Søgning på: amish folket. Resultater: 15801 til 15820 af 19974
-
wikipedia.org /dk
ForumindlægEr wikipedia en troværdig kilde? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har set mange herinde, anbefale, at man skulle tjekke derinde om det, de nu spurgte om. Men samtidig så har jeg lagt mærke til, at alle og enhver kan skrive derinde, selv jeg og en eller anden på 8 år :S -
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
ludvig holberg?
Forumindlægjeg har fundet et digt, der hedder "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", digtet skulle være skrevet af Ludvig Holberg, men jeg kan ikke finde nogen oplysninger om digtet og når jeg søger på "Ludvig Holberg" så kan jeg ikke finde teksten noge steder. :s og jeg fo... -
EM 2008
ForumindlægHej fodbold-elskere Hvem vinder EM? Bliver det Rusland, Spanien, Tyrkiet eller Tyskland? Og i såfald hvorfor mener I det? -
Løsning af ligninger! SERIØS HJÆLP, tak!
ForumindlægHej, er der nogen der vil være flinke og demostrere (firkantet og idiotsikkert), hvordan de løser en ligning? Jeg ved udmærket godt hvad en ligning er, og hvilke regler der gælder for ligninger: Man må lægge det samme tal til, trække samme tal fra, gange med samme osv. på begge sider af ligheds... -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
AT - kropsidealer
ForumindlægHej alle, Vi har i AT i år overemnet Kampen for det gode liv, og jeg har valgt emnet Kampen for skønhedsidealet, og vil arbejde med, hvordan skønhed kan være vejen frem til det gode liv. Dog har jeg lidt svært ved at finde en ordentlig vinkling til emnet. Jeg har overvejet lidt plasticoperati... -
Rettelse af en kort tekst om mig selv på tysk
ForumindlægHej Jeg har skullet skrive en kort tekst om mig selv og min bedste ven på tysk. Det skal i alt fylde en A4-side. Jeg har først skrevet det, der skal stå på tysk på dansk og derefter oversat teksten til tysk. Er der en venlig person derude, som vil rette det igennem? Præsentation af mig se... -
Faktorisering
ForumindlægHvordan bliver følgende: a / n-a / (n+1) faktoriseret til: a / (n(n+1)) ?? -
Lærerjobbet
ForumindlægHejsa.. Jeg er 97 % sikker på at jeg skal være lærer, men jeg ved ikke om det skal være gymnasie- eller folkeskolelærer. At det virkelig er noget jeg brænder for, giver mig lyst til at gå i retning mod folkeskolen, da jeg føler at det er dér, at jeg kan gøre den klart største forskel. Bagsiden he... -
spansk undervisning i Barcelona
ForumindlægHejsa. Jeg rejser til barcelona i september, hvor jeg vil starte på en skole og lære spansk. Jeg har fået afvide at man kan få SU til dette. Er der nogen der ved noget om det? Vh anne -
Bertolt Brecht analyse
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal analyser 'Ballade von der Judenhure Marie Sanders", er i tvivl om, hvilken genre jeg skal give den? Plus jeg er i tivl om hende, Marie Sanders, bare er en fiktiv person eller andet? Tak på forhånd -
Kildekritik i historie??
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP og skal derfor lave kildekritik. Hvordan skal jeg helt præcis inddrage dette? Skal man nævne det i et afsnit for sig selv, eller bare på et tidspunkt hvor man benytter kilden? Jeg har brugt "sekundære" kilder som history.com, faktalink og derfor bliver de "... -
vil blive kirurg - studieretning valg?
ForumindlægHejsa.. Jeg har virklig brug for jeres hjælp. Jeg vil gerne have flere informationer om hvilke gymnasiumer er bedst at vælge imellem hvis man vil læse medicin især kirurg og hvilke studieretning jeg skal vælge. jeg går nu i 9. klasse men der er ik særlig meget tid tilbage så jeg vil lige vide hva... -
Religion
ForumindlægJeg synes det kunne være spændende at høre brugerens holdning herinde, hvad angår deres forhold til religion. Jeg giver lige kort mit eget forhold til religion med: Jeg betragter mig selv som værende agnostiker. Jeg er som sådan åben overfor at Gud kan eksistere, men indtil det modsatte er bevist... -
Forbedring
ForumindlægHej med jer, det er måske et lidt usædvanligt spørgsmål at stille her i den travle eksamensperiode, men håber alligevel i kan give mig et par gode råd :-) Jeg er lige blevet færdig med 2.g, og det er dermed min tur til at få huen på næste år (yeah), men der er dog en ting som går mig lidt på.. J... -
Vågn op Danmark!
ForumindlægStem borgerligt og red Danmark fra gæld! Hvis RØD BLOK vinder, ender vi som Grækenland og Irland. -
Barndommens land - Budskab ?
ForumindlægHej Nogle kan hjælpe mig med digtet af benny andersen - barndommens land - hvad budskabet er ? -
SRP omkring kræft.
ForumindlægHeyyy :D Jeg har som så mange andre 3´gere modtaget min SRP-problemformulering, og har problemer med, at forstå den. I min formulering står der, at min opgave skal indeholde en diskussion af hvorvidt kræft er en sygdom, mit problem er så bare, at jeg ikke rigtig kan se hvordan man kan argume... -
funktioner....
Forumindlæger der nogen som har et bud?:)
