Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 15641 til 15660 af 33479
-
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
Kilder til SSO
ForumindlægHej. Jeg ville lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig med følgende kilder til SSO: 1) En graf/tabel eller noget der viser Kinas BNP-vækst/BNP over en 10 årig periode (ca.) 2) En tale fra en fra det hvide hus der omhandler et svar på hvorfor USA's internering af fanger på guantanamo ik... -
foundationer!
ForumindlægEr foundationer det samme som stipendiat? -
hjælp til nogle sætninger
ForumindlægI allow me to suggest a PULLEY - hvad betyder det og er der andre måder at sige det på? og så er der lige en til her STAFF fx our staff should rather use their..... -
Internationale linjer på gymnasiet (STX)?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, om der er internationale linjer på gymnasiet (STX)? Jeg går på en international linje her i 8. klasse, og jeg vil gerne forsætte på gymnasiet med en international undervisning. IB lyder ikke som noget jeg har lyst til, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen kunne... -
Dansk navngivning af halogenforbindelser
ForumindlægVil man fx sige Bromobutan / brombutan 2-Bromo-5-penten / 2-brom-5-penten Eller er der noget overordnet med at man kun siger brom/bromo? Dette gælder selvfølgelig også for alle andre halogener. -
et emne
Forumindlægskal lave en opgave på 2 computersider men vi skal selv vælge emnet. Hvad kan emnet være -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Hjælp til en matematisk problemstilling
ForumindlægJeg har for leden modtaget min problemstilling i SRP, jeg har om GPS og fagene matematik(A) fysik(B). Jeg har lidt svært ved at forstår én af problemstillingerne, den lyder således: "Kom i situationen med 4 staellitter ind på, hvorledes det ulineære ligningssystem kan lineariseres, samt ma... -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
A-niveau = 325 klokketimer
ForumindlægJeg har kigget lidt på Bekendtgørelsen for at finde ud af, hvor mange (klokke)timer et A-niveau skal tage.Jeg har ikke rigtigt fundet noget konkret svar, men der står: "Stk. 2. Der afsættes 75 timer til øvrige fag på C-niveau, 125 timer til løft fra C- til B-niveau og 125 timer til løft fra ... -
hjælp til rettelse af oversættelse.
Forumindlæg“Den amerikanske litteraturs sjæl”, Saul Bellow, døde sidste år i en alder af 89 år. Saul og forældrene, som var russiske jøder, var emigreret til Canada i 1913, og da han var otte år gammel, flyttede de til Chicago, hvor han, som han selv siger det, blev fuldstændig amerikaniseret af storbyli... -
TOEFL - repeatable?
ForumindlægHvis man lavede rod i den, i en TOELF (Test of English as a Foreign Language) er den så gentagelig, hvis man gennemgår kurser? Skal ta' den test, når jeg går ud af gymnasiet. -
Sprogrejse
ForumindlægHej alle! Jeg vil rigtig gerne forbedre mit engelsk, og har derfor længe haft en drøm om at komme på sprogrejse eller en form for udveksling. Jeg har undersøgt forskellige muligheder, men problemet er at de ofte er rigtig dyre, og jeg har desværre ikke så mange penge.. Er der nogen som har nogl... -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige skrevet min første engelsk aflevering færdig (jeg går i 1.g). Jeg vil godt gøre et godt indtryk på min lærer og ville derfor spørge om der var nogen der kunne læse det igennem. Jeg klarer mig altid bedre efter at få feedback på det jeg laver. Det ville være en stor hjælp h... -
Ville du være sød at hjælpe mig:(
ForumindlægHej er der nogle der ville hjælpe mig med at oversætte nogle sætninger til engelsk, jeg lave en aflevering til imorgen. Og er self. igang, men har svært ved at oversætte.Ingen af min forældre kan Engelsk så kan ikke få hjælp af dem. Men tak på forhånd -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Engelskkarakterer
ForumindlægHej Jeg går på folkeskolen, i 9. klasse. Jeg er generelt okay til engelsk, både skriftligt og mundtligt, og jeg får for det meste 10 i mine afleveringer. Alligevel har jeg fået 4 i skriftlig og 02 i mundtlig engelsk på mine standpunktskarakterer. Dette har jeg svært ved at forstå. Hvor meget jeg ... -
Valg af matematik niveau
ForumindlægHej, Jeg går i STX 1g og skal til at vælge linje - enten Sam/Mat eller Sam/Eng. Jeg er god til engelsk da det næsten er mit modersmål, men jeg skal bruge Mat A i mit videre studie. Mit spørgsmål er om det vil tjene mig bedst at vælge Eng A / Mat B og så supplere Mat A efter gymnaniset eller om j... -
Hjælp
ForumindlægSkal man redegør, analysere og diskutere i argumentationsanalyse?
