Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15821 til 15840 af 17507
-
Projektopgave "på vej" HJÆLP
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
På vej - Underemner? HJÆLP HJÆLP HJÆLPPPPP (takkkk)
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
Krafter og rumfang
ForumindlægJeg har vedhæftet en opgave, jeg forsøger at regne. 1: de kræfter som virker på ankeret er tyngdekraften og snorkraften. Er det rigtigt? 2: Den største kraft er tyngdekraften. 3: Rumfanget kan beregnes vha. jerns densitet som er 7870 kg/m^3 Denne kan jeg benytte til at regne rumfanget. Rumfan... -
Udledning af luftens densitet med archimedes lov
ForumindlægGodaften Jeg igang med en fysik rapport hvor jeg skal bestemme luftens densitet i det traditionelle cola/mentos forsøg Jeg er ikke i tvivl om hvilke formler jeg skal bruge (p_luft=m_fortængt/V) men jeg vil gerne udlede formlen for densitet, og har indtil videre at F_res(før mentos)=F_t =m(fø... -
Udvælgelse af SRP-emne HHX
ForumindlægHej med Jer, Jeg er en handelsskole elev på tredje år som skal til at skrive mit afsluttende studieretningsprojekt, men er noget i tvivl om valg af emne. Og derfor søger jeg nu Jeres råd og vejledning, til et eventuelt valg af fordybelsesområde. Jeg har valgt at udarbejde min rapport i fagende V... -
Kemisk ligevægt spørgsmål
ForumindlægHey folkens! Jeg er fuldstændig på bar bund med en rapport, og jeg forstår virkelig ikke hvad det er jeg skal og hvilke formler jeg skal bruge, jeg var syg mens vi lavede forsøget, og jeg har kun lige fået givet min gruppes data, men der er ingen steder jeg kan finde hjælp henne, og derfor så vi... -
Er der nogle der vil hjælpe mig med nogle få spørgsmål
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lidt svært ved at identificerer de kilder vi skulle læse( jeg har vedhæftet filen kilde 28: "Det muslimske Spaninen. Kilden er på s. 48) Jeg har nogle enkelte spørgsmål til den, som jeg selv har forsøgt at besvare, men forgæves. 1. Er teksuddraget en kilde/fremstil... -
Beregning opgave (haster)
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med de her opgaver??? På smørmejerier tilsætter man salt (naCl) til smør (undtagen når man laver usaltet smør). Opgaven viser, hvordan saltindholdet i smør kan bestemmes ved titrering. i et forsøg afvejes 0,257 g smør i et 10 ml bægerglas. der tilsættes ca. 5 ml demin... -
Beregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse spørgsmål. Hvis i ikke vil give svar må i meget gerne sige hvordan jeg gør. Tak på forhånd på smørmejeriet tilføjer man salt (NACL) til smør (undtagen når man laver usaltet smør) opgaven viser hvordan saltindholdet i smør kan bestemmes ved titering . i et forsøg a... -
Spændingskilder og elektrisk effekt
ForumindlægHej Sp Er der nogen som kan hjælpe med følgende Tegn en (I, Upol)-kurve og fortolk den ud fra det forventede fra teorien. Find kortslutningsstrømmen, den indre modstand samt hvilespændingen. Du kan sammenholde den ma°lte hvilespænding med den værdi, du ma°lte i begyndelsen af forsøget... -
Thiosulfat + syre reaktion - hjælp til koncentrationen i opløsningen
ForumindlægJeg skal skrive en rapport, og der har jeg fået spørgsmålet: Hvordan er koncentrationerne udregnet i skema'et: Giv et eksempel. Anyway, da vi udførte forsøget havde vi en mikropipette til opmåling, hvor vi opmålte i mikroliter Jeg skal give et eksempel på en udregning af koncentrationen, og d... -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
Integralregning
ForumindlægHej jeg sidder fast i en opgave der lyder således: En funktion f er givet ved f(x)=ax+b Det oplyses at integralet fra 0 til 2 f(x)= 10 og integralet fra 0 til 4 f(x)=25 Bestem værdierne for konstanterne a og b Jeg har forsøgt med at udregne a ved hjælp af følgende formel a= (x2-x1)/(y2-y1), ... -
Forstår ikke hvordan jeg skal anvende volumener
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet beskrivelsen til en opgave. Opgaven siger: Bereregn indholdet af antimon i f. Angiv resultatet i mg Sb pr. L vandprøve. Jeg er nået frem til, at jeg kan indsætte A=0,573 i funktionsudtrykket, og så isolere c(Sb). Så får jeg: c(Sb)=0,007764 mM Jeg ved at M(Sb)=121,8 g/m... -
PLC-modellen
KompendieProduktlivscyklus-modellen vedrører, som navnet antyder, produktets livscyklus. PLC-modellen indeholder en undersøgelse af et givent produkt eller produktgruppes position over et givent ”livstidsforløb”. Modellen benyttes til at finde ud af hvor langt fremme i forløbet produktet er, o... -
Købsadfærdsanalyse
KompendieEn analyse af købsadfærden er i de typiske teoribøger delt op i to forskellige dele; en undersøgelse af hvilke forhold, der påvirker købsadfærden, og herefter hvordan købsadfærden gennem tre forskellige undersøgelser ender ud i en konklusion, hvor forbrugeren enten køber produktet eller ej. Der v... -
Engelsk oversættelse :-(
ForumindlægKlokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget, takket være damens faste greb om tasken. Få minutter senere lykkedes det ham imidlertid at snuppe en taske fra e... -
Udvidelseskoefficient for vand
ForumindlægHej studieportalen. Jeg sidder med et problem i et fysikprojekt. Jeg skal undersøge hvor meget helt almindeligt postevand udvider sig ved forskellige temperaturstigninger. Derfor har jeg taget en hård 0,5 l plast flaske og fyldt op med vand. Ved siden af, har jeg taget et lille 3,5 ml. reagen... -
Er dette korrekt? (Skråt kast)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med en opgave om skråt kast, hvor jeg skal forklare kuglens bane beskrevet ved ligningerne: x= V·cos(α)·t og y= h+V·sin(α)·t-g·t2 /2 i 'indledning' af opgaven står følgende: ved den matematiske beskrive... -
Er dette korrekt? (Skråt kast)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med en opgave om skråt kast, hvor jeg skal forklare kuglens bane beskrevet ved ligningerne: x= V·cos(α)·t og y= h+V·sin(α)·t-g·t2 /2 i 'indledning' af opgaven står følgende: ved den matematiske beskrive...
