Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15861 til 15880 af 63056
-
Billy Elliot anmeldese. Vil i rette?
ForumindlægHejsa jeg går i 8. klasse og vi skal lave en anmeldese af filmen "Billy Elliot" Der er 6 punkter vi skal laver: 1 Vælg en person: Jeg har valgt Jackie som er Billys far. 2: Beskriv den valgte person og få så meget med som muligt. 3: Fortæl så meget du kan om tiden og bevis hvorfor. 4 Væ... -
The kite runner
ForumindlægHej.Vi skal læse denne bog i engelsk"the kite runner" - er der nogle, som har nogle noter - eller kort resume om selve bogen/kapiteler?... det ville være en stor hjælp! -
Reggresion
Forumindlæghey nogle derude der kan forklare hvad reggresion går ud på , og hvad metoden er ? gerne med lidt udybene tekst da jeg ikke selv har noter om det tak på forhånd -
Analyse og fortolkning af de to tvillinger af Villy Sørensen
ForumindlægHejsa... Er der nogen som har nogle noter til "de to tvillinger" af Villy Sørensen? Eller blot en kommentar eller to-jeg er rimelig lost!! -
Lyrik
ForumindlægHej Er der nogle der har noter til disse begreber samt hvad der går under hvad?: sagprosa/ knækprosa/ prosa/lyrik/digt -
uhh... jeg har travlt
Forumindlæghejsa... jeg har lige skrevet noget engelsk så er der ikke en af jer der vil kigge om der er fejl? både stave-, gramma- og komma fejl tak :D The Japanese scientists have already made a robot which can talk walk and understand. It is of cause not everything that they understand, but they understa... -
Se på/rette..
ForumindlægHej jeg har skrevet om apartheid og hvad jeg selv synes om den. Er der ikke nogle der vil tjekke hvad der mangler og rette grammatikken lidt hist og her. My opinion about apartheid I cannot see the reason for getting a racists system in South Africa. Why is the system being included at all? Al... -
HAR I HØRT!?
ForumindlægHey har I læst i avisen at regeringen har bestemt at istedet for at skære ned på gymnasier så vil de skære ned på lønnen der bliver udbetalt af kommunen til dagplejere, og da studieturene på gymnasiet er en kæmpe oplevelse (i de fleste tilfælde) for studenterne og en chance for at de kan lære hin... -
Brøker
ForumindlægHej. Jeg har nogen problemer med min matematik aflevering så ville være rart hvis nogen kunne hjælpe. Brøker: 3/12 * 2 - er ikke sikker på hvordan jeg ganger 2 tallet ind i brøkken. 6 - 3/8 - det samme gælder her er ikke sikker på hvad jeg minuser i br... -
Omskrivning a ligning
ForumindlægHej der er et eksempel i vores mat bog jeg ikke helt forstår det ser ud på følgende måde: -18x+9x^2+8y+4y^2=23 Det omskrives til følgende: 9(x-1)^2-9+4(y+1)^2-4=23 Er der en som kan forklare hvad der sker for hvert eneste led. Forstår ikke hvor de -18x og +8y bliver af. Tak -
Polære koordinater
ForumindlægThe 2-body-problem. Hej alle derude. jeg er i gang med at lave SRP, og jeg har om det nye verdensbillede i renæssancen. Jeg kæmper med beviserne for Keplers 3 love ved brug af Newtons 2. lov. Jeg har været igennem alle beviserne, men jeg vil gerne uddybe dem mere ved at inkludere the ... -
gennemsnit paa naturfag?
ForumindlægEr der nogle der ved hvad gennemsnittene normalt ligger paa for at kunne tage en baturvidenskabelig uni uddannelse som deks biologi, fysik, geologi osv? Hoejt el lavt? -
oversættelse
Forumindlæghar skulle oversætte fra engelsk til dansk: Take up the White Man9;s burden-- No tawdry rule of kings, But toil of serf and sweeper-- The tale of common things. The ports ye shall not enter, The roads ye shall not tread, Go mark them with your living, And mark them with your dead Tag den hvide... -
jeg har brug for hjælp, kan i hjælpe med at rette fejlene ?
ForumindlægA good classmate helps you when you need it, for example. He shares his book with you when you forgot it for your selves. He have to help you with an assignment if you not can find out it. He have to pay attention when you talk to him, if he just laugh at what you say, he is not a good classmate... -
Hjælp til kort engelsk tekst
ForumindlægHej ! Ville høre om der var en der havde lyst til at rette evt fejl i denne korte tekst? In this paper I have answered the problem formulation in a chronological way. First I have gone through the historical background for the Americanization of Europe. After that I bounded the paper to be only a... -
hejjjjj mig og min veninde skal op i naturfags eksame og vi har trukket Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer og vi skal finde nogen gode forsøg t...
ForumindlægFokusområde: Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer Problemstilling: Hvordan kan vi sikre rent drikkevand i Danmark i fremtiden, når klimaændringer og forurening truer vores grundvand? Arbejdsspørgsmål: Fysik/kemi Biologi Geografi Hvordan påvirker forskellige ke... -
Hvidt eller grønt lys?
ForumindlægAf ren interrese x) Er det lys vi får fra solen hvidt eller grønt?Lærte nemlig i fysik at bølgelængden svarede til grønt lys. Men det er måske fordi det rammer atmosfæren eller hvad at det ikke ser grønt ud? -
Idealgasloven i rummet
ForumindlægJeg skal bruge idealgasligningen i forbindelse med noget fysik i rummet (det er lige meget hvad). Er der nogen, der har bare den mindste idé til, hvordan jeg kan gøre det? Jeg håber virkelig, at der er en venlig sjæl, der kan/vil hjælpe mig lidt på vej! -
Naturvidenskabelig prøve
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i naturvidenskab, hvori biologi og fysik er kombineret. Derfor søger jeg et emne, der repræsenterer både fysik og biologi og med udgangspunkt i et af følgende forsøg (forstå mig ret, et forsøg hvori der ligger et fysik element og biologi element.): Forsøg udført i fysi... -
Lektiehjælp i Aalborg
ForumindlægHejJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på alle niveauer samt fysik og kemi på gymnasieniveau. Jeg bor i Aalborg og studerer matematik på Aalborg Universitet på 4. år. Jeg har erfaring med lektiehjælp.\\Mikkel
