Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15681 til 15700 af 33566
-
karakterer.. -Fair???
ForumindlægJeg har fået to 03 i matematik.. altså mundtlig og skriftlig.. Er det fair..? De sidste afleveringer fik jeg altså 8 i.. :s vil bare lige høre om nogen af jer har noget bedre at sige end: "Han har altid ret" som min rektor så smukt sagde da jeg gik op og snakkede med ham... -
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
Hjælp til sandsynlighedsregning
ForumindlægEr her en venlig matematiker :O der vil kunne hjælpe med denne, og forklare udfaldet ? skal skal maile til en person. Du ved, at han hedder peter, men du kender ikke hans mellem- og efternavn. Hvor stor er sandsynligheden for, at du rammer den rigtige mailadresse, når du ved, at der er tre ini... -
Grundrelationen
ForumindlægEt af spørgsmålene til mundtlig årsprøve i matematik lyder på: Bevis grundrelationen (cos(v))^2 + (sin(v))^2 = 1 Nu har jeg ledt alle mine noter og bøger i gennem, og været på jagt efter det på nettet, men kan simpelthen ikke finde det ... Nogle der kan hjælpe ? Tak på forhånd :) -
Forkort disse udtryk!.. De giver mig hovedpine!!
Forumindlæg1th) 1 / (8ab) - 1 / 8b(a+2) + 1 / b (a^2+4) 2nd) 2 - (a(1-(1/2a)))/0.25 Jeg bruger engelsk matematik bog og der skal man finde LCD (least common denominator) Please forklare hvordan man løser det her trin for trin. MVH den taknemlige -
Handelsøkonom
Forumindlæghej jeg vil gerne starte handelsøkonom, da jeg læser datamatiker syns den er svært og kedligt. jeg vil gerne spørg hvor svært er handelsøkonom både i dansk og matematik. og har man god fritid. er det ligesom 10erne altså tid ex fra 08:00 til 14.' -
og jeg ville droppe ud
ForumindlægPå gym har jeg fået følgende årskarakter.... Billedkunst C 12, 10 Biologi C 7,4 Kemi C, 7 4 Geografi C 7,4 Samfundsfag C 7, 7 Historie B 7,7 Religion C 7,7 Matematik C 7,7 hmm ? Gode Karakter?? -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Fejl som man skal være opmærksomme på under sinus og cosinus.
ForumindlægHej SP Jeg har hørt om forskellige fejlkilder under matematik i sinus og cosinus, men problemet er jeg ved ikke hvor mange der er og derfor laver jeg en liste og jeg kender kun lignende med at: √sin 180-V= Men findes der andre fejl og er det muligt I kan komme med en beskrivelse til de... -
Fra 02 til 12 på bare en måned?
ForumindlægSom overskriften indikerer, er mit spørgsmål flg: Kan man på blot en måned arbejde sig frem til et 12 tal i matematik B, hvis man normalt kun er til en bestået karakter? Jeg skal læse matematik B på Vuc og har taget det som selvstudie. Jeg ville høre, om det er tænkeligt, hvis man arbejder hå... -
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som... -
Integral
ForumindlægHej :) Jeg skal til skriftlig matematik A-niveau på onsdag og er i gang med at terpe formler. Jeg arbejder ud fra hæftet "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau 2006". Jeg har problever med opgaver 1015B: Bestem hvert af integralerne integraltegn(2,0)=x^3dx o... -
Forskellen på HF enkelt fag og Gymnasial supplering?
ForumindlægHej alle, jeg er lige blevet student, men jeg skal tage matematik B for at komme ind på min studie. Jeg vil samtidig også holde sabbatår så jeg kan tage matematik B i helår. Dog er jeg lidt i tvivl angående Hf enkelt fag og Gymnasial supplering, som man kan tage i fx. Niels Brock. Hvad er den ege... -
Tips til Mundtlig mat b eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til mundtlig matematik eksamen og ville høre om der var nogen som have nogle gode tips, da jeg er lidt nervøs for ikke at bestå da jeg altid har fundet matematik super svært. Skal man eksempelvis have generelle formler med, eller må man gerne indsætte sine egne tal i ... -
Økonomi
ForumindlægJeg går og leger lidt med tanken om at skifte studie, eftersom jeg nu går på et humanistisk studie, hvor jeg ikke rigtig får tilfredsstillet min matematiske tilgang til livet og jeg skal på mange måder går på kompromis med det, jeg godt kan lide. Jeg har altid brændt for samfundsfag og er af ma... -
Valgfag
ForumindlægHvilket valgfag vil I anbefale? Jeg har studieretningen (HHX naturligvis) global studies; International Økonomi A - Afsætning A - Kulturforståelse B Jeg kan vælge imellem valgfagene: Psykologi C, Idræt C, Filosofi C, Markedskommunikation C, Design, IT C, Tysk C, Matematik B, Samfundsfag B, Spa... -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Om at isolere en variabel B niveau
ForumindlægHej Jeg har i år matematik på B niveau. Jeg føler som om jeg slet ikke har haft matematik på C niveau, selvom det gik helt perfekt. Vi er i gang med at isolere variabler i formler. Jeg er helt lost. Jeg kan slet ikke se noget logik i hvad jeg skal gøre i de forskellige formler. Det irritere... -
Gå 2.g om? Lige dumpet mat b mundtlig
ForumindlægHej folkens. Jeg har været oppe til matematik b mundtlig i dag og desværre dumpede jeg med et -03, så det er jeg ret nede over lige nu. Jeg gik fuldstændig i sort ved tavlen, jeg ved ikke helt hvad der skete. Mit gennemsnit ligger på 6,1. Burde jeg gå om, og i så fald er det muligt? Nogen der...
