Matematik
funktioner....
er der nogen som har et bud?:)
Svar #2
20. september 2018 af MatHFlærer
Hvis du har en lidt pænere tone og er måske lidt mere venlig fremover, så vil du nok få mere hjælp. Men lad det nu være med det.
I din opgave skal du finde . Når du har fundet din afledede funktion, så skulle du gerne ende ud med
. Hvis
skal have en løsning, så skal
i følgende andengradsligning
. Du ved at
er diskriminanten. Så med andre ord, for at finde
, skal du løse andengradsligningen mht.
Hvor ,
og
. Gør du det korrekt, får du at
Svar #3
21. september 2018 af Nanna34
#2Hvis du har en lidt pænere tone og er måske lidt mere venlig fremover, så vil du nok få mere hjælp. Men lad det nu være med det.
I din opgave skal du finde
. Når du har fundet din afledede funktion, så skulle du gerne ende ud med
. Hvis
. Du ved at
Hvor
,
og
altså tak......!
Svar #4
#2Hvis du har en lidt pænere tone og er måske lidt mere venlig fremover, så vil du nok få mere hjælp. Men lad det nu være med det.
I din opgave skal du finde
. Når du har fundet din afledede funktion, så skulle du gerne ende ud med
. Hvis
. Du ved at
Hvor
,
og
jeg er bare altid usikker, i hvad jeg tænker på......
Svar #5
21. september 2018 af MatHFlærer
Ja og det er også fair nok, jeg ved bare at mange folk rigtig gerne vil hjælpe dig, hvis du uploader din opgave herinde, hvori du forklarer hvor det går galt etc, og evt. viser dine udregninger. Det gør arbejdet meget nemmere for os, og det viser også du sidder og reflekterer og undrer dig over opgaven. På den måde lærer du bedst matematik, og består med en god karakter. Jeg håber min forklaring og løsning gav mening, og så håber jeg, du tilføjer noget tekst når du laver et nyt spørgsmål.
Rigtig god dag.
Svar #6
#5Ja og det er også fair nok, jeg ved bare at mange folk rigtig gerne vil hjælpe dig, hvis du uploader din opgave herinde, hvori du forklarer hvor det går galt etc, og evt. viser dine udregninger. Det gør arbejdet meget nemmere for os, og det viser også du sidder og reflekterer og undrer dig over opgaven. På den måde lærer du bedst matematik, og består med en god karakter. Jeg håber min forklaring og løsning gav mening, og så håber jeg, du tilføjer noget tekst når du laver et nyt spørgsmål.
Rigtig god dag.
det ska jeg nok fremover;))))
Skriv et svar til: funktioner....
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.