordi vi søger lidt mere erfaren kilder, som kan hjælpe os. Vi ska... -
Polære koordinater med radius
Forumindlægjeg hader polære koordinater ! udtryk den givne polær ligning på rektangulær form/ express the given polar equation in rectangular form. 1. r=3 2. r= -5cosθ 3. r= 1-cos2θ håber i kan hjælpe mig :/
