Søgning på: Teenagere vælger sporten fra. Resultater: 15661 til 15680 af 15933
-
Relevant egenskab mangler! beråd mig
ForumindlægHej Har startet 1.g i HTX, det er jeg meget glad for, dog mangler jeg en relevant egenskab til at opnå gode karakter. Jeg har ét problem med at tale, når jeg taler så stammer jeg, kan man sige, jeg stammer ikke, men jeg har svært ved at udtale ord. Fx når læren vælger mig som ''højlæsere... -
Anlæggelse af en natursti (integralregning), Vejen til Matematik A2, Opgave 293, Side 215, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 293 En kommune overveje at anlægge en natursti ud til et fugletårn bag en skovsø. Tegningen viser kommunens problem plottet ind i et koordinatsystem. (Se den vedhæftede fil her kan man se opgaveteksen og tegningen) Man kan vælge mellem to stier, der kan beskrives grafisk af funktionern... -
Opgave besvarelser
ForumindlægNOGLE DER KAN LÆSE OG GIVE FEEDBAG, HVIS I HAR LYST TIL AT RETTE ER DET PERFEKT. 1: hvilke feriebilled vælger du? 2: Fortæl om en rejse du har været på. A: Ich finde die Fahrradreise sehr spanned, weil ich liebe bei mein Fahrrad fahren. Wenn das Wetter ist schon liebe ich gern Aktivität mac... -
Problemformulering - Neurokirurgi
ForumindlægHej derude :) Håber jeg har sat mit projekt under det rette emne, fordi var lidt i tvivl. Nå, men lad os komme til sagen :) Jeg går i 8 klasse. Vi er så småt gået i gang med et projekt (ikke emnearbejde). Det er på en måde en øvelse, til når vi skal lave det rigtige projekt i slutningen af 8.... -
Dansk mundtlig eksamen - folkeeventyr
ForumindlægHvad kendetegner folkeeventyr? Er det godt at bruge kontraktmodellen til analyse af folkeeventyr? -
Uselvstændige unge!
ForumindlægJeg er lidt rystet over at læse indlægene her. Jeg synes det er helt i orden at spørge, hvis der er noget man ikke har forstået og vil så gerne hjælpe hvis jeg kan. Den seneste tid er det bare ikke spørgsmål jeg ser her, det er ønsker om at overtage andres arbejder. Nogen der har disposioner ti... -
Dit syn på indvandrer?
ForumindlægHvordan ser du på indvandreres situation og muligheder?Mvh Tonni -
Videregående uddannelse
ForumindlægDet er ikke lidt men meget uretfærdigt at svenskerne, der kan forberedre deres gennemsnit, fylder så meget i ansøgningsbunkerne til eksempelvis medicin, biomekanik og tandlægestudiet. I år er 56% af ansøgerne ved Odense universitet ikke dansk. 25% af de optagende på medicin(2004) var fra Sverige ... -
"Terror Angreb"
ForumindlægHej...Jeg vil godt høre jeres mening om de "terror angreb" der har været.Hvad syntes i om det?Freud -
Gennemsnit - meget lavt
ForumindlægHej Mennesker jeg er en 3ger som har et meget lavt gennemsnit .. den ligger på 3,0 .. jeg har snakket med studievejlederen. han sagde at jeg skulle tage 3g om, fordi det ville ikkk hjælpe mig, og at jeg ville ende ud med endnu et nederlag . jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, skal jeg lytte til vej... -
Den ”oversete” elite?
ForumindlægGymnasiet har traditionelt været en institution forbeholdt de 5-10 % mest bogligt egnede af en ungdomsårgang. Denne situation har ændret sig. I dag optager det – mere end nogensinde før – ”almene” gymnasium hele 30 % af en ungdomsårgang. Og hvordan har gymnasieskolen mere eller mindre bevidst oms... -
Race og intelligens
ForumindlægHej,Jeg ville lige høre, hvad de politisk korrekte vil sige til flg. interessante (kontroversielle?) artikel fra Wikipedia:http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligenceAnerkender i de samvariationer, som forskere fra forskellige discipliner påpeger i forb. med race/intelligens debatten? -
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
find radius af en cylinder i en kegle
ForumindlægHey:) Jeg har fået en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, opgaveformularingen lyder sådan: find rc af cylderen, der giver cylinderen den størst mulige volume, Vc, så den passer ind i keglen med denne volume. Vi får at vide: keglen: sideløngde= s=10, vinklen v=120, og så en cylinder med ... -
Rettelse af engelsk stil:)
ForumindlægHejsa! Er der nogen der vil læse min stil igennem? I må gerne komme med en kommentar til stilen bagefter:)\n\nClose to the Water’s Edge\n\nThroughout the short story “ Close to the Water’s Edge”, we follow the main character, “Harvard”, celebrating his nineteenth birthday and the fact that he is ... -
Bograpport - Det år scotty ocean blev syv
ForumindlægDET ÅR SCOTTY OCEAN BLEV SYVI denne rapport har jeg valgt at fortælle om bogen ”Det år Scotty Ocean blev syv”. Bogen blev udgivet i 1998 i USA. Den udkom herhjemme på dansk i 1999. Forfatterens navn er Peter Hedges og denne bog han har skrevet, er en skønlitterær fiktions roman. Peter Hedges har ... -
Hvad synes i om det her raport
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Hvis i skulle give den karakter
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Hvordan er talepapiret?
ForumindlægHej Nogen der gider se mit talepapir, evt. sige om det er godt nok, hvilken karakter kan jeg få? Talepapir: Jeg har trukket emnet ”Danmark 1965-1989, Jordskredsvalget”, og jeg vil lige indledningsvis komme med en disposition over, hvordan jeg vil strukturere min fremlæggelse. Disposit... -
Dansk essay - den danske kultur
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet et essay om nutidens danske kultur, og hvad der bestemmer den i dag. Jeg vil gerne have nogle input til forbedringer, uddybelser og lignende, men i behøver ikke sætte kommaer, for det er bare et spørgsmål om, at jeg selv tager mig sammen og gør det. På forhånd tak, og...
